Toon posts:

tegelijk icq-en en napster draaien op 2 pc's ?

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of het mogelijk is om ICQ en Napster tegelijkertijd op 2 computers te gebruiken als je de (kabel)internetverbinding gedeeld heb, hoor dat hier veel probleem mee zijn.
Weet iemand hoe dit het beste op te lossen is??
bij voorbaat dank,
Super Sjeng

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij mij thuis hangen er 4 compu's met alle 4 napster en icq erop. Enige nadeel is dat het uploaden bij napster vaak mislukt. (Is wel werkend te krijgen als je dat perse wilt.) Bestanden ontvangen met icq ging in het begin niet goed, maar ik heb nu voor elke computer een serie poorten direct naar de computer zelf geforward, dat werkt perfect.

(Ik heb linux op mijn server)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 oktober 2000 14:14 schreef shadax het volgende:
Bij mij thuis hangen er 4 compu's met alle 4 napster en icq erop. Enige nadeel is dat het uploaden bij napster vaak mislukt. (Is wel werkend te krijgen als je dat perse wilt.) Bestanden ontvangen met icq ging in het begin niet goed, maar ik heb nu voor elke computer een serie poorten direct naar de computer zelf geforward, dat werkt perfect.

(Ik heb linux op mijn server)[/quote]En wat voor configuratie op die linux bak? IP Chains?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, maar ik heb op de server PC win98SE draaien en op de andere machine win2000 en wil daar eigenlijk niks aan veranderen, is het dan toch mogelijk om op de 2 pc's gelijktijdig ICQ en Napster te gebruiken ??

• shadax
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 oktober 2000 14:17 schreef HappyWannabe het volgende:
En wat voor configuratie op die linux bak? IP Chains?[/quote]IP Chains (wel aangepast om oa port 2000-2200 open te zetten voor icq)

en ipmasqadm om de poorten echt te forwarden

• shadax
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 oktober 2000 14:19 schreef super_sjeng het volgende:
Bedankt voor je reactie, maar ik heb op de server PC win98SE draaien en op de andere machine win2000 en wil daar eigenlijk niks aan veranderen, is het dan toch mogelijk om op de 2 pc's gelijktijdig ICQ en Napster te gebruiken ??[/quote]Ja, met winroute ofzo moet het ook gewoon kunnen

Verwijderd

Topicstarter
Oke heb winroute gedownload, maar wat voor instellingen moet ik daar allemaal aan doen?

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Hoe heb je je internet gedeeld?? Via ICS??
Je kunt in ICQ aangeven via welke poorten hij communiceerd. (Ook handig/noodzakelijk als je een firewall hebt)
Gebruik poort 20000-20019 voor PC1
en 20020-20039 voor PC2 etc..
(werkt ook als je Sygate gebruikt voor de internet deling) bij de nieuwe Sygate 4.0 hun je dan ook nog scripts installeren per gebruikte applicatie ICQ/IRC/Napster etc.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 oktober 2000 14:19 schreef super_sjeng het volgende:
Bedankt voor je reactie, maar ik heb op de server PC win98SE draaien en op de andere machine win2000 en wil daar eigenlijk niks aan veranderen, is het dan toch mogelijk om op de 2 pc's gelijktijdig ICQ en Napster te gebruiken ??[/quote]Gewoon WinRoute gebuiken, doe ik ook en ICQ en Napster werken op beide PC's!
(Allebei Win98 1e editie)

In het begin had ik problemen met ICQ-Chat en ICQ-File Transfer maar dat werkt nu wel
:) :) :)

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 oktober 2000 14:51 schreef super_sjeng het volgende:
Oke heb winroute gedownload, maar wat voor instellingen moet ik daar allemaal aan doen?[/quote]gewoon in de HELP files kijken onder ICQ.

O niet met evaluatie versie (je moet wel serie codes hebben)

Verwijderd

Topicstarter
oke beste robinsky...maar hoe kom ik daar dan aan ??

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

ik heb er een!
via Astalavista.box.sk (of mag ik dit niet zeggen?)

ANDERS bericht ik hem wel via ICQ (33010933)

• Daneel
Ik denk niet dat je dat mag zeggen nee :)
Zelf heb ik ook een tijdje Winroute gebruikt en echt veilig is het proggie niet. Je lust echt de buitenwereld door naar je clients (dus daar evt ook firewalls opzetten)

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

ik weet niet of het veilig genoeg is,
maar dat maakt met niet zo heel veel uit.

wat is dan wel veilig? (moet wel werken)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb winroute op de beide pc's geinstalleerd maar ik krijg op de client PC geen verbinding met het internet.
Heb eens rondgekeken in winroute maar er is zoveel in te stellen, dat ik niet precies weet wat ik allemaal moet wijzigen, is hier op internet misschien een pagina met uitleg over of weet iemand van jullie het ??
bij voorbaat dank,
Super Sjeng

Verwijderd

Ten eerste waarom op je server win98se(?!)
en op je client win2K ???
Maar goed, zal wel een reden achter liggen, cpu server ofzo..?

ALs je met vaste IPs werkt gooi je gewoon ieder IP van een client 20 ports open voor ICQ, namelijk:
1e client: tcp portjes 20000 - 20019
2e client: tcp portjes 20020 - 20039
etc.

Voor napster doe je het zelfde, zowel in- als uitgaand!
1e client: 6699
2e client: 6700
etc.

Succes ermee!

Verwijderd

Super_sjeng, je moet winroute alleen installeren op de pc die direct in verbinding staat met internet, op de client hoef je alleen het een en ander in tcp/ip instellingen handmatig in te stellen (ip adres, gateway en dns)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 oktober 2000 15:16 schreef Daneel het volgende:
Ik denk niet dat je dat mag zeggen nee :)
Zelf heb ik ook een tijdje Winroute gebruikt en echt veilig is het proggie niet. Je lust echt de buitenwereld door naar je clients (dus daar evt ook firewalls opzetten)[/quote]In welk opzicht is WinRoute niet veilig dan?
Het heeft volledige firewall functionaliteit volgens mij.

• Daneel
Die firewall functionaliteit heb ik niet gevonden (of werkte bij mij niet). Ik kreeg op mijn werkstation nog diverse BO-pings Sub7scans. Dit ondanks BlackIce Defender en (misschien wel juist door) Winroute

Kijk voor meer info maar op:
http://advice.networkice.com/advice/support/kb/q000045/default.htm

• Olaf van der Spek
  • Niet online
En die kwamen door de firewall heen?
Dat lijkt me erg vreemd.
NAT laat namelijk alleen packets door waarvoor een entry in de NAT table is. Deze entry kan alleen worden gecreeerd door packets die het netwerk uitgaan, dus er kunnen geen vreemde packets binnenkomen.

Verwijderd

http://www.tsmservices.com/masq/

veel linux masq tips poortnummers en shit

• actieman
  • Laatst online: 12-12 18:22
ehm ik kom ook napster niet in op de client
internet en mailserver gaat prima via de standaard poort van winroute (3128). Weet ook niet precies hoe ik in winroute ports open zet :?

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:01
Luistert, mensen :P
Het gaat er hier niet om of Winroute niet veilig is ofsow. Ieder product om je internet verbinding te delen kan zo (on)veilig zijn als je zelf wilt.
Het mooie van NAT, of masquerading onder Linux, is dat al je client pc's lekker veilig achter een (hopelijk goed geconfigureerde) firewall zitten :9
Op het moment dat je, om leuk te kunnen ICQ'en of Napsteren, poorten die op je firewall PC binnenkomen gaat lopen forwarden naar je client PC's, dan geef je dus in principe gewoon de buitenwereld toestemming om op via die poorten direct verbinding te leggen met je interne PC's. En dan is het ineens niet zo veilig meer :r
Ik neem aan dat iedereen hier niet al te dom is, maar toch, als nu iemand ziet op welke poorten jouw ICQ aan het luisteren is en hij/zij weet jou zo gek te krijgen om een Trojan te activeren, die vooraf is geconfigureerd om actief te worden op 1 van die poorten, dan is je interne PC'tje echt niet veilig meer.
Het mooie van het feit dat al mijn PC's achter een linux firewall zitten vind ik nou juist, dat shit zoals Trojans veel minder kans hebben. En ik blijf dus voorlopig mooi eerst zoeken naar oplossingen als speciale masquerading modules of een socks5 proxy.

I rest my case...

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• actieman
  • Laatst online: 12-12 18:22
lamaar ik heb die manual al van winroute.nl staat er allemaal keurig in. Ik weet precies wat ik moet doen en install ook wel een firewall op die clients.

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Pagina: 1