Toon posts:

[FreeBSD] CVSup-install de mist in

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een of andere manual (zie http://essetee.mine.nu:7080/cvs.php) gevolgd om CVSup te installeren waarin werd gezegd dat ik dat invoudig kon doen via "make && make install" in de /usr/ports/net/cvsup-directory.
Ik heb dit gedaan en als snel kwam ik erachter dat er ergens iets niet juist was omdat dit zéér lang (10 minuten) of zo al duurde (op een Celly 600/128MB). Ik gebruik deze FreeBSD alleen als server en had het idee dat deze install ook X mee-installeerd.
Hierop heb ik het proces afgebroken (Ctrl-C) en kwam ook al tot de ontdekking dat ik reeds 300 MB meer op mijn harddisk had staan.
Mijn vraag is nu alvolgt:
1) Hoe kan ik alles bestanden verwijderen welke deze install van CVSup gekopieerd/geinstalleerd heeft ? (locatie ?)
2) Moet ik soms de install vanuit /usr/ports/net/cvsup-without-gui draaien voor mijn server ?

Verwijderd

1) Hoe kan ik alles bestanden verwijderen welke deze install van CVSup gekopieerd/geinstalleerd heeft ? (locatie ?)
make clean in de port-directory van cvsup
2) Moet ik soms de install vanuit /usr/ports/net/cvsup-without-gui draaien voor mijn server ?
Dat is inderdaad de port die je nodig hebt.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:17

Kettrick

Rantmeister!

(jarig!)
Als je de X tarballs weg wilt hebben staan ze in /usr/ports/distfiles/

alles wat daar staat kan je gerust weggooien als je ruimte nodig hebt :)

Verwijderd

is het make clean? geen make deinstall?

make clean is toch (dacht ik :( ) om temporary dingen na de installatie te verwijderen ? (please correct me if i am wrong)

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:17

Kettrick

Rantmeister!

(jarig!)
Op vrijdag 24 mei 2002 00:24 schreef HAL-9000 het volgende:
make clean is toch (dacht ik :( ) om temporary dingen na de installatie te verwijderen ? (please correct me if i am wrong)
make clean gooit de tijdelijke sourcetree weg in de work directory, deinstall verwijdert het programma van je systeem :)