Rood weggevallen op scherm. Repareren???

Pagina: 1
Acties:

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 15:07
Op het scherm van mijn ouders (Relisys RE 812 ofzo, 15") is de kleur rood opeens weggevallen. Ik heb het scherm al opengemaakt maar nog niets gevonden. Weet iemand waar dit aan kan liggen???

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het kan ook een kabelprobleem zijn...

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Waarschijnlijk aan een draadje in de kabel. Misschien is het een losse kabel en kun je die zo vervangen?

[Edit] Op tijd he :P

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Als het de kabel niet is, dan is het scherm gewoon defect, hier kan je niets meer aan doen (kleurenkanon).

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• naftebakje
Dat zou wel kunnen, maar het lijkt me raar zo opeens. Weet je welke pin voor rood word gebruikt?
EDIT: Marco889, ervarin ofzo? Het lijkt me wel raar zo opeens, Ik dacht meer aan een doorgeslagen condensator.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://www.proav.cc/video/monitor-pinout.html
http://www.montest.com/technote.html
Afbeeldingslocatie: http://www.montest.com/images/15hd.gif
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
PIN# SIGNAL   PIN# SIGNAL
1    RED    9    NC 
2    GREEN    10   GND 
3    BLUE     11   ID0 
4    ID2    12   ID1 
5    GND TEST 13   HS 
6    GND    14   VS 
7    GND    15   ID3 
8    GND

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Op donderdag 23 mei 2002 22:51 schreef naftebakje het volgende:
Dat zou wel kunnen, maar het lijkt me raar zo opeens. Weet je welke pin voor rood word gebruikt?
EDIT: Marco889, ervarin ofzo? Het lijkt me wel raar zo opeens, Ik dacht meer aan een doorgeslagen condensator.
idd ervaring, ik heb er laatst mee te maken gehad, en bij mij was het het kleurenkanon. Meestal als je de kap eraf haalt, heb je binnenin potmeters voor de kleurvehouding (niet bij alle monitoren) als je daarmee niets meer kan instellen, dan is het echt einde verhaal.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

er kan ook een kleuren versterker stuk zijn gegaan meestal een ic vervangen en hij werkt weer.

• naftebakje
Eh Rene, hoe weet ik welk IC zou kunnen kapot zijn? Mijn ouders houden liever een groen/blauw scherm dan dat ik het kapot "repareer" >:)

• naftebakje
De kabel is in orde MAAR ik heb even verder gemeten en een transistor met heatsink met PCB eenduiding "R" maakt contact tussen de buitenste pootjes. De andere ernaast "B" niet. Waarschijnlijk is deze dus kapot, bedankt Rene. Kan dit zijn door oververhitting? (>Pa en Ma overtuigen van het nut van waterkoeling B-) *D ) ).
Ik ga even naar de electroboer zodra ik hem losgesoldeerd heb. Bericht volgt.

• naftebakje
Netjes nieuw transistortje gesoldeert, ales toegesoldeerd en getest --> ROOD scherm :( :( zelfs wat prutsen met de potmetertjes wil niet helpen!
Ik ga dan maar om een andere :'( .

• naftebakje
Het eerste transistortje was een (blijkbaar niet genoeg) overeenkomstig model. Nadat ik bij de electroboer teruggegaan ben om het oorspronkelijk model te bestellen, heb ik dit gesoldeert.
RESULTAAT: het scherm werkt als vanouds. Thnx!

Pagina: 1