Toon posts:

Lite-On 40/12/48 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb van de week een totaal nieuwe systeem gekocht met o.a. ook een cd writer... de nieuwste Lite-On nu heeft ie in het begin gefikt maar de buffer liep leeg als een gek! ik IDE porten verwisseld en nu loopt ie lekker... alleen als meneer klaar is met fikken is er iets mis met de cd krijg een foutmelding over ONJUISTE FUNCTIE en zie dus nix...
clonclusie: fik een data cd met nero, gaat allemaal goed achteraf blijkt de cd niet beschikbaar te zijn en kan ik hem weg gooien...

ik heb al geprobeerd op lagere speed te fikken en dat wil niet werken...

herkent iemand dit probleem of is me gloed nieuwe fikker nu al naar de kl##te ?!?!?!

Verwijderd

probeer even nero up te daten...

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Lijkt me een DMA probleem. Waarschijnlijk staat ie op Pio mode 4.

Welk os heb je eigenlijk?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
gerbuik de laatste nero 5.5.7.2 degene die bij me writer geleverd is.....

lijkt me goed toxh?

Verwijderd

Topicstarter
draain W2k

Verwijderd

ja moet goed zijn, en zoals hierboven al gezegd wordt, probeer je DMA even aan/uit te zetten.
En uiteraard, je brander op "master".

En even je aspi drivers installeren

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kan ook een IDE-chipset probleem zijn. De laatste chipset drivers voor je mobo installeren is sowieso een goed idee, en zelf heb ik bij m'n VIA plank problemen gehad die hier sterk op leken met de VIA IDE Miniport drivers die je er los bij kon installeren... zonder ging het prima

Verwijderd

Topicstarter
Pio mode 4.

uuh??? was dah?

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Manier waarop communicatie plaatsvindt tussen IDE controller en apparaat. PIO (programmed input/output) is alweer wat ouder en gebruikt heel veel CPU kracht .. DMA (direct memory access) is veel beter daarin, dus zet dat idd aan in apparaatbeheer bij je IDE-poort waar ie op hangt (optie "DMA if available", moet die brander aankunnen :))

Verwijderd

Topicstarter
aha zie het ja oke heb hem nu op DMA staan.... effe restarten enne ik ga effe wat fikken weer.... nu maar effe op rewritebales want 3 cd verkloot is mooi zat :(
brb

hoop dat dit het probleem is....

Verwijderd

Geef anders wat meer info...

Je OS, HardWare, gebruikte software etc...

Altijd handig anyway op je Firmware van je fikker te updated en je BIOS ook van je MOBO (niet dat die een oplossing zal zijn.... eerder het DMA probleem)

Anyway hoe kan je CD's verkloten als je Bufferunderun protection hebt??? gebruik je oude niet geschikte Burn Programma???
Of update je fik programma en ook de driver voor je fikker

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Op vrijdag 24 mei 2002 00:09 schreef Garth het volgende:
de nieuwste Lite-On nu heeft ie in het begin gefikt maar de buffer liep leeg als een gek! ik IDE porten verwisseld en nu loopt ie lekker...
Hoe heb je dat gedaan, want ik heb dat probleem ook, mn brander staat op sec master, cdrom op prim master

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Topicstarter

OS - Windows 2000
CPU AMD AThlon 2000 XP 512DDR-333

enne nieuwste versie van nero... geleverd bij me lite on

Verwijderd

Topicstarter
Nah shit zooi!
doet het dus nog steeds niet na pio in DMA verandert te hebben.... krijg nog steeds foit error dat de schijf niet toegangkelijk is.... :( damn zal die dan echt stuk zijn?

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 00:29 schreef Garth het volgende:

OS - Windows 2000
CPU AMD AThlon 2000 XP 512DDR-333

enne nieuwste versie van nero... geleverd bij me lite on
Werkt het nu wel of nog steeds niet goed?

Heb je alle updates gedownload van Nero??? (als die er zijn dan). drivers voor je fikker....

Last van IRQ sharing msschien?

VIA 4in1 geinstalled?

Verwijderd

Topicstarter
VIA 4in1 geinstalled?

dit is? en waar te vinden?

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 00:34 schreef Garth het volgende:
Nah shit zooi!
doet het dus nog steeds niet na pio in DMA verandert te hebben.... krijg nog steeds foit error dat de schijf niet toegangkelijk is.... :( damn zal die dan echt stuk zijn?
Jij hebt het hier over uDMA instelling van je BIOS...

Ik denk dat ze bedoelde DMA mode in Windows (Direct Mem. Acces) dit ontlast je hele systeem...

Ga naar je Device Manager, klik op IDe controller, klik op PRIM. ide kanaal ---> Advances Settings en: kijk of Transfer MOde, Ultra DMA mode aanstaat en of DMA if Available aanstaat. Dit zelfde ook voor je Secondary IDE kanaal

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 00:35 schreef Garth het volgende:
VIA 4in1 geinstalled?

dit is? en waar te vinden?
Hehe meen je dat echt???

Zonder 4in1 drivers heb je alleen maar problemen onder 2K met een AMD platform... + slechte prestaties:

http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/4in1438(2)v(a).exe

die moet je hebben.

Wat voor chipset is je moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan maar wil niet baten....

Verwijderd

Topicstarter
chipset + SIS745

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 00:46 schreef Garth het volgende:
chipset + SIS745
Hmz 4in1 is dan niet voor jou bestemd... is voor VIA chipsets... ff denken. ik denk er nog ff nachtje over misschien dat iemand met oplossing nog komt...

Check pls ff al mijn posts dat je niks hebt gemist.
IRQ sharing zal 't waarschijnlijk niet zijn en ook waarschijnlijk te lastig voor je als het er zou zijn om dit op te lossen ook al leg ik het uit (denk ik dan....)

Verwijderd

Topicstarter
btw wat ik vergeet te melden is dat die probleem zicht voort ging doen nadat ik de driver letters had verwisseld.. van me dvd speler en me writer dan... maaruh lijkt mij dat dit geen fuxk uitmaakt... denk meld het maar... denk nu dat het alles kanzijn.... :(

Verwijderd

verander dat terug dan...

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?s=&forumid=44

Probeer het daar eens, daar lopen echte Lite-On experts rond !

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Pagina: 1