Toon posts:

Het "grote BeOS"-topic

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
tweakertjes,

Ik dacht laat ik eens een topic openen over BeOS.
Ik dacht misschien kunnen jullie dan zeggen wat jullie ervan vinden en welke versie jullie gebruiken.

Mijn BeOS versie is 5.0 Professional.
Wordt gebruikt in een dualboot met Win'98 SE.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Ik wil het ook graag een keer proberen. BeOS personal vind ik nep, ik wil graag direct voor het echte werk gaan. Maar ik vind het te duur om te proberen.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

waarom gebruik je beos? gewoon omdat het anders is? of doe je er nog dingen mee die veeeeeeel beter gaan in beos ivt windows/linux/mac

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Op donderdag 23 mei 2002 23:39 schreef gcb het volgende:
Ik wil het ook graag een keer proberen. BeOS personal vind ik nep, ik wil graag direct voor het echte werk gaan. Maar ik vind het te duur om te proberen.
je kunt ook de developers editie downen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet je eens bij Mensys kijken
http://shop.mensys.nl/catalogue/mnl_BEOS5.html

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 23:39 schreef Skinkie het volgende:
waarom gebruik je beos? gewoon omdat het anders is? of doe je er nog dingen mee die veeeeeeel beter gaan in beos ivt windows/linux/mac
He Skinkie,

FF een vraagje: heb je wel eens BeOS gebruikt? Het is gewoon weer leuk om te computeren als je BeOS geprobeerd heb.

Jammer dat het niet meer zoveel ondersteund wordt. Maar jah.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 23 mei 2002 23:37 schreef drwho81 het volgende:
Ik dacht laat ik eens een topic openen over BeOS.
Ik dacht misschien kunnen jullie dan zeggen wat jullie ervan vinden en welke versie jullie gebruiken.
Nou, open zelf eens:
heb jij een volwaardige BeOS desktop die Windows kan vervangen? Met welke applicaties :?
Het gebrek aan goede applicaties was voor mij de absloute dooddoener aan BeOS. Ik zal er gelijk bij zeggen dat mijn laatste BeOS ervaring wel 2 jaar terug was...

Verwijderd

BeOS is dood ; komt geen versie 6 meer van dus zo dood as een pimmeke... :7

Verwijderd

Topicstarter
mensen help eens!

Zijn er wel liefhebbers van BeOS bij Tweakers

Verwijderd

BeOS wel us geprobeerd, maar is nix naar mijn mening. Vond wel de ondersteuning van mijn tv-kaart mega handig, hij deed het gewoon zonder wat te installeren in 1x.
maar verder kan je er nix mee naa mijn mening.

Verwijderd

Dood?

Nee.

Check www.openbeos.org

It has just begun!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 23 mei 2002 23:47 schreef drwho81 het volgende:
mensen help eens!

Zeker.

bdw, mag ik je icon overnemen?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

kan je eens wat screenshots posten?

vind het altijd wel leuk om eens wat anders te proberen.
hou het in de gaten :)

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 21:18
Op donderdag 23 mei 2002 23:47 schreef drwho81 het volgende:
Jups, vond 't van 't begin af aan een wel kicke OS...
Gebruik 't zelf niet (al zou ik dat verdomd graag doen) omdat er (zoals eerder vermeld) toch te weinig "echt" bruikbare software voor was...

Bovendien vond ik irritant dat ik m'n SCSI-brander (Plextor) moest loskoppelen voor ie op wou starten (maar dat had ik er wel voor over om er zo af en toe eens mee te spelen :P).

Ben ook zeer benieuwd naar het OpenBeOS project... :D

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Verwijderd

Topicstarter
Voor Ferenc en alle die nog leuke screengrabs willen zien.

Effe wat screengrabs gemaakt in BeOS, met op de achtergrond the lovely Jessica Alba

Afbeeldingslocatie: http://www.nielsbuitenhuis.nl/beos/screengrab1_kopie.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nielsbuitenhuis.nl/beos/screengrab3_kopie.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nielsbuitenhuis.nl/beos/screengrab4_kopie.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nielsbuitenhuis.nl/beos/screengrab5_kopie.jpg

Voor mensen die de hoge resolutie willen zien:
http://www.nielsbuitenhuis.nl/beos

Enjoy!

Verwijderd

Topicstarter
*************kick***************

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 01:26 schreef drwho81 het volgende:
*************kick***************
:?

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Ik vond beos echt perfect, lekker snel, simpel en stabiel, alleen het gebrek aan software en support is een zware min, heb een tijdje geleden de pro versie nog een keer gekocht.

* blouweKip blijft gewoon maar bij linux

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~thingol/beos_20020102.jpg

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

In die screenshots zie ik dat je een film afspeelt; is dit een DiVx film ? (dat over een LAN verzonden wordt? :? )

Ik zelf heb BeOS ook staan (Personal Edition) maar tot nu toe is het me nog steeds ni gelukt om DiVx films af te spelen. 'kHeb al gekeken in de search, heb al DiVx geinstalleerd, ...
Iedere keer als ik een film start, blijft het beeld grijs. Ik heb wel geluid.

Verwijderd

BeOS is zeker geen verkeerd systeem. Supersnel, stabiel, leuk om mee te werken en het ziet er nog leuk uit ook. Echter, zoals vele andere ook al aangeven, is er gewoon een groot gebrek aan applicaties. Dit is ook voor mij helaas een reden BeOS niet te gebruiken. Ik heb wel een keertje R5-Pro gekocht, en ook een tijdje gebruikt, dat wel...

Verwijderd

Das nu iets wat ik wel ns zou willen zien:

De Beos kernel code! (Of een goed schema van het design)

Ik hoorde dat 1 van die OpenBeos achtige dingen de linux kernel wilde gaan gebruiken. Dat vind ik zelf erg jammer, aangezien mijns inziens de kernel 1 van de sterkste punten van BeOS was. Verder was het helemaal OO opgebouwd en echt super makkelijk te programmeren. Ik hoop dat er ooit nog een nieuwe BeOS komt met een versie van de orginele kernel.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 08:02 schreef timdeh het volgende:
In die screenshots zie ik dat je een film afspeelt; is dit een DiVx film ? (dat over een LAN verzonden wordt? :? )

Ik zelf heb BeOS ook staan (Personal Edition) maar tot nu toe is het me nog steeds ni gelukt om DiVx films af te spelen. 'kHeb al gekeken in de search, heb al DiVx geinstalleerd, ...
Iedere keer als ik een film start, blijft het beeld grijs. Ik heb wel geluid.
Als je wil weten hoe ik dat gedaan heb dan moet je maar effe een emailtje sturen: n.buitenhuis@zonnet.nl

• deadinspace
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 24 mei 2002 16:05 schreef drwho81 het volgende:
Als je wil weten hoe ik dat gedaan heb dan moet je maar effe een emailtje sturen: n.buitenhuis@zonnet.nl
Ehm, het idee van een forum is onder andere dat je mensen helpt en deze informatie meteen beschikbaar stelt voor anderen...

Kortom: leg het gewoon hier uit.

• Remenic
  • Laatst online: 09-08 20:06
Heeft MPlayer of Xine geen video output driver voor BeOS?

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ehm, het idee van een forum is onder andere dat je mensen helpt en deze informatie meteen beschikbaar stelt voor anderen...
Kortom: leg het gewoon hier uit.
Ja ben er ook wel nieuwsschierig naar...

* Gutteguttegut heeft versie 4 gedraaid maar zit ook alweer 2 jaar met windows te werken....

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 16:48 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Ja ben er ook wel nieuwsschierig naar...

* Gutteguttegut heeft versie 4 gedraaid maar zit ook alweer 2 jaar met windows te werken....
Sorry mensen dat ik het zo wilde oplossen.

Maar hier zal ik het proberen.

Er bestaat een DivX-versie voor BeOS.
Deze is te vinden op http://be.divx.st/download/index.html.

Maar eerst moeten de dll's van de windows versie van DivX naar de directory (in BeOS) /boot/home/config/add-ons/media/decoders gekopieerd worden.
Deze dll's zijn hier te downloaden: http://www.freebox.com/sichbo/DivX_dll_files.zip.

Als laatste stap moet de media server opnieuw opgestart worden. Dit moet gebeuren in Preferences/Media.

Klik dan je favoriete DivX-film aan om te kijken.

PS: Deze versie voor BeOS is nog gebaseerd op 3.???.

Voor een volledige uitleg (in het Engels) kan je ook kijken op http://be.divx.st/faq.html

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.h.mulder/image1.jpg

bijdrage:
1 screenshot

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Op vrijdag 24 mei 2002 11:54 schreef XKB het volgende:
Das nu iets wat ik wel ns zou willen zien:

De Beos kernel code! (Of een goed schema van het design)

Ik hoorde dat 1 van die OpenBeos achtige dingen de linux kernel wilde gaan gebruiken. Dat vind ik zelf erg jammer, aangezien mijns inziens de kernel 1 van de sterkste punten van BeOS was. Verder was het helemaal OO opgebouwd en echt super makkelijk te programmeren. Ik hoop dat er ooit nog een nieuwe BeOS komt met een versie van de orginele kernel.
Dat is/was volgens mij BlueOS (oid), OpenBeos gebruikt NewOS als kernel, dit is een kernel geschreven door een ex-Be werknemer, met veel technologie van BeOS!!!!

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:53
BeOS is gewoon no.1 OS voor mij. Maar omdat (zoals velen van jullie al dat zeggen) zijn er bijna geen vervangers voor win. appz.

Als nou de helft van de linux users eens op beos overstapte.... en daar programs voor maakte...

Verwijderd

Aan BeOS wordt toch niet meer ontwikkeld? Ik had ergens gelezen dat het bedrijf failliet was... :?

• The Dolf
  • Niet online
Op zaterdag 25 mei 2002 15:29 schreef DarkPipo het volgende:
Aan BeOS wordt toch niet meer ontwikkeld? Ik had ergens gelezen dat het bedrijf failliet was... :?
Overgenomen

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Wat zijn eigenlijk de belangrijkste voordelen van de Pro versie t.o.v. P.E. R5.03? :)

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op zaterdag 25 mei 2002 15:59 schreef thedolf het volgende:

[..]

Overgenomen
Maar wordt niet meer verder ontwikkeld door Palm.
Gelukkig is er OpenBeOS

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-08 18:33

B2

wa' seggie?

Op zaterdag 25 mei 2002 17:32 schreef mithalph het volgende:

[..]

Maar wordt niet meer verder ontwikkeld door Palm.
Gelukkig is er OpenBeOS
maar das nog niet echt...uuhm... usable
'k heb tijdje geleden ook lang BeOS gedraaid (4.5 volgens mij ofzo).
Heel stoer OS.

• deadinspace
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 25 mei 2002 15:20 schreef DonX1 het volgende:
Als nou de helft van de linux users eens op beos overstapte.... en daar programs voor maakte...
Right... Allemaal open-source developers die overstappen op een closed-source OS en daar software voor gaan maken?

Dan maakt OpenBeOS tenminste nog een kans.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

vond het wel leuk, maar niet echt nuttig ofzo. Heb liever linux erbij.

Ik heb niet het hele thread gelezen, maar kijk ook eens op http://www.openbeos.org

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Op zaterdag 25 mei 2002 17:29 schreef Beathoven het volgende:
Wat zijn eigenlijk de belangrijkste voordelen van de Pro versie t.o.v. P.E. R5.03? :)
Weinig, je krijgt een verouderde RealPlayer erbij en nog wat zut...
Zie ook: BeOS R5: Personal versus Professional

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 02:25 schreef Idéfix het volgende:

[..]

Weinig, je krijgt een verouderde RealPlayer erbij en nog wat zut...
Zie ook: BeOS R5: Personal versus Professional
Die verouderde realplayer heb ik al geinstalleerd (ff beshare gebruikt) Realplayer is nutteloos, het heeft exact dezelfde functies als de standaard mediaplayer.

Ik had gehoopt dat er wat meer verschil zou zitten in het systeem zelf... het lijkt me niet echt nodig om Pro te kopen als de software het enige verschil is :)

• B2

B2

wa' seggie?

Ik heb gister BeOS 5 PE er nog maar weer eens opgezet...het is en blijft een geil OS.
'k hoop dat OpenBeOS er snel komt.

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 12:06 schreef supergrover het volgende:
Ik heb gister BeOS 5 PE er nog maar weer eens opgezet...het is en blijft een geil OS.
'k hoop dat OpenBeOS er snel komt.
Voor video en audio bewerking is het perfect.. Open maar eens een (divx) film in windows en verklein en vergroot het venster maar eens, Windows heeft hier nogal wat moeite mee. Onder BeOS kun je zo'n film traploos verkleinen en vergroten zonder dat er ook maar 1 frame overgeslagen wordt. Het systeem kan b.v. met gemak 4 films, 3 applicaties, wat mp3 geluidsbestanden 'snel' opstarten en draaiende houden zonder dat er snelheidsverlies te merken is :)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

BeOS levert inderdaad extreem goede multimedia performance. Ik spreek uit ervaring.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• B2

B2

wa' seggie?

Op zondag 26 mei 2002 12:18 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Voor video en audio bewerking is het perfect.. Open maar eens een (divx) film in windows en verklein en vergroot het venster maar eens, Windows heeft hier nogal wat moeite mee. Onder BeOS kun je zo'n film traploos verkleinen en vergroten zonder dat er ook maar 1 frame overgeslagen wordt. Het systeem kan b.v. met gemak 4 films, 3 applicaties, wat mp3 geluidsbestanden 'snel' opstarten en draaiende houden zonder dat er snelheidsverlies te merken is :)
Ook omdat het ontworpen is met dit soort dingen in het achterhoofd.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Op donderdag 23 mei 2002 23:44 schreef drwho81 het volgende:

[..]

He Skinkie,

FF een vraagje: heb je wel eens BeOS gebruikt? Het is gewoon weer leuk om te computeren als je BeOS geprobeerd heb.

Jammer dat het niet meer zoveel ondersteund wordt. Maar jah.
Sorrie voor de late reactie...
Ja ik heb geregeld met BeOS gewerkt, toen je nog via Windows moest booten... 't was een ramp. Maar je hebt gelijk het werkt lekker, zeker mijn stijl van OS.
Ik heb de development versie ook gedownload en ga maar is kijken of een duron daar lekker mee kan omgaan :) kan ik ook weer meepraten in deze discussie :9

btw. draai nu overal linux + blackbox

Verwijderd

Skinkie: ...toen je nog via windows moest booten :? - dat is de personal versie, was gratis te downloaden en een beetje aan de beperkte kant... daarnaast kon je ook een uitgebreidere versie kopen, die gewoon een eigen bootmanager had en op zichzelf, in sn eentje kon draaien, zonder windows of welk ander besturingssysteem dan ook nodig te hebben. dit is de professional versie, en was (althans tegen de tijd dat ik m kocht) voor ongeveer 89 gulden te koop in de betere boeken/software winkels... perfect systeem. personal is idd een ramp, omdat je via windows moet booten (maar daar kies je toch zelf voor?) ...hoewel, er is een slim trucje waarmee je er voor kunt zorgen dat de personal versie alsnog op zichzelf draait, en dus windows niet meer nodig heeft...

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op zondag 26 mei 2002 13:49 schreef Skinkie het volgende:
Ja ik heb geregeld met BeOS gewerkt, toen je nog via Windows moest booten... 't was een ramp.
"Toen je nog..." ??? Dat moest alleen met die Personal Edition. Als je de Pro versie had, dan hoefde dat niet. En dat hoefde ook niet met R4.5, R4, R3 ad inf. :)

• Mark_Steverink
  • Laatst online: 20-12-2007
Sterker nog, ook de PE hoefde je niet via Windows te booten.
Okee, de eerste keer wel, maar daarna kon je onder BeOS de installer starten, en het hele zaakje op een eigen partitie plempen, niet op zo'n pseudo-partitie.
Daarna eventueel de bootmanager installeren, checken, double checken, triple checken, en als laatste onder Windows die pseudo-partitie verwijderen.

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 15:12 schreef Mark_Steverink het volgende:
Okee, de eerste keer wel, maar daarna kon je onder BeOS de installer starten, en het hele zaakje op een eigen partitie plempen, niet op zo'n pseudo-partitie.
Daarna eventueel de bootmanager installeren, checken, double checken, triple checken, en als laatste onder Windows die pseudo-partitie verwijderen.
dat bedoelde ik dus met dat slimme trucje... :P ;)

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Dat truckje kende ik ook al :) Maar aangezien in die tijden de harddisk space beperkt was, partition magic een taboe was. Heb ik BeOS links laten liggen.
Maar er staat weer een pc achter me zonder OS dus we gaan weer is BeOS draaien :)

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 14:18 schreef areana het volgende:
Skinkie: ...toen je nog via windows moest booten :? - dat is de personal versie, was gratis te downloaden en een beetje aan de beperkte kant... daarnaast kon je ook een uitgebreidere versie kopen, die gewoon een eigen bootmanager had en op zichzelf, in sn eentje kon draaien, zonder windows of welk ander besturingssysteem dan ook nodig te hebben. dit is de professional versie, en was (althans tegen de tijd dat ik m kocht) voor ongeveer 89 gulden te koop in de betere boeken/software winkels... perfect systeem. personal is idd een ramp, omdat je via windows moet booten (maar daar kies je toch zelf voor?) ...hoewel, er is een slim trucje waarmee je er voor kunt zorgen dat de personal versie alsnog op zichzelf draait, en dus windows niet meer nodig heeft...
Als je de directory waarin BeOS geinstalleerd staat incl. de image van 500MB op CD brandt dan kun volgens mij het systeem gewoon naar je HD kopieren zonder dat Windows nodig is.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar de kans lijkt me groot dat het werkt. Je zou dan eerst een tijdelijke partitie kunnen aanmaken (+/-700 mb) daar zou je de de map heen kunnen kopieren. En vervolgens kun je vanuit BeOS met de installer het systeem op een grotere partitie schrijven.

Verwijderd

Beathoven:
Als je de directory waarin BeOS geinstalleerd staat incl. de image van 500MB op CD brandt dan kun volgens mij het systeem gewoon naar je HD kopieren zonder dat Windows nodig is.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar de kans lijkt me groot dat het werkt. Je zou dan eerst een tijdelijke partitie kunnen aanmaken (+/-700 mb) daar zou je de de map heen kunnen kopieren. En vervolgens kun je vanuit BeOS met de installer het systeem op een grotere partitie schrijven.
Mark_Steverink:
|:( :P ;)

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 20:15 schreef areana het volgende:

[..]

[..]

|:( :P ;)
die post had ik over het hoofd gezien :+

Verwijderd

BeOS Rulez!!
ik heb het 2 maanden gebruikt, maar door gebrek aan software weer terug gegaan naar windows.
[oftopic]
ik heb net een 80GIG/7200Rpm besteld, dan MDK Linux er op.
[/oftopic]

maar in BeOS werd mijn GF2MX400/64MB, SB128, Netwerk en zelfs mijn Pinnacle PCTV meteen herkend, dat vond ik echt heel goed :)

• B2

B2

wa' seggie?

hm net bij ComCol BeOS 5 Pro besteld :) koste maar 17 Euro. Wel weer leuk om mee aan de slag te gaan.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

vraagje tussendoor... weet iemand of the Asus 7700 Deluxe TV ondersteund wordt door BeOS? Dan gaat het me dus om de werking van het "TV" gedeelte.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:35

Nakebod

Nope.

Hmmz, hoor iedereen hele tijd wel over gebrek aan software, maar daar had ik nouw totaal geen last van.
Denk ook dat ik een site ken, die (vele) van jullie dan denk ik ook niet kennen, www.bebits.com
Genoeg software zou ik zo zeggen

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Als je de TV in/out functie bedoeld, moet ik zeggen dat me dat ook nog niet gelukt is. Moet nog eens een keertje kijken naar die Unified nVidia drivers, mischien dat daar nog wat bij staat.

Ik draai BeOS naast Win2k, ennum heb gewoon tekstverwerker, spreadsheet, browser, mediaplayer, etc. Er is zat software voor, je moet het alleen weten te vinden(kijk bijvoorbeeld eens op http://www.bebits.com).

Weet iemand trouwens hoe je inet werkend krijg terwijl je achter een firewall(Smoothwall) zit?
Mzzls

Verwijderd

Bij mij werkt het niet :( :( :(

Zal vanmiddag ff specs enzo downloaden, iemand anders heeft
et van mijn cd wel op zijn pc aan de praat gekregen. Bij
mij komt ie niet eens tot iets graphics... :(

Vanmiddag meer :)

Verwijderd

Ik heb ook BeOS geprobeert en het leek me echt supervet! Leuk, makkelijk, overzichtlijk, snel. Alleen me videokaart word niet ondersteund erdoor dus alles was in grijstinten. Na veel gezocht te hebben naar drivers oid bleek dat mijn kaart totaal niet onderstuend word en nooit zal worden. Dus daarom maar weer eraf gegooid.

Verwijderd

Nakebod:
Denk ook dat ik een site ken, die (vele) van jullie dan denk ik ook niet kennen, www.bebits.com
Genoeg software zou ik zo zeggen
genoeg software... maar veel programma's die ik zoek vind ik daar toch echt niet, en bovendien zijn de meeste goede programma's shareware/commercieel... er is dus wat mij betreft wel degelijk een gebrek aan goede software...

Verwijderd

idd te weinig software voor. Laats wou ik Abiword voor Be eens proberen, maar de beta is nergens meer te vinden (dead link).

Ook probleem is dat ik nu alleen met Ata-Raid werk. Ik krijg het er gewoon niet meer op :(

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Op maandag 27 mei 2002 10:25 schreef Merlin_Pascurov het volgende:
Als je de TV in/out functie bedoeld, moet ik zeggen dat me dat ook nog niet gelukt is. Moet nog eens een keertje kijken naar die Unified nVidia drivers, mischien dat daar nog wat bij staat.
Daar ligt het probleem dus ook bij Linux. Hoe spreek je in vredesnaam een TVin functie van die videokaart aan?

• razor-x
  • Laatst online: 05-06 07:37
Ik heb BeOS ook een tijdje gebruikt , En gebruik het zelfs nog steeds omdat ik het echt super lekker vind werken :)

Qua software vond ik het wel goed zitten (vooral met www.bebits.com erbij) , alleen mis ik nog een goede browser (of is er al een nieuwe goed werkende ?)

Erg jammer dat ze er niet door mee zijn gegaan
(dacht dat er nog wel een groep mensen was die wel verder zijn gegaan?)

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op maandag 27 mei 2002 23:26 schreef razor-x het volgende:
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden ;)

Verwijderd

beos leeft nog steeds. kijk maar eens hier... ;)
...dat is de beos developer edition 1.0...
momenteel wordt er hard gewerkt aan openbeos, de 'opvolger' van beos r5...

• razor-x
Op maandag 27 mei 2002 23:29 schreef mithalph het volgende:

[..]

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden ;)
Op maandag 27 mei 2002 23:32 schreef areana het volgende:

[..]

beos leeft nog steeds. kijk maar eens hier... ;)
...dat is de beos developer edition 1.0...
momenteel wordt er hard gewerkt aan openbeos, de 'opvolger' van beos r5...
Daar zijn ze nou al wel een lange tijd mee bezig toch? (als ik het goed heb?)
Is er al vooruitgang geboekt? of is het alleen mooie praat? :)

Zal wel geweldig zijn als het echt wat word met openbeos :)

edit:
Wel een GROOOOT team zeg! :)

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op maandag 27 mei 2002 23:35 schreef razor-x het volgende:
Daar zijn ze nou al wel een lange tijd mee bezig toch? (als ik het goed heb?)
Is er al vooruitgang geboekt? of is het alleen mooie praat? :)
Team status Last Updated On: 19 May 2002

En blader 't nieuws door, zou ik zeggen :)

• ronaldmathies
  • Niet online
Ik heb BeOS ook een tijdje gebruikt , En gebruik het zelfs nog steeds omdat ik het echt super lekker vind werken :)

Qua software vond ik het wel goed zitten (vooral met www.bebits.com erbij) , alleen mis ik nog een goede browser (of is er al een nieuwe goed werkende ?)
Wat dacht je van Mozilla, versie 1.0 RC1 is gewoon te downloaden voor Mozilla (www.mozilla.org)
Voor de zoveelste keer www.openbeos.org

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Op maandag 27 mei 2002 19:23 schreef Piotr het volgende:
Ik heb ook BeOS geprobeert en het leek me echt supervet! Leuk, makkelijk, overzichtlijk, snel. Alleen me videokaart word niet ondersteund erdoor dus alles was in grijstinten. Na veel gezocht te hebben naar drivers oid bleek dat mijn kaart totaal niet onderstuend word en nooit zal worden. Dus daarom maar weer eraf gegooid.
Ik ben nu wel heel erg benieuwd welke videokaart dit is. :)

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 06:56
Ik heb jaren geleden ook wel eens BeOS gebruikt, Developer Release 8 (DR8) op PowerPC, werkte als een speer. Op Apple hardware dan, kon me geen BeBox veroorloven. Nadien nog een aantal updates gekocht tot 4.5. Toen had ik een G3 (waar het niet op werkte). Zelfs nog lid geweest van de BeOS gebruikersgroep in Nederland (DuBeUs), helaas uit het oog verloren.

Wisten jullie trouwens dat de source level debugger van Be door een Nederlander ontwikkeld is?

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 00:16 schreef Idéfix het volgende:

[..]

Ik ben nu wel heel erg benieuwd welke videokaart dit is. :)
Diamond stealth s220: een oude rendition verite 2100 dus...

Verwijderd

Hoe oud is BeOS eigenlijk?

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Op dinsdag 28 mei 2002 09:28 schreef Piotr het volgende:

[..]

Diamond stealth s220: een oude rendition verite 2100 dus...
Die is nogal rot, kreeg ik niet eens onder Linux goed aan de praat, alleen maar via framebuffer. De VESA compliance is ook niet 100%..

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• razor-x
Op maandag 27 mei 2002 23:52 schreef ronaldmathies het volgende:

[..]

Wat dacht je van Mozilla, versie 1.0 RC1 is gewoon te downloaden voor Mozilla (www.mozilla.org)
Hmm, zal eens kijken d'rnaar, bedankt iig.
Voor de zoveelste keer www.openbeos.org
Die had ik inmiddels al gehad ja ;)

Verwijderd

zo, bedankt voor de info.

Via die duitse site heb ik tochAbiword beta kunnen vinden met een link die werkt.

Btw: ik zit NU in QNX 6.1 te werken met opera 6. Alles werkt zoals het moet. Tweakers ziet er goed uit zoals het hoort. (beter dan onder Beos 5 met opera 3.62).:)
Ook Abiword heb ik er al opgezet, en dat werkt goed. De mediaplayer heb ik nog niet kunnen overtuigen een divx weer te geven. Maar die zit er iig wel in.

Maar ik zit wel tegen een hoofdpijnverwekkende 60 Hz aan te kijken :'(
Al met al heb ik hier niet de lol van die ik met Beos wel had.

Btw, ik heb er ff een oud 840 MB schijffie ingezet om te experimenteren.
[sig] Athlon XP 2000+ met 512 MB DDR, Radeon 8500 en een 840 MB Quantum trailblazerHD :D [/sig]
Pagina: 1