Video out of sync

Pagina: 1
Acties:

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-02 10:07
Hey allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik heb hier nogal een oude videoband liggen die ik graag wil opnemen op mijn PC. Daarvoor gebruik ik mijn gewone TVkaart (PCTV rave) waar ik nog meer banden mee opneem. Gaat allemaal prima, op 1 band na. Die band is al wat ouder.

Zodra ik hem gewoon afspeel en bekijk op de TV kaart, is er niets aan de hand. Ziet er prima uit. Zodra ik hem opneem, is het geluid en beeld niet synchroon niet. En hoelanger de video duurt, hoe meer het out of sync raakt.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen en of dit op te lossen is en waar het door komt ??

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Groeten,

Massiefje

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03 15:23

Steffie

Opaque

Lijkt erop dat er frames worden gedropped tijdens het capturen. Waarschijnlijk omdat die videoband een beetje brak is geworden. Meestal kan je dat wel herkennen aan die witte strepen op verschillende plaatsen door het beeld heen of glitches in de audiostream.
Misschien helpt het om de tracking van je VCR ff bij te stellen en anders capturen in een iets lagere verticale resolutie.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Sommig videobanden zijn volgens mij beveiligd waardoor je expres desynchronisatie krijgt bij het opnemen. Dit heb ik ook gehad met een koopvideo, zelf opgenomen video's gaan wel goed omdat die niet beveiligd zijn.

www.nintendocasemods.com

• Steffie

Steffie

Opaque

Op vrijdag 24 mei 2002 19:23 schreef Digital-DNA het volgende:
Sommig videobanden zijn volgens mij beveiligd waardoor je expres desynchronisatie krijgt bij het opnemen. Dit heb ik ook gehad met een koopvideo, zelf opgenomen video's gaan wel goed omdat die niet beveiligd zijn.
Het gaat over capturen, daarvoor speel je gewoon normaal de videoband af met je VCR. Dus ik snap totaal niet waar je het over hebt :?
Of wil je soms zeggen dat bij het normaal afspelen de audio al niet meer synchroon loopt bij die 'beveiligde' banden. Heb daar echt nog nooit van gehoord.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Die oude waren dat juist nog niet. En Macrovision beinvloedt de Automatic Gain Control, niet de gelijkloop van beeld en geluid.

• Massiefje
ik capture dus video van VHS naar TV kaart. AFspelen gaat prima. Opnemen niet. geluid loopt asynchroon met beeld.
Iemand nog een software idee voor het capturen waarbij ik ook kan zien wat mijn dropped frames zijn ?

• Steffie

Steffie

Opaque

Op maandag 27 mei 2002 15:35 schreef Massiefje het volgende:
ik capture dus video van VHS naar TV kaart. AFspelen gaat prima. Opnemen niet. geluid loopt asynchroon met beeld.
Iemand nog een software idee voor het capturen waarbij ik ook kan zien wat mijn dropped frames zijn ?
Gewoon dat bestand wat je nu hebt openen in mplayer32 en dan bij statistics naar de actual frame rate kijken. Ervan uitgaande dat je videoband gewoon in het PAL formaat is, dient de actual rate 25fps te zijn.

Wanneer die minder is dan heb je bij het capturen een verkeerde frame rate gekozen of er zijn frames gedropped. Progsel waarbij je tijdens het capturen kan zien of er frames worden gedropped kan bijvoorbeeld met VDub

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Ik ken het, bij mij loopt het hele capturen in de soep als er even geen signaal meer is, en bij een oude video was het beeld eens heel brak geworden bij het opnemen.

Er moet gewoon signaal blijven en de kwaliteit moet nog een beetje aanvaardbaar zijn... Anders heb je ben ik bang gewoon pech.
Bij onze videorecorder gaat het ding automisch tracking doen als hij brak afspeelt, ondertussen valt vaak het beeld even weg, en dan flikkert het opnemen in elkaar...

Ik ben bang dat er niets aan te doen is ;(.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 15:35 schreef Massiefje het volgende:
als je linux wilt installeren: mjpegtools heeft een goede video-capture applicatie. :Y). Inclusief correctie voor lost frames.

• Massiefje
en dat wil ik dus niet :P

Verwijderd

je moet ff op vcdhelp.com kijken.

Volgens mij heb je een buffer probleem.
Ik vrees ook dat je met je goeie video banden
out of sync raakt.

Er is op vcdhelp.com een klein tootje, minder dan
1 meg geloof ik. Dat ziet er goedkoop uit. En is heel klein.
Maar doet hele leuke dingen met buffering om alles
in sync te houden. Maar GVD wat was de naam !?!?!!

Met 2 vu metertjes links en rechts.

• Massiefje
YEAH. Geweldige site die vcdhelp.com. Staat heel veel op, ook over het capturen met diverse tvkaarten en verschillende soorten compressies etc etc. Ook het 'out of sync' verhaal staat DUIDELIJK vermeld.

Bedankt :)

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Zou niet uit moeten maken.. Want op bijna alle capturekaarten zitten een TBC ingebouwd die het signaal weer redelijk strak trekt.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1