Luistert, mensen

Het gaat er hier niet om of Winroute niet veilig is ofsow. Ieder product om je internet verbinding te delen kan zo (on)veilig zijn als je zelf wilt.
Het mooie van NAT, of masquerading onder Linux, is dat al je client pc's lekker veilig achter een (hopelijk goed geconfigureerde) firewall zitten

Op het moment dat je, om leuk te kunnen ICQ'en of Napsteren, poorten die op je firewall PC binnenkomen gaat lopen forwarden naar je client PC's, dan geef je dus in principe gewoon de buitenwereld toestemming om op via die poorten direct verbinding te leggen met je interne PC's. En dan is het ineens niet zo veilig meer

Ik neem aan dat iedereen hier niet al te dom is, maar toch, als nu iemand ziet op welke poorten jouw ICQ aan het luisteren is en hij/zij weet jou zo gek te krijgen om een Trojan te activeren, die vooraf is geconfigureerd om actief te worden op 1 van die poorten, dan is je interne PC'tje echt niet veilig meer.
Het mooie van het feit dat al mijn PC's achter een linux firewall zitten vind ik nou juist, dat shit zoals Trojans veel minder kans hebben. En ik blijf dus voorlopig mooi eerst zoeken naar oplossingen als speciale masquerading modules of een socks5 proxy.
I rest my case...
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.