[hi-fi] Wel of geen Sharp?

Pagina: 1
Acties:

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 20:04

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Nou heb ik jarenlang hetzelfde Philips setje gehad. Komt leuk geluid uit, maar iets beter mag zeker wel. Nou zag ik laatst een Sharp. Heel plat met alleen radio en een cd speler. Dit is alless wat ik eigenlijk gebruik hier. En een aux voor mijn PC.

Ik ben zelf niet zo blij meer met Philips. Bij mijzelf en in omgeving vertoont Philips toch verdacht veel slijtage. Mijn CD speler is al langer dan een jaar stuk. (discman aansluiten is mijn budget oplossing geweest) Sinds een aantal weken heb ik een pc voor mijzelf hier staaan. Games en mp3's wil ik gewoon door mijn speakers horen. Heel de tij de au stekkers veerwisselen wordt wat vervelend. Nu is ook de display kapot. En ik vind het ding te lomp en groot voor op mijn bureau nu ik er ook een monitor op heb staan. Hoog tijd voor iets nieuws dus.

Maar voor ik dit mooie setje aanschaf (227 euro) ben ik toch wel benieuwd naar ervaringen. Ook andere suggesties zijn van harte welkom. Nou begrijp ik dat Sharp geen Bang & Olafson (of hoe dat gespld wordt) is, maar daar heb ik het budget ook niet voor. Waar het mij omgaat: compact, goed geluid, maar niet te duur.

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 15:46

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Beter JVS de FSSD serie nemen de goedkoopste is ongeveer 225,- en klinken ook leuk. Die sharp dacht je zeker aan de xl 3000...Is wel leuk maar die JVC's zijn net iets beter.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Verwijderd

Sony heeft een geïntegreerde versterker/cd-speler/tuner, standaard 43cm breed, hoogte weet ik zo niet, was destijds iets van 900 gulden, dat is misschien ook wel een nette oplossing voor je?

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 21:19

uVo494

................

Sharp = CRAP! :r :r :r

Ga liever voor dat budget voor een JVC of een Sony, zijn echt 10x beter. Kheb gewoon te vaak van die meuk van Sharp terug zien komen op mijn werk.

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Bedankt voor de snelle en duidelijke reacties. Dan ga ik zeker even verder kijken.

Verwijderd

je bedoelt zeker zo schuinen van sharp ??

wel deze heb ik hier ook staan en is best wel een leuke ding hoor

en het gebruikt weinig ruimte

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 15:46

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Op donderdag 23 mei 2002 23:53 schreef suijkerbuijk het volgende:
je bedoelt zeker zo schuinen van sharp ??

wel deze heb ik hier ook staan en is best wel een leuke ding hoor

en het gebruikt weinig ruimte
Die van JVC zijn kleiner en klinken ook nog mooier. En voor de prijs hoef je het ook niet te laten. Sharp is bagger met geluid maar heel goed met TV's.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Ik heb er nu 2 op het oog.
JVC FS-SD550R
Sony CMT-RB5

Ik vrees alleen dat ze beiden geen aux ingang hebben wat ik toch wil hebben. Ik ga geen aparte speakers voor de pc kopen. Maar daar moet wat aan te doen zijn.

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Moet ik me hierdoor laten afschrikken?

Verwijderd

voor 227 euro moet je natuurlijk zowiezo geen kwaliteit verwachten.....

Verwijderd

Sharp = Philips. Als je zo'n sharp ding open maakt staren de philips componenten je RECHT in de ogen... Als je naar een goeie zaak gaat kun je vragen of je een luistertest mag uitvoeren. Een HEEEEELE goeie zaak zal je dat zelfs thuis willen laten doen...

Verwijderd

De ene oor is de andere niet.

Ik zou zeggen, neem een CD mapje - je beste (bijv. Sennheiser) koptelefoon en een flinke zak geduld mee naar de winkel.

Doe dan enkele luistertests met de koptelefoon en met de speakers.

Neem in je CD mapje minimaal 5 CD's mee van je eigen smaak - liefst een beetje uiteenlopende muziekstijlen, misschien enkele in de smaak van je huisgenoten/vrouw/kinders, en eventueel enkele speciale testCD's. Neem in ieder geval een CDR en een CDRW mee! Dan kun je namelijk testen of hij CDR(W) afspeelt (ook spelers waar niet vermeld van wordt dat ze CDR(W) kunnen afspelen hebben vaak een kansje dat ze het er wel mee doen - testen is dan de enige manierom daar achter te komen - veel verkopers zijn wat dat betreft nog dommer dan een }:O).

Brand eventueel een CD met daarop ook een lege track (dus een Wave file die op 0% genormaliseerd is en gebrand is als audioCD-track). Hiermee kun je dan het ruisnivo van je systeempje mee testen. Maak deze track wel lang genoeg, want als je het volume hoog hebt staan en je volgende nummer begint tetteren je oren eraf evt.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 15:01
Op vrijdag 24 mei 2002 06:32 schreef euss het volgende:
Brand eventueel een CD met daarop ook een lege track (dus een Wave file die op 0% genormaliseerd is en gebrand is als audioCD-track). Hiermee kun je dan het ruisnivo van je systeempje mee testen. Maak deze track wel lang genoeg, want als je het volume hoog hebt staan en je volgende nummer begint tetteren je oren eraf evt.
Dit vind een mooie tip...
ik probeerde het zelf altijd door een niet gebruikte radio frequentie te pakken, maar dat stoort altijd nog wel een beetje natuurlijk door de ether... Hier was ik nog niet opgekomen...

Leeg - Sinds 20180907

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Bedankt voor de tip. Dat zal ik zeker doen.

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 10:54
JVC heeft iig prima ondersteuning voor CD-R en CD-RW.

Persoonlijk zou ik kijken of je niet een paar euro's extra kan vinden en zo een iets duurdere set (ook van JVC) kan aanschaffen.

Ruim 200 euro voor een versterker, tuner en CD-speler in een met speakers er ook nog eens bij, is wel erg weinig budget.....

Deze kost bijv zo'n dikke 400 euro en heeft mi wat meer kwaliteit aan boord en er worden bass-reflex-speakers meegeleverd:
http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/minisetmerk/44215FBB21323137C1256AD600589CA7?opendocument

En deze kost bijv. rond de 325 euro:
http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/minisetmerk/9BAD21C6EFAAB1C3C1256A5C0071ED4E?opendocument

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Op donderdag 23 mei 2002 23:20 schreef uVo het volgende:
Sharp = CRAP! :r :r :r

Ga liever voor dat budget voor een JVC of een Sony, zijn echt 10x beter. Kheb gewoon te vaak van die meuk van Sharp terug zien komen op mijn werk.
Is dit dan ook crap :?

Afbeeldingslocatie: http://www.stereophile.com/archivesart/sharpdigint.jpg

Sharp SM-SX100 ($ 15.000)

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 12:22 schreef Funk het volgende:

[..]

Is dit dan ook crap :?

[afbeelding]

Sharp SM-SX100 ($ 15.000)
Overpriced design zooi ;)

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 05:06 schreef vincent20147 het volgende:
Sharp = Philips. Als je zo'n sharp ding open maakt staren de philips componenten je RECHT in de ogen... Als je naar een goeie zaak gaat kun je vragen of je een luistertest mag uitvoeren. Een HEEEEELE goeie zaak zal je dat zelfs thuis willen laten doen...
BS... in veel elektronica kom je flips componenten tegen...dat wil nog niet zeggen dat het product door hun wordt gemaakt...

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

mijn opinie is dat sharp voor zijn geld leuke spullen maakt, je betaalt iig imho niet teveel voor de merk naam wat je bij merken als sony, philips, jvc enz. al wel snel doet...

voor een budget van een E250 moet je natuurlijk geen top kwaliteit verwachten, maar kijk eens bij diverse zaken naar de apparaten die aan jou eisen voldoen, zoals een aux poort beziiten.

ik denk dat je dan op een paar apparaten uitkomt. Zelf ga ik dan internet afzoeken naar gebruikers ervaringen... 't is maar zelden voor gekomen dat ik daarna nog meer keus had als 2 a 3 apparaten... en dan is mijn geluidservaring en ook het uiterlijk de finale doorslag welke ik koop...

edit:

oh ja, nog ff waarom ik dit bericht tiepte... sharp is geen slecht merk, er zijn net zoals bij andere merken slechtere en betere modellen... ik hab zelf jarenlang plezier gehad van de budget modellen van sharp... totdat ik ze door veel betere apparaten kon vervangen... (met een best wel veel groter prijskaartje)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 08:57
met €250 op zak, zou ik gaan zoeken naar tweedehands spullen, eventueel kun je een cdspeler nieuw halen omdat dit een mechanisch apparaat is. Voor €75 moet je wel een leuke technics, pioneer of sony reciever kunnen vinden, trek ook nog een €75 uit voor de goedkoopste cd speler van hetzelfde merk als de reciever (grote kans dat je passende appartuur hebt en alles met de ab van de reciever kunt bedienen) dan houd je €100 over voor een paar luidsprekers, voor dat geld kun je wel een paar (wat oudere, maar zeker geen slechte) B&W's of Mission luidsprekers vinden.
Zeker weten dat je hiermee beter geluid krijgt dan zon allinone microsysteempjes. Daarnaast heb je dan ook meer aansluitmogelijkheden.

succes :)

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Op vrijdag 24 mei 2002 12:44 schreef Driez het volgende:

[..]

Overpriced design zooi ;)
Ik hoop dat je weet dat dit een digitale amp is.

Verwijderd

Mijn inziens... SHARP = :r

Op AV gebied heb ik liever Pioneer / Kenwood.

Kleine onderbouwing, in Pioneer en Kenwood versterkers zit een zwaardere voeding dan eigenlijk vereist is. Met als resultaat dat als je de versterker een keer goed vol uit draait dat het geluid toch goed krachtig (niet vervormd) blijft klinken. Één van de vele pro's

EDIT: Dat ligt natuurlijk ook aan je luidsprekers of het dan nog goed klinkt >:) /EDIT

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 19:50 schreef hervaz het volgende:

[..]

Ik hoop dat je weet dat dit een digitale amp is.
zal je er nog steeds iets analoogs van moeten maken voordat je speakers er iets mee kunnen lijkt me...

m'n ouders hebben trouwens zo'n schuine Sharp met een paar oude Wharfedales er aan gehangen. klinkt bijzonder aardig voor de prijs, kan eigenlijk alleen niet met soundtracks als die van LotR overweg (grote orkesten, veel diepe bas). maar de speakertjes die er bij zaten waren goed knudde.

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Ik heb de set in de winkel beluisterd. Het geluid is mooi, maar mist wel wat. Het klinkt wat iel. De ruis is overigens ook iets te veel naar mijn zin. Voor het dubbele geld is er dezelfde set, maar dan met andere speakers en een woofer. Ik vraag me af hoe die klinkt. In ieder geval zoek ik even wat verder.
Pagina: 1