Bestelling bij Informatique: doos mobo is open

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:24
Eind vorige week heb ik een aantal onderdelen bij Informatique besteld, waaronder een Asus A7V333 moederbord. Spullen netjes afgegeven door TNT, niets mis met de doos waarin het allemaal zit.

Ik openmaken en de verzending controleren. Wat blijkt: de doos van het moederbord is niet gesealed ofzo en ziet er een beetje 'gebruikt' uit. Als ik in de verpakking van het mobo kijk zie ik dat de zakjes waarin brackets voor usb/gamepoort en het plaatje voor achterin de pc-kast zitten opengesneden/geknipt zijn! Verder is wel alles aanwezig op een zakje met extra jumpers na (dat zou volgens de handleiding erin moeten zitten).
Ook de plastic zak waarin het mobo zit is opengeweest (tape is losgeweest). Ik heb het spul nog niet getest (ga morgen bouwen) maar vindt dit wel beetje vreemd van Informatique.

Zijn er hier misschien mensen die dit ook hebben gehad bij Informatique? Ik heb ze gisteren een mail gestuurd (laat in de middag) maar niets meer gehoord. Als ik een antwoord van ze krijg zal ik hier wel posten.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 12:45

Rival24

I'll Be Back

Vind je het erg? Zo ja, klagen en terugsturen. Zo nee, houden en bouwen.... :)

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03 21:30

Jake Blues

AKA Jake

Kijk op shopsurvey en post eventueel dit verhaal daar.

http://www.tweakers.net/shopsurvey/15

• Wally2002
Terugsturen is ook weer zo'n rompslomp en moet ik wachten op een nieuwe. Erg vind ik het niet, zolang alles goed werkt.

Erg netjes wil ik het niet noemen, vooral omdat je een behoorlijk bedrag betaald voor een nieuw product.

Blijf ik natuurlijk nog wel nieuwsgierig naar soortgelijke ervaringen...

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Als er duidelijk is te zien dat ie gebruikt is moet je er achteraan gaan.
Wel zou ik hem eerst proberen.
Want als ie het wel doet kun je als je het tactisch speelt nog wel een flinke duit terug krijgen omdat het niet nieuw is.
Willen ze je geen flinke duit terug betalen dan eis je dat ze het moederbord omwisselen voor een nieuwe.
Willen ze dat ook niet dan geef je bij de shop survey een flinke negatieve ervaring over die mensen.
Vaak willen ze dan wel meewerken om maar een goeie naam te behouden.
Ik heb verder geen ervaring met informatique maar volgens de survey waren ze wel goed.
Maar dat moet je zelf maar ff checke.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:03

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Het kan uiteraard zo zijn dat het moederbord is getest (GebeurDD vrij regelmatig bij nieuwe hardware). Meestal worden die producten niet naar de klant gestuurd, maar het kan een foutje zijn.
Als je je er echt aan stoort zou ik zeggen : Opbellen en omruilen, doen ze waarschijnlijk niet moeilijk over.
Maar aangezien het bord compleet is zou ik zeggen -> inbouwen, want je hebt gewoon 3 jaar garantie op zo'n asus mobo.

(Mobo dozen zijn trouwens bijna nooit gesealed. Zakjes horen uiteraard wel dicht te zijn)

Verwijderd

Zou mij ook niet geheel lekker zitten idd.

Je mag van zo'n zaak verwachten dat ze je ongebruikte spullen leveren. je hebt toch niet bij www.2ehands.nl besteld.

• Wally2002
Ik kan moeilijk zien of ie gebruikt is (de klemmetjes van een geheugenbank stonden wel open, alles ziet er nieuw uit. maar feit blijft wel dat ie zowiezo open is geweest. Waarom, dat zou ik graag van informatique willen horen.

Ik wil de reactie van informatique even afwachten, en dan zal ik besluiten om te gaan bouwen. Als alles dan werkt wil ik het spul wel houden, misschien nog wat geld terug vragen.

:Z Ga maar eens pitten...

Verwijderd

ik heb ook een nieuw asus mobo, maar er zat ook geen zakje in met extra jumpers.. niet zo'n ramp. dus is vrij normaal dat het bij jouw ook niet in de doos zit.alle zakjes van de toebehoren waren wel allemaal gesealed!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 13:18

DaRoot

Some say...

Dat gebeurt wel vaker hoor. Als het goed is heb je een garantiebewijs. Dus ik zou me nergens zorgen over maken. Kan best zijn dat je een board hebt gekregen dat terug is gekomen uit de RMA. Als ze jou het board als nieuw verkopen, moeten ze ook de bijbehorende garantie geven. Lijkt mij weinig aan het handje.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Wally2002
Op donderdag 23 mei 2002 23:30 schreef CV_SmileY het volgende:
Maar aangezien het bord compleet is zou ik zeggen -> inbouwen, want je hebt gewoon 3 jaar garantie op zo'n asus mobo.

(Mobo dozen zijn trouwens bijna nooit gesealed. Zakjes horen uiteraard wel dicht te zijn)
Inderdaad, zolang alles werkt (3 jaar garantie) is er weinig aan de hand. Maar toch zit t me niet lekker dat die zakjes open zijn. De doos van het mobo ziet er trouwens ook niet meer nieuw uit...

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:03

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Op donderdag 23 mei 2002 23:37 schreef Wally2002 het volgende:

[..]

Inderdaad, zolang alles werkt (3 jaar garantie) is er weinig aan de hand. Maar toch zit t me niet lekker dat die zakjes open zijn. De doos van het mobo ziet er trouwens ook niet meer nieuw uit...
Ik zelf kijk altijd of er krasjes op de metale ringetjes zitten van de gaten in het mobo. Dan kun je zien of hij ingebouwd is geweest

• Wally2002
Op donderdag 23 mei 2002 23:38 schreef CV_SmileY het volgende:

[..]

Ik zelf kijk altijd of er krasjes op de metale ringetjes zitten van de gaten in het mobo. Dan kun je zien of hij ingebouwd is geweest
Zal ik morgen eens goed bij daglicht naar kijken

Verwijderd

Of ze hebben eens een verkeerd bord naar iemand gestuurd.
Dat kan best het bord zijn wat jij nu hebt en dat daarom alles open is geweest.
Ik heb zelf ook eens een verkeerd bord gehad,wat ik uiteraard ook uit de verpakking heb gehaald.
Een RMA bord kan het ook zijn ja.

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-01 16:22

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Ik ben een vaste klant van Informatique. Als er 1 winkel is die goeie service levert, is het Informatique wel. Het wachten op een antwoord kan bij Informatique wel lang duren (2 tot 3 dagen), omdat ze het daar extreem druk hebben. Bij Informatique doen ze totaal niet moeilijk over omruilen. Het kan dus heel goed zijn, dat iemand jouw mobo heeft gekocht en bijvoorbeeld heeft omgeruild omdat ze misschien de verkeerde hadden gekregen (oorzaak weet ik natuurlijk niet, maar ik gok maar wat). Voor Informatique is het natuurlijk onlogisch om een werkend moederbord dat misschien nooit gebruikt is, maar alleen uitgepakt...helemaal af te schrijven. Het is niet netjes dat ze het zo doen, maar ik zou er niet teveel achter zoeken.

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

• FendtVario
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Als een product getest is omdat het nieuw is of voor wat voor reden dan ook hoor je het niet als nieuw te verkopen. Laat het ff liggen gooi het dan in de veiling. Informatique verkoopt meer hardware dat retourneert is van de fabrikant via de veiling.

Bel ze eens op een vraag hoe het zit. Mijn bestelling bij hun (twee weken terug) was piekfijn in orde. Alles netjes dicht en nieuw.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Verwijderd

wel eens een kastje besteld, een desktop model, toen kreeg ik een midi-tower, verder was alles goed.

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
dat je mobo zak niet meer dicht zit klopt nl ook bij 9 van de 10 zaken word er door de winkel een sticker geplakt met daarop de datum en de leverancier waar het mobo is gekocht.

dit om als er een rma procedure nodig is dat je zelf weet naar welke importeur je het onderdeel moet sturen niets meer en niets minder,en zelfs als een plank terug komt en er blijkt niets aan de hand te zijn wat in 95% van de gevallen ook zo blijkt te zijn dan zal dit board toch op zeker opnieuw worden verkocht.

je kan ze nl niet ff in de vuilnisbak gooien omdat een klant denkt dat een mainboard kapot is en dergelijke planken gaan dan gewoon in pc's die normaal kant en klaar worden verkocht.

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 23:41 schreef Centaur het volgende:
Ik ben een vaste klant van Informatique. Als er 1 winkel is die goeie service levert, is het Informatique wel.
Helemaal mee eens....prima service :)

• _JGC_
  • Laatst online: 16:13
Ik had destijds een MSI K7TTurbo-R gekocht bij Norrod. Alles compleet dacht ik, maar ik miste mn floppykabel. Heb die maar ff snel uit een andere puter gepakt zodat ik verderkon. Ikke duron 900 erin, zie ik ineens een optie 8x in mn BIOS staan, wat betekent dat er een Athlon/Duron met 8x multiplier in heeft gezeten.
Ben de volgende dag naar Norrod gegaan en het probleem voorgelegd. Ik kon niet zien aan het mobo dat het gebruikt was en werkte ook goed, dus ik maakte er geen probleem van. Heb alleen om een floppykabel gevraagd, aangezien ik die nodig had voor een andere PC.
Maakt het jou uit dat het gebruikt spul is? Je hebt 3 jaar garantie, ook als het al eens gebruikt is. Als het spul werkt: waarom dan terugsturen.

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:38

MartNL

Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met nformatique.
Iets kapot binnen 3dagen heb je een nieuwe in huis.

En moeilijk doen , dat komt niet bij hun in het woordenboek voor. ;)

• Spinner
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-04 13:57
een schijnbaar gebruikt mobo gekregen ? Ja dat is mij ook overkomen bij informatique.. 't was zo overduidelijk, er zat stof op 't bord zelf..

Verwijderd

Ik heb zelf ook meerdere produkten bij informatique gekocht.

Je moet ze gewoon ff mailen wat er met je mobo aan de hand is.

Je moet dan denk ik ff de huidige mobo terug sturen en dan sturen ze je direct een nieuwe mobo terug.

Bij informatique wordt je niet verneukt en ook laten ze je niet in de kou staan.
Ik denk dat het om een domme fout gaat.

Gewoon ff mailen dat toen je de mobo kreeg dat de zakjes met oa ide kabels open waren.
Dat is voor mij zelf een duidelijk teken dat de kabels in ieder geval gebruikt zijn en misschien ook de mobo wel.

Verwijderd

Ik werk bij Take it now (http://www.takeitnow.nl), wij hebben dit ook wel eens gehad , dat een product was geleverd door onze leverancier en dat het al "gebruikt" was , was van Logitech , gewoon het product teruggenomen en een nieuwe naar de klant gestuurd. Ik zou er in ieder geval achteraan gaan als ik jou was , je hebt recht op een nieuw product.

• Pepper
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06-2025

Pepper

The one and only!!

Misschien hebben ze um eerst wel getest.

zie het zonnig in:
het is toch makkelijk hoef je die zakjes niet meer open te knippen ;)

(en ook ik heb alleen maar goede ervaringen met informatique)

dus...

Verwijderd

Je kan zeggen niets aan de hand... maar dit hoort niet

Bel ze op leg je verhaal uit. Als zij zeggen stuur maar terug kan je ook vragen deze gewoon te gebruiken en dat je wat korting krijgt... want open dozen etc kunnen ze normaal gesproken niet meer los verkopen alleen nog compleet systeem.

Grote kans dat je gewoon een reparatie bord of test bord hebt gekregen omdat ze niets meer op vooraad hadden

Verwijderd

Informatique doet nooit moeilijk met zo'n dingen. Ze zijn heel vrij met het geven van garantie etc. Ze doen daar niet zo moeilijk over als andere winkels (eynstein bijv. niet dat ik die winkel wil afkraken zeker niet maar die deden in mijn geval moeilijk, waardoor ik als klant naar een andere winkel ben gestapt.)

• Wally2002
Hier een update van de situatie.

Ik heb contact opgenomen met informatique (mail + tel).
Aan de tel meldden ze ongeveer tzelfde al in t mailtje:

/mail:
Allereerst onze exuses voor uw ongemak.

Het is voor ons onverklaarbaar, waarom er geopende zakjes in uw moederbord
doos
zitten.
De onderdelen die naar onze klanten worden verstuurd komen uit ons magazijn.
Dit is het
magazijn van onze verkoop afdeling, waar alleen producten liggen die
rechtstreeks bij
onze toeleverancier vandaan komen.
Ik kan u dan ook met zekerheid zeggen, dat het het onmogelijk een gebruikt
moederbord
kan zijn.

Ook het zakje van de jumpers wordt niet meer geleverd. Voorheen was het
mogelijk om op het moederbord
doormiddel van jumpers enkele contacten de wijzigen zodat het moederbord een
andere instelling krijgt
toegewezen. Deze contacten zijn bij nieuwere versies geheel verdwenen.

Ik hoop dat het een en ander duidelijk is uitgelegd, en duidelijk is
geworden.

Mochten er onverhoopt toch nog problemen optreden, zullen wij alles doen om
u zo goed en zo snel
mogelijk te helpen.

Nogmaals onze excuses voor dit ongemak.

Hopende u hiermede voldoende te hebben geinformeerd, verblijf ik

Met vriendelijke groet,

Informatique computers en componenten b.v.
/einde mail.

1 ding klopt niet in t verhaaltje: jumpers zouden niet nodig zijn... Dit mobo heeft er anders genoeg van om e.e.a. in te stellen.

Maargoed, ik moederbord heb ik ff nauwkeurig bekeken. De volgende dingen zijn mij opgevallen:
* jumpers staan niet op 'default' instelling
* Er zit beigekleurig spul op de socket van CPU (op het verhoogde randje). Koelpasta?

Voor de rest ziet alles er ok uit, het lijkt erop dat de metalen ringetjes waar je het mobo mee vastzet enigzins gekrast zijn van eerdere montage, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.

Ik heb alles ingebouwd, maar nu lijkt het erop dat het mobo niet werkt. Hierover heb ik een nieuw postje geopend.

[topic=504336/1/25]

Verwijderd

Hallo meldt dan dat er spul op je socket zit en er geen default waardes aan staan...

PLus dat mailtje van ze slaat nergens op... EIS gewoon een nieuwe klaar

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 17:43
Op zaterdag 25 mei 2002 12:07 schreef Delete het volgende:
Hallo meldt dan dat er spul op je socket zit en er geen default waardes aan staan...

PLus dat mailtje van ze slaat nergens op... EIS gewoon een nieuwe klaar
Dat zou ik ook zeker doen als er cool paste op zou zitten!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 22:08

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Nu blijkt dat ie niet werkt zou ik niet eerst van alles ermee proberen, maar hem gewoon terugsturen. Je hebt gewoon betaald voor een goed werkend product, en dan heb je daar ook recht op.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Wally2002
Sorry dat ik niet gelijk duidelijk heb gemaakt over die coolpaste. Alleen weet ik dus niet zeker of dat coolpaste is...

verder heb ik dus alles al ingebouwd maar werkt het niet.

Ik ga gewoon maandag langs bij die lui, kunnen ze er zelf naar kijken en een nieuw mobo in doen als dat nodig is. Uiteraard reken ik erop dat ze dat zonder extra kosten voor mij doen :)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:59

Meneer aard

Porsche rulez!

ik heb verschillende keren iets bestelt bij informatique van brander tot cpu, mobo

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Wally2002
Op zondag 26 mei 2002 11:44 schreef aard het volgende:
ik heb verschillende keren iets bestelt bij informatique van brander tot cpu, mobo
En?

Verwijderd

Op zondag 26 mei 2002 17:10 schreef Wally2002 het volgende:

[..]

En?
Als ie er meerdere dingen heeft besteld zou het vast wel in orde geweest zijn voor m :z
Ik heb er vorig jaar een IBM 40 gig hd besteld, prima in orde.

Verwijderd

als het werkt en compleet is dan is het toch goed ?

't kan gebeurt zijn dat Informatique het bord
misschien even heeft laten draaien / checken of het werkt.

't kan zijn dat ze het board aan een klant in de winkel
hebben laten zien?.... niets ernstigs aan de hand toch.

• Pepper

Pepper

The one and only!!

bel ze gewoon eens ipv van een mailtje te sturen.

dus...

• RoadKill21
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

dit soort dingen gebeuren vaker; door drukte of tekort aan voorrraad; dus wees blij dat je het nog kreeg, verder zitten er wel vaker dingen niet in de doos dan volgens de handleiding wel zou moeten; dit komt omdat de handleidingen erg snel verouderen en dit meestal luxe dingen zijn en niet echt belangrijke benodigdheden.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• CoRrRan
  • Laatst online: 04-03 17:36

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik ben het helemaal eens met Duracell.

Nu hetvolgende blijkt:
+ dat je mobo gewoon niet start
+ het feit dat je spul op je CPU-socket hebt zitten
+ geen Default jumper-settings
+ mogelijke krasjes op je mobo-attachment-ringetjes

moet je gewoon naar Informatique gaan en hen vertellen dat ze lopen te zwijnen in hun e-mailtje (altijd handig om een printje hiervan mee te nemen als je naar hun zaak gaat).

Vooral de niet Default-settings van de jumpers wijst op gebruik. Helaas is het moeilijk om te bewijzen dat JIJ dat niet zelf gedaan hebt, maar ieder zichzelf respecterend computerzaakje zou dit mobo omruilen voor een andere.

Daarnaast zullen ze jou oude mobo ff terugzetten in standaard waarden, opschonen en opnieuw aan een andere klant verkopen. :P

Succes ermee.

-- == Alta Alatis Patent == --

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

In mijn opinie gaat Informatique hard achteruit.
Waarschijnlijk zo druk dat ze niet echt goed meer op hun P-beleid letten.

Wat je het beste kunt doen, doe je al, zelf even langs gaan.

Dat ze "zwijnen" in hun e-mails hangt sterk van de persoon die je spreekt. Telefonisch werkt vaak beter.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

"Zwijnen" is misschien idd een verkeerd werkwoord ervoor.

Verwijderd

Alleen al het feit dat er geen zakje jumpers bij zaten en dat deze op het mobo zaten is een bewijs dat dit bordje gebruikt/getest is, en die kwakken beige spul maken het nog verdachter.

En ze kunnen hun eigen magazijn dan wel zo goed managen, maar als ze hun toe-leverancier blind vertrouwen en het is daar een rommeltje, dan houdt het ook op.

Volgens mij heb je het zo goed aangepakt door 'm eerst te testten en nu heb je dus een DOA(dead on arrival)bord en heb je recht op een nieuwe.
schrijf ook de serie nummers op van de bar-code stickers
(altijd handig!)

Verwijderd

Je hebt gedokt voor een nieuw moederbord, dus dan moet je ook een nieuwe krijgen, want een 2dehands mobo is goedkoper dan een nieuwe.

• Wally2002
ok mensen, een update:

Ik ben vandaag ff langsgeweest bij Informatique.

Na 2 uurtjes wachten ivm onderzoek/testen blijkt idd het moederbord defect... Ze hebben keurig nieuw mobo geplaatst, proc en fan en videokaart weer teruggezet en zelfs ff bios ingesteld (wat precies weet ik nog niet, ik ben nu ff hdd aan het fdisken. Verder zijn er geen kosten berekend, en er is gratis koffie beschikbaar in de 'wachtruimte' :).
Wat dit betreft is informatique goed bezig, alleen jammer dat er op 1 of andere manier rotte spullen uitgeleverd worden.

Zou ik nog een vergoeding kunnen krijgen voor de kilometers die ik gereden heb?

• koper137
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2024

koper137

uhhhhhh

Op maandag 27 mei 2002 14:49 schreef Wally2002 het volgende:
ok mensen, een update:

............

(8>

goeie zaak dat alles weer prima is, heb dat mailtje nog laten zien?

___________________________*

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Is dat niet een beetje matennaaien? :? [nofi]

T.net gallery | V&A ads

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:10

Memendo

V4-power/Team BSD

ok mensen, een update:

Na 2 uurtjes wachten ivm onderzoek/testen blijkt idd het moederbord defect... Ze hebben keurig nieuw mobo geplaatst, proc en fan en videokaart weer teruggezet en zelfs ff bios ingesteld (wat precies weet ik nog niet, ik ben nu ff hdd aan het fdisken. Verder zijn er geen kosten berekend, en er is gratis koffie beschikbaar in de 'wachtruimte' :).
Wat dit betreft is informatique goed bezig, alleen jammer dat er op 1 of andere manier rotte spullen uitgeleverd worden.

Denk het niet, meestal hebben ze carry in garantie.

• Wally2002
ik heb t mailtje niet meer laten zien.

Idd hebben ze een carry-in service, ik had natuurlijk ook het mobo kunnen opsturen en wachten op een nieuwe, nu weet ik in ieder geval zeker dat alles werkt.

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Nou, da's mooi.

Toch jammer dat ze je niet hebben gezegd of je nu wel of niet een gebruikt bord meegekregen hebt... Dat zou ik persoonlijk niet heel erg netjes van ze vinden en ik denk dat ik daardoor niet bij ze zou kopen.

Maar ja, ik geloof niet dat het bedrijf in mijn buurt zit anyway...

Verwijderd

Als het een goede winkel was, had je die extra kilometers niet hoeven te maken.
Maar ze hebben het goed opgelost en over kilometers beginnen klinkt altijd wel een beetje lullig.
Je kan het wel voor de "grap" zeggen om het er nog even in te wrijven. Je kan natuurlijk ook proberen een gratis pakje CR-R's eraf te lullen :)

Verwijderd

flink balen van zo een actie joh, ik zou geen kans nemen, evengoed is het een refurbished bord en wie wil dat nou hebben voor de volle mep...

en zekers die kilometers proberen te eisen, zoeits van o tweakers komt er ee verhaaltje over jullie te staan

Verwijderd

bij informatique verkopen ze alles gewoon door hoor:

heb gisteren bij informatique mijn asus p4t-e geruild voor een asus p4t533 met een kut smoes(zaten verkeerde geheugen controllers op zodat ik niet ver genoeg kon oc(maar dat ga je niet zeggen natuurlijk)).

dus iemand krijgt straks mijn "oude" mobo als hij een asus p4t-e koopt

• Pepper

Pepper

The one and only!!

ok mensen, een update:

had je daar gelijk moeten vragen... meestal als je er om vraag krijg je misschien het wel terug.

dus...

• Wally2002
hallo,

ik heb er nog ff over zitten nadenken.
Ik redeneer ff vanaf het begin af aan.

1) Ik heb spullen besteld
2) mobo lijkt gebruikt (jumpers niet op default, er lijkt coolpaste op de cpu socket te zitten)
3) ik bellen en mailen
4) informatique zegt dat het nieuw mobo is - ik spreek met ze af dat ik alles gewoon inbouw en uitprobeer. Mocht het niet werken dan moet ik maar weer ff bellen
5) Alles ingebouwd - werkt niet!
6) ik bellen, eerst helpdesk gesproken, ff wat proberen door stekkertjes kort te sluiten
7) helaas werkt nog steeds niet
8) 2 mogelijkheden: a) mobo compleet met alle accesoires weer opsturen, wanneer deze binnen is bij hun zullen hun een nieuwe opsturen. Niet over kosten gehad maar de verzendkosten voor het terugsturen zullen hun waarschijnlijk wel vergoeden b) zelf even langskomen
9) Omdat opsturen ff gaat duren en ik niet 100% zeker wist of het mobo echt het probleem was (zou ook voeding kunnen zijn) heb ik besloten langs te gaan zodat de problemen gelijk opgelost worden.
10) na 2 uur testen/onderzoek bij Informatique blijkt idd dat het mobo brak is. Ze hebben een nieuw moederbord geplaatst, proc, mem en agp terug geplaatst en alles getest ==> alles werkt.

Met dat ritje weet ik dus wel zeker dat alles goed werkt en gemonteerd is.

Ik ga nog wel ff een mail sturen naar die lui met m'n ervaringen en zal zeker ff melden dat ik wat km's heb moeten rijden.

• Memendo
  • Laatst online: 09:10

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 29 mei 2002 20:27 schreef Wally2002 het volgende:
hallo,

Ik ga nog wel ff een mail sturen naar die lui met m'n ervaringen en zal zeker ff melden dat ik wat km's heb moeten rijden.
Die km krijg je echt niet vergoed hor! ze hebben een carry in garantie en het staan in de algemene voorwaarde. Ze hoeven je dus niets te betalen.

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 22:13
Dit gaat niet om garantie, ze hadden gewoon niet een gebruikt moederbord moeten leveren terwijl je toch voor een nieuw betaald hebt. En dat ie dan ook nog eens kapot blijkt te zijn maakt het nog vreemder dat ze toch besloten om 'm op te sturen.

Verwijderd

ik had ook een defect mobo (A7V266-EX) van hun, maar kreeg netjes een A7V333 terug :)

• The.EMP3ROR
  • Laatst online: 09-06-2023

The.EMP3ROR

<3 MUSE

Ze hebben hem vast voor je getest... extra service *D

Netjes is het niet nee...

56 => 512 => 768 => 1024 => 2048 => 2240 => 3072 => 6144 und so weiter

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 08:04
ik heb het eens gehad met m'n gf 2 gts die toen net een week uit was. doos was ook open geweest en ik de auto zag ik dat de cd beschadigt was. snel omgeruild en die was ook open. toen ik vroeg waarom dat was vertelde ze me dat ze nieuwe spullen daar wel eens testen.
Pagina: 1