“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Verwijderd
vast schroeven? open blowholes geven een veel beter resultaat. en veel minder herrie.
ben bang dat je moet zagen, tenzij je moet minder performance ook genoegen neemt..
ben bang dat je moet zagen, tenzij je moet minder performance ook genoegen neemt..
4 gaatjes zoeken(vierhoekige model), dan 4 sets moer en bouten hebben, Tangetje en engelse sleutel, en vastmaken maar!!
Oh ja vergeet niet het draadje op je mobo aan te sluiten(wel de goede aansluiting)
Oh ja vergeet niet het draadje op je mobo aan te sluiten(wel de goede aansluiting)
Verwijderd
De HQ08 heeft alleen ruimte voor 80mm fans. je zou dus andere bevestigingen moeten maken voor je fans en de gaten groter moeten maken.
ik weet niet of er namelijk een *converter* is van 80mm naar 92mm...
ik weet niet of er namelijk een *converter* is van 80mm naar 92mm...
Verwijderd
volgens mij zijn er wel fan-convertors hiervoor vekrijgbaar. kan je eenvoudig switches tussen de maten.
4 gaatjes boren gaat toch wel, doe je boven bij die 80mm
gaten,
dat geeft niet zoveel troep en je kan den rest goed afdekken
gaten,
dat geeft niet zoveel troep en je kan den rest goed afdekken
Ik heb dezelfde kast en ik vind dat er een hoop lawaai uit komt. Ik wil dus ook enermax 80mm fans hebben (silent) kun je mij als je het voor elkaar hebt ff info-en of je lawaai is afgenomen??Op vrijdag 24 mei 2002 00:10 schreef SerialThrillaZ het volgende:
Geachte Tweakerts,
Ik heb van m'n werk een 80mm en 92mm fan van Enermax meegenomen (die silent-fans). Nu wil ik die 92mm fan in m'n kast plaatsen (HQ-08 van AOpen) zonder te moeten zagen of rare dingen doen. Iemand ervaringen hiermee en hoe moet ik 't doen?
Thanks
Verwijderd
komt de lawaai niet hoofd zakelijk uit de voeding ??Op vrijdag 24 mei 2002 15:57 schreef tastingw het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde kast en ik vind dat er een hoop lawaai uit komt. Ik wil dus ook enermax 80mm fans hebben (silent) kun je mij als je het voor elkaar hebt ff info-en of je lawaai is afgenomen??
Thanks
Verwijderd
ook daar kan je zon losse Enermax fan in zettenOp vrijdag 24 mei 2002 22:08 schreef klikodog het volgende:
[..]
komt de lawaai niet hoofd zakelijk uit de voeding ??
of direct een Enermax Silent PSU model kopen
ik zag ze hier geloof ik rijtje met scherpe prijzen
Dat zijn idd zeer scherpe prijden is ik 4x 80mm Enermax Silent fan gekocht bij Freezing Hardware voor € 14,99 per stuk. Trouwens wel een goede shop. De 92mm versie is daar € 16,49. Ook erg mooie fans vind ik.Op vrijdag 24 mei 2002 22:10 schreef scorpionappeal het volgende:
[..]
ook daar kan je zon losse Enermax fan in zetten
of direct een Enermax Silent PSU model kopen
ik zag ze hier geloof ik rijtje met scherpe prijzen
Powered by KPN
Ik heb er nu 3 coolermasters inzitten (80mm), ook die moet ik ff nakijken.Op vrijdag 24 mei 2002 22:08 schreef klikodog het volgende:
[..]
komt de lawaai niet hoofd zakelijk uit de voeding ??
ben alleen nog opzoek naar een goede 60mm fan.
Is de fan van je voeding makkelijk te vervangen?
Verwijderd
ja hoor geen probleemOp vrijdag 24 mei 2002 23:01 schreef tastingw het volgende:
[..]
Ik heb er nu 3 coolermasters inzitten (80mm), ook die moet ik ff nakijken.
ben alleen nog opzoek naar een goede 60mm fan.
Is de fan van je voeding makkelijk te vervangen?
anders neem je een 60mm enermax ofzo moet je maar ns mailen naar mensen bij de site die ik eerder al gaf voor enermax spullen.
Verwijderd
Maar idd linkje die ik gaf is scherpe prijzen en die weten tenminste waar het om draait en wat echt coolen is.Op vrijdag 24 mei 2002 22:18 schreef Packardhell het volgende:
[..]
Dat zijn idd zeer scherpe prijden is ik 4x 80mm Enermax Silent fan gekocht bij Freezing Hardware voor € 14,99 per stuk. Trouwens wel een goede shop. De 92mm versie is daar € 16,49. Ook erg mooie fans vind ik.
Verwijderd
[quote]Op vrijdag 24 mei 2002 23:49 schreef scorpionappeal het volgende:
[..]
ja hoor geen probleem
anders neem je een 60mm enermax ofzo moet je maar ns mailen naar mensen bij de site die ik eerder al gaf voor enermax spullen.
[/quote
6cm enermax is er niet
[..]
ja hoor geen probleem
[/quote
6cm enermax is er niet
Ik heb een hq-08. Hierin zitten 4 80mm casefans. Hiervan kunnen er drie in gezet worden zonder hak en zaagwerk. 90mm kan dus niet. Het minste werk heb je als je vier gaten boort onderaan je kast waar de lucht naar binnen geblazen wordt.
De 2x 80mm zijn van 12 naar 7 volt gezet via een stekker die ik bij perfectsystems gekocht heb. Een daarvan heeft een Zalman Fanmate die ik kan instellen van 12 t/m 5 volt.
Een fan van 70mm zit onder mijn voeding om lucht van de CPU naar de voeding te blazen, dubbele werking dus
. Deze heeft ook een 7 volts kabel.
In de voeding heb ik de fan voor een enermax geruild. De podmeter hant uit de achterkant van de kast zodat ik deze zonder mijn kast te openen kan aanpassen tot een acceptabel geluidsnivo en koeling.
Verder heb ik een Arctic Super Silent 2500 (Athlon/P3 - 2,4 GHz) erin die maar 2500 rpm stil draait. Hieraan zit ook een Zalman fanmate.
Deze gehele combi is dus stil te noemen in vergelijking dan wat het was
De 2x 80mm zijn van 12 naar 7 volt gezet via een stekker die ik bij perfectsystems gekocht heb. Een daarvan heeft een Zalman Fanmate die ik kan instellen van 12 t/m 5 volt.
Een fan van 70mm zit onder mijn voeding om lucht van de CPU naar de voeding te blazen, dubbele werking dus
In de voeding heb ik de fan voor een enermax geruild. De podmeter hant uit de achterkant van de kast zodat ik deze zonder mijn kast te openen kan aanpassen tot een acceptabel geluidsnivo en koeling.
Verder heb ik een Arctic Super Silent 2500 (Athlon/P3 - 2,4 GHz) erin die maar 2500 rpm stil draait. Hieraan zit ook een Zalman fanmate.
Deze gehele combi is dus stil te noemen in vergelijking dan wat het was
Life is to short too explore the whole world!
Verwijderd
[quote]
Op zaterdag 25 mei 2002 02:07 schreef klikodog het volgende:
Op zaterdag 25 mei 2002 02:07 schreef klikodog het volgende:
Klopt 60mm enermax niet,ze hebben er wel andere van Titan,Papst of ZalmanOp vrijdag 24 mei 2002 23:49 schreef scorpionappeal het volgende:
[..]
ja hoor geen probleem
[/quote
6cm enermax is er niet
Verwijderd
92mm in HQ08 kan wel
Als je goed kijkt zitten er twee kleine vierkantjes bij de standaard gaten voor de schroeven. Hier kan je gewoon twee schroeven doorheen rammen & klaar
Alleen zit dan wel de pc speaker in de weg
btw. Voor een betere airflow kun je beter dan ijzer-met-gaatjes weg halen, scheeld bij mij 15 graden in CPU temp
btw. Voor een betere airflow kun je beter dan ijzer-met-gaatjes weg halen, scheeld bij mij 15 graden in CPU temp
Ik heb er één nodig voor intake (heb een Enermax voeding met extra fan bij CPU), dus vóórin de kast moet die 92mm komen. Ga 't wel proberen met de tie-wraps.Op zaterdag 25 mei 2002 14:55 schreef ULTRA_DMA het volgende:
92mm in HQ08 kan welAls je goed kijkt zitten er twee kleine vierkantjes bij de standaard gaten voor de schroeven. Hier kan je gewoon twee schroeven doorheen rammen & klaar
Alleen zit dan wel de pc speaker in de weg
![]()
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Pagina: 1