Polijsten van Computeronderdelen

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het polijsten van computeronderdelen nog es ff in het licht zetten. Waarom? nou ik zie iedereen overal inkoopactie's houden met glimmende roostertjes en CPUkoelers enz enz..

Ten eerste kun je je sommige onderdelen in computer en/of de hele computer polijsten.

En met het zeeeeer strak polijsten van CPU en GPU koelers kun je de temperatuur goed bestrijden!

Dus iedereen (die het kan) gaan polijsten

Mzzl, Martijn

(voor de gene die het maar een zinloos topic vinden moeten er anders maar een DIK slot op gooien... ):D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb op mijn werk zo een scharen slijp machine.
Er zit aan de rechterkant een polijstborstel.
Daar moet je dan wit spul op doen en dan gaan je scharen glimmen.

Dat is toch goed? of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55
koelers polijsten?? de onderkant heeft meestal expres van die groeven erin zodat het oppervlak vergroot wordt zodat er beter contact is met de koelprut en dus de warmte makkelijker kan overnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zoiets dan.... met verschillende zoekpogingen op zoekmachines staat het proces beschreven... maar het gaat ook goed als je alleen al van dat witte spul hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 22:51 schreef DocB het volgende:
koelers polijsten?? de onderkant heeft meestal expres van die groeven erin zodat het oppervlak vergroot wordt zodat er beter contact is met de koelprut en dus de warmte makkelijker kan overnemen...
crap.....

de bovenkant heeft juist met opzet ribbels voor een groter lucht <-> metaal kontact

De onderkant moet zo vlak mogelijk voor een directer core <-> metaal contact.

Het koper of aluminium geleid beter dan de meeste koelpasta's dus hoe minder pasta hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Laatst online: 21-07 01:05

Thyzz

-=leeg=-

Op donderdag 23 mei 2002 22:51 schreef DocB het volgende:
ribbels? De laatste 4 heatsinks van mij waren anders gladder dan ijs(bij wijze van spreken dan). En mij nieuwe waterblok is ook super mooi gepolijst (net een spiegel). En mijn temps zijn nooit slecht geweest.

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Van het weekend ga ik een reservoir inbouwen voor mijn WC setup, kan ik gelijk mijn waterblokken laten polijsten door een vriend van mij!

Dit brengt me weer op ideeen!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
Op donderdag 23 mei 2002 22:56 schreef Darkice het volgende:

[..]

crap.....

de bovenkant heeft juist met opzet ribbels voor een groter lucht <-> metaal kontact

De onderkant moet zo vlak mogelijk voor een directer core <-> metaal contact.

Het koper of aluminium geleid beter dan de meeste koelpasta's dus hoe minder pasta hoe beter.
Euuh ja ik heb het ook niet bedacht, ik dacht dat ik het ergens op een arctic silver site had gelezen ofzo... zal ff linkje zoeken...
hmm oke ik heb het nagelezen en ze hebben het daar wel steeds over die groeven, maar er staat niet bij dat die noodzakelijk zijn... my bad dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjares
  • Laatst online: 03-05 21:24
Hoe moet je dat polijsten dan doen, is misschien wel nuttig als je dat even uit legt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een poleist borstel gekocht iets van 20 dan een beetje comedant op het stukkje wat je wil poleisten en dan je boormachine op voluit laten draaien (mijne heeft dan heeeeel veel toeren presies weet ik niet) dan word het mooi glad

gebruiken wij voor de motoren enzo om de velgen enzo weer mooi glad te krijgen als ze niet helemaal meer mooi glad zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor m'n dremel ook een polijstschijf, je hebt alleen wel dat spul nodig anders krijg je bruine plekken op je metaal van de warmte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
T-Mug heeft het goed ja..

Maar als je oppervlak echt slecht is zou ik het eerst met schuurpapier 400 doen en dan 800 en steeds fijner schuren, en dan met een polijstborstel bv in de boormachine doen en de borstel goed warm polijsten en dan met commandant of polijst spul goed glad poetsen en dan schoonmaken en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 22:04

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

pollijsten van mijn koelblok scheelde 8 graden :D dus het helpt echt heel veel. En het is nog best leuk om te doen omdat je zo mooi resulaat krijgt. Mijn alu blok is nou aan 1 kand zo glad als een spiegel.
Pagina: 1