probably e-mail virus op pc: wat en hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 08:57

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Aangezien ik nou al 3 mailtjes binnen heb gekregen van 'postmasters' en de laatste tijd nogal wat verdachte mails heb ontvangen, post ik het hier.
Onderwerp: Attachment Policy Violation
Door de toename van het aantal zogenaamde "wormvirussen" die zich onopvallend verspreiden via e-mail
hebben we besloten dat bepaalde bestanden niet meer via onze mailservers verstuurd kunnen worden.
Het gaat hier o.a. om de volgende type bestanden:
.bat
.scr
.exe
.zip
.lnk
.com

De reden dat u dit bericht krijgt kan een aantal oorzaken hebben:

- Het kan zijn dat dat u een bijlage heeft willen versturen die door ons geblokkerd is.
- uw emailprogramma/computer is al besmet geraakt door het openen van een bijlage in een
eerder ontvangen mail.
- het verspreiden van een virus wordt uit naam van uw emailadres verstuurd door
een andere computergebruiker die besmet is geraakt.

In alle gevallen wordt door onze mailfilter deze bijlage onderschept.
Voor informatie of vragen over onze policy mailt u naar policy@mediawebhosting.nl

MVG

Mediawebhosting Nederland
Deze heb ik nu al van postmaster@cura.net gekregen, postmaster@mail.bg, en van postmaster@zonnet.nl, vlak achter elkaar.
De pop3 mail waar het hier om gaat is van Mediawebhosting, en dit lijkt me een standaard bericht.
Adressen op deze domeinen kunnen in mijn adresboek staan.

Ik heb de laatste tijd wat mailtjes binnengekregen, zowel op mn Mediawebhosting mail als op Chello (beide via Outlook Express binnengehaald) die als je ze opent, meteen met een dialog komen 'wilt u dit bestand opslaan/uitvoeren?' Ik heb annuleren geklikt en meteen de e-mail met z'n twee attachments verwijderd. En toch denk ik dat het geniepiger dan dit was, dat ik al besmet ben.

Ik zie nergens in OE dat ie e-mails heeft verzonden maar duh, die zullen heus niet zichtbaar verzonden worden. Ik heb zelf ook de laatste dagen geen bestand met de extensie uit die lijst verzonden, daar kan het niet aan liggen.

Ik draai McAfee virusscan, waarvan de system scan af en toe de hd naloopt en verder uitstaat, en waarvan internet filter, download scan en e-mail scan gewoon aan staan.
Als er iets buggy-achtigs was binnengekomen had ie dat dan toch wel gemerkt...?
McAfee aangezet nu even voor een system scan, nu 81 files gescand maar kan dat niet sneller...? bij Norton meende ik zo'n 'scan now' knop te hebben waarbij hij meteen alles ging nalopen.

Ik merk zelf nu niks van een virus of wat dan ook, maar gezien de mails die ik terug heb gekregen ben ik bang dat er vanaf mijn systeem dus wel blocked files zijn verstuurd..zonder dat ik het weet.
En ja, ik heb de zoek al gebruikt, maar op van die help-schreeuw-red-me topics na is er geen herkenbaar geval geweest... :{

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Scan je pjoeter eens met die online virusscanner van www.housecall.nl

Die is lekker snel (als je pc meewerkt ;)). McAfee is ook niet perfect natuurlijk. Geen enkele is perfect als je de tests mag geloven. Daarom zie ik www.housecall.nl altijd als een soort second opinion. Die quiz die je onder het scannen ziet is ook wel ff leuk om te doen :)

[edit]url verkeerd.. was .nl ipv .com