Toon posts:

Microsoft is vies bezig....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag, ik was even de status van mijn poorten aan het bekijken en zag het volgende ip ingebruik:
207.46.226.17:80
terwijl ik helemaal geen browservenster open had staan.
tot mijn conclusie bleek nadat ik <a href>http://207.46.226.17</a> in had getypt, ik naar de windowsupdate site ging.

Ik draai Win XP pro...

Mijn vraag is, is het normaal dat Microsoft continue in verbinding staat met je pc?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Volgens mij is dat vrij normaal ja. Er wordt naar mijn weten echter alleen gekeken of er nieuwe updates beschikbaar zijn, en niet wat voor "software" je op de computer hebt staan.

Verwijderd

Je kunt Windows Update gewoon uitschakelen hoor. Standaard wordt ook keurig een keer gevraagd of je ervan gebruik wilt maken.

IMHO is er niets smerigs aan, het is eerder een gebrek aan kennis van de gebruiker. Het staat namelijk ook in de manual.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Waarschijnlijk was XP net ff aan het kijken of er een update was. Ergens in de taakplanner zal dat wel ingesteld staan. Ik vind het ideaal dat ie zelf kijkt of er een update is. Maar de rest van zulke vage connecties sta ik niet toe. Die block ik allemaal lekker :D
Op donderdag 23 mei 2002 22:18 schreef Cheatah het volgende:
Je kunt Windows Update gewoon uitschakelen hoor. Standaard wordt ook keurig een keer gevraagd of je ervan gebruik wilt maken.
...
Yep maar dat wordt alleen bij de eerste keer gevraagd toch?

Verwijderd

Topicstarter
toch vindt ik dat vaag...
Microsoft zegt wel dat het alleen daarvoor is maar, misschien is binnen XP wel een programmaatje gebakken wat registreerd wat je doet(websites)/installeert om zo achter waardevolle info te komen.

En trouwens als elk bedrijf zo aan de slag gaat dan wordt het een rare boel.

Ik hoor de schilder al bellen dat ze hebben gecontateerd dat de verf op het huis lichtelijk verouderd is en dat er een nieuw type verf uit is...

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op donderdag 23 mei 2002 22:14 schreef nikweerd het volgende:
...
tot mijn conclusie bleek nadat ik <a href>http://207.46.226.17</a> in had getypt, ik naar de windowsupdate site ging.
...
Waarom typ je niet gewoon 207.46.226.17 in in 't adreshokje in je browser???

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08

Kettrick

Rantmeister!

Op donderdag 23 mei 2002 22:22 schreef nikweerd het volgende:
Ik hoor de schilder al bellen dat ze hebben gecontateerd dat de verf op het huis lichtelijk verouderd is en dat er een nieuw type verf uit is...
Als de schilder gratis en voor niets mijn huis opnieuw verft ben ik de laatste die je hoort klagen ;)

Verwijderd

Topicstarter
dat is natuurlijk ook wel weer zo...

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op donderdag 23 mei 2002 22:24 schreef GerbenW het volgende:

[..]

Waarom typ je niet gewoon 207.46.226.17 in in 't adreshokje in je browser???
Dit was omdat hij dacht dat je hier HTML-kon gebruiken en de IP-link clickable kon maken. Waarschijnlijk heeft hij wel gewoon die IP zonder code ingetypt hoor.
code:
1
[url]207.46.226.17[/url]

This should do the trick.

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:47

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Er waren toch ook eerst van die geruchten dat M$ mee kon kijken in je compie. Is ook niks van waar, want als ze dat doen en er komt echt wel iemand achter dan zijn ze vet de L*L.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op donderdag 23 mei 2002 22:22 schreef nikweerd het volgende:
toch vindt ik dat vaag...
Microsoft zegt wel dat het alleen daarvoor is maar, misschien is binnen XP wel een programmaatje gebakken wat registreerd wat je doet(websites)/installeert om zo achter waardevolle info te komen.
Ja.. dat is een kwestie van vertrouwen denk ik. Ik hou liever Windows een beetje up-to-date en loop daarbij het risico dat er geen vage dingen worden overgestuurd dan dat ik met een hoop verouderde software blijf zitten vol bugs. Als je echt zeker wilt weten of er geen rare dingen worden overgestuurd zou je de pakketjes na moeten kijken. Daar zijn wel progjes voor te krijgen.en weer kom ik niet op de naam.. lastig..
Op donderdag 23 mei 2002 22:26 schreef Compubiter het volgende:
Dit was omdat hij dacht dat je hier HTML-kon gebruiken en de IP-link clickable kon maken. Waarschijnlijk heeft hij wel gewoon die IP zonder code ingetypt hoor.
Dat zal het zijn geweest :) Ik dacht dat ie speciaal een html'etje had geschreven om het ip te testen :o

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Op donderdag 23 mei 2002 22:26 schreef tymiek het volgende:
Er waren toch ook eerst van die geruchten dat M$ mee kon kijken in je compie. Is ook niks van waar, want als ze dat doen en er komt echt wel iemand achter dan zijn ze vet de L*L.
Sterker nog, zeeeerrrrrrrr waarschijnlijk heeft iemand het allang onderzocht. Toch..? :P

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ik heb 't programma gevonden wat ik zocht waarmee je pakketjes kunt bekijken: Ethereal.
Pagina: 1