hubs linken

Pagina: 1
Acties:

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022
kijk, ik heb een kabelmodem, deze hangt aan een server, deze hangt aan een hub, daaraan hangen mijn pc's.

mijn buurman, heeft het zelfde, nu willen wij gamen met elkaar, dacht ik, sluit ik hubs op elkaar aan via de bnc aansluiting. dit werkt dus niet.

LET OP, WE WILLEN ONZE PC's OP ELKAAR AANSLUITEN, niet de kabelmodems ofzo, zodat we goedkoper kunnen internetten, het gaat puur om gamen en filesharing.

ip's zijn verschillend, werkt toch niet, wat doe ik verkeerd?

Laten we lekker link gaan doen...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-08 08:40

Boss

+1 Overgewaardeerd

In princiepe zou het moeten werken, qua hardware. Heb je geen problemen met subnet-masks?
Zie je wel trafic op beide hubs?
Ander protocol proberen?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik weet niet of het via de bnc aansluiting kan. Sommige hubs hebben een uplinkpoort, die je dan kan verbinden met een gewone port van de andere hub. Als je geen uplink hebt, dan moet je een crosscabletje tussen 2 normale poorten leggen.

De subnetmasks moeten gelijk zijn op beide netwerken, ip's moeten uit de zelfde range komen op beide delen van het netwerk. Als je dat niet wilt/kan doen, dan kan je er voor kiezen om op een machine (bv jouw server) een extra netwerkkaart te installeren en die te verbinden met de hub van je buurman.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
BNC zou moeten werken. Is de BNC kabel is goed getermineerd, met T-stukjes en al? (lijkt voor de hand te liggen, maar ik heb al een paar keer meegemaakt dat men Coax kabel er direct opprikte.

Dus: (R = Terminator, T = T stukje, = = kabel

RT======================TR

Waarbij op de 'poot' van elke T de hub wordt aangesloten.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...