Toon posts:

Sun solaris 8 voor i386

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie sun solaris 8 zoekt voor Intell platform heb ik een link gevonden.

http://wwws.sun.com/software/solaris/freeware/download.html

ik was op zoek naar versie 9.
Als iemand mij kan helpen om versie 9 te vinden.
Ik wil deze graag eens proberen.

Verwijderd

nope, vergeet het maar - solaris 9 is er niet voor intel...

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-05 20:57
Solaris 9 is er (nog) niet voor het i386 platform. Sun heeft enkele maanden geleden aangekondigd om te willen stoppen met Solaris op het Intel platform (Er is wel een beta geweest van Solaris 9 voor op i386).
Dit stuitte echter op grote weerstand bij de gebruikers van Solaris op i386 en mede hierdoor is Sun nu nog bezig om zijn/haar beslissing te overwegen.

Verwijderd

Topicstarter
Ooh dat zou wel jammer zijn, en voor de mensen die nu solaris op i386 draaien die moeten dan wat anders zoeken of komt er wel update's en patche's.

Ik vind Sun wel een mooie systeem en OS.
Wou net gaan testen Solaris v8 op een i386.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-05 20:57
Op donderdag 23 mei 2002 22:18 schreef snakeeye het volgende:
Ooh dat zou wel jammer zijn, en voor de mensen die nu solaris op i386 draaien die moeten dan wat anders zoeken of komt er wel update's en patche's.

Ik vind Sun wel een mooie systeem en OS.
Wou net gaan testen Solaris v8 op een i386.
Sun is de leverancier, het besturingssysteem heet Solaris (of SunOS). Verder is het op i386 (helaas) niet vooruit te branden, waardoor het ook wel de naam Slowaris heeft.
Solaris is leuk, maar je moet het wel daarop draaien waar het thuis hoort. En dat is nou eenmaal het Sparc platform ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 23:18 schreef Mark het volgende:

[..]

Sun is de leverancier, het besturingssysteem heet Solaris (of SunOS). Verder is het op i386 (helaas) niet vooruit te branden, waardoor het ook wel de naam Slowaris heeft.
Solaris is leuk, maar je moet het wel daarop draaien waar het thuis hoort. En dat is nou eenmaal het Sparc platform ;)
thnx, ik heb hem al op een cd gefikt. dus toch maar ff op een test systeem zetten en kijken hoe ie werkt.

Verwijderd

[..]

en dan vooral multiprocessor sparcs's....op b.v. een supersparc of ultrasparc met 1cpu is het snel, maar met multi cpu is het smullen geblazen.. :9

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

En op ouwe sparcs is een nieuwe solaris versie ook weer kut.
Dan kan je beter netBSD ofzo draaien.

• BallisticToilet
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09-2022
Op donderdag 23 mei 2002 23:59 schreef sjuk het volgende:
En op ouwe sparcs is een nieuwe solaris versie ook weer kut.
Dan kan je beter netBSD ofzo draaien.
Nee hoor, werkt uitstekend. Ik heb zelf SunOS 5.8 draaien op een SparcLX met 72 MB ram en een 40(!)Mhz CPU'tje. Daar draai ik notabene Oracle 7.3.4 Oracle enterprise edition op. En het werkt nog ook.

• BallisticToilet

[..]

Op het werk gebruiken we een laptop (Compaq Armada) met SunOS 5.8 x86 erop en die doet 't perfect. Ik heb nooit begrepen waarom mensen het Slowaris noemen.

Misschien ben ik wel snel tevreden ofzo :?

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 19:41

_nethack

We're all MAD here

Ik heb waarschijnlijk binnenkort een Sparcstation 5/170 met 64 MB, gaat Solaris 8 (of 9?) daar een beetje lekker op draaien???

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• BallisticToilet
Op vrijdag 24 mei 2002 17:53 schreef Operations het volgende:
Ik heb waarschijnlijk binnenkort een Sparcstation 5/170 met 64 MB, gaat Solaris 8 (of 9?) daar een beetje lekker op draaien???
SunOS 5.9 kan ik nog niet over oordelen omdat ik het nog niet heb. Binnenkort meer ;) Van SunOS 5.8 kan ik zeggen dat dat uitstekend draait op een Sparc5, zeker de uitvoering die jij krijgt.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:27
Hmz ben ik nou de enige die doorheeft dat dit de Companion CD is en niet het OS?
Companion CD staat vol met proggies voor Solaris maar is dus niet het OS zelf.

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:06

afterburn

No more...

Draait super. Vele malen beter dan Linux of *BSD op dezelfde doos. Ik heb zo'n zeflde machine en die is in gebruik als mijn webserver. Heeft tot voor een maand de website van SETI@Netherlands gedraait, Apache PHP en MySQL backend, ca 4.000.000 hits per maand en zelfs dat had nauwelijks impact op de performance van het doosje. Alleen vBulletin vond ie niet leuk met slechts 64MB, maar dat ligt imo meer aan vB dan aan de sparc.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-04 13:43

Shuriken

Life is all about priorities

Solaris 8 voor i386 kan je toch niet gratis downloaden??

Ik heb van de week gezocht. Kan alleen versie 8 voor Sparc vinden als free download.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• _nethack

_nethack

We're all MAD here

Op vrijdag 24 mei 2002 23:21 schreef Shuriken het volgende:
Solaris 8 voor i386 kan je toch niet gratis downloaden??

Ik heb van de week gezocht. Kan alleen versie 8 voor Sparc vinden als free download.
Niet meer, het heeft wel een tijdje gekund.
De licenties voor Solaris/x86 zijn nog wel gratis, maar je moet dan wel de mediakit bestellen. no more download :(

• Solarsparc
Ik heb de x86 versie nog kunnen downloaden van een niet uptodate mirror, foutje van Sun zullen we maar zeggen :) Was overigens een paar weken geleden.

• Shuriken

Shuriken

Link? :?

• Solarsparc
Dat zou illegaal zijn :P

Verwijderd

Nee niet illegaal. Sun is gestopt met het (gratis) aanbieden van Solaris8 (IA versie) op hun mirrors. Op sommige mirrors staan de iso bestanden nog (zijn geloof ik 3 cds, 1 install en 2 cd's met packages).

Verwijderd

Bij deze de url: http://planetmirror.com/pub/solaris/8/x86/

Succes ermee, installatie duurt redelijk lang.

• Shuriken

Shuriken

Bedankt. En ik vind het ook niet illegaal. Ik had het 6 maanden geleden nog kunnen downloaden. Als Sun dan niet goed zorgt dat alle mirrors down zijn. Dan vind ik dat dat gewoon moet kunnen hoor.

• _nethack

_nethack

We're all MAD here

Om het echt legaal te doen moet je je wel op de Sun site registreren, en aangeven hoeveel machines je met Solaris gaat draaien :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 02:42 schreef Rippi het volgende:
Bij deze de url: http://planetmirror.com/pub/solaris/8/x86/

Succes ermee, installatie duurt redelijk lang.
Link werkt niet zo goed.heb je een andere link.

Verwijderd

Heb helaas geen andere nee, bij mij werkt de url overigens wel, alleen is de site sloom, haal maar iets van 30k/s.

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05 20:23

s3n

hier ook een nog niet bijgewerkte mirror.
Solaris 8 en beta 9
http://ftp.ktu.edu.tr/solaris/cd-image/intel/

• _nethack

_nethack

We're all MAD here

Op vrijdag 24 mei 2002 19:58 schreef BallisticToilet het volgende:

[..]

SunOS 5.9 kan ik nog niet over oordelen omdat ik het nog niet heb. Binnenkort meer ;) Van SunOS 5.8 kan ik zeggen dat dat uitstekend draait op een Sparc5, zeker de uitvoering die jij krijgt.
Op vrijdag 24 mei 2002 23:05 schreef afterburn het volgende:

[..]

Draait super. Vele malen beter dan Linux of *BSD op dezelfde doos. Ik heb zo'n zeflde machine en die is in gebruik als mijn webserver. Heeft tot voor een maand de website van SETI@Netherlands gedraait, Apache PHP en MySQL backend, ca 4.000.000 hits per maand en zelfs dat had nauwelijks impact op de performance van het doosje. Alleen vBulletin vond ie niet leuk met slechts 64MB, maar dat ligt imo meer aan vB dan aan de sparc.
Thanx, hij staat nu voor me op mijn bureau, de van de solaris cd te booten voor de installatie, we wachten af :)

Verwijderd

klopt het dat als ik de install cdrom van Solaris 8.0 er in gooi en dat ik dan F2 kies voor contineu dat ie een uur hier op blijft staan:
Determing bus types and gathering hardware configuration data...

please wait....

het is een INTEL processor waar ik het op probeer te installe...

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 15:45 schreef Dramax het volgende:
klopt het dat als ik de install cdrom van Solaris 8.0 er in gooi en dat ik dan F2 kies voor contineu dat ie een uur hier op blijft staan:
Determing bus types and gathering hardware configuration data...

please wait....

het is een INTEL processor waar ik het op probeer te installe...
het kan even duren, maar zeker geen uur lang!!

Verwijderd

hmmmmmmm
dan is er wat mis denk ik...ik heb de pc al 2x opnieuw gestart in de hoop dat ie daar een keer voorbij gaat (bij allebei de keren een uur gewacht) maar hij gaat dus niet voorbij de search naar hardware configuration data.

Misschien dat ik een gare ISO heb gedownload of kan het wat anders zijn?

• smvs
  • Niet online
Is er nog steeds geen gratis editie te downloaden? Ik zie nu nog steeds alleen die companion cd.

Zou het een goede deal zijn als ik Sun Solaris 8 x86 (7 cd) kan kopen van iemand voor 10 euro?

• Solarsparc
10 Euro voor 7 CD's... dan zou ik mezelf het downloaden besparen. Ga ervoor zou ik zeggen 8)

Verwijderd

snakeeye solaris 8 heb ik hier nog wel voor je liggen.
Laat maar weten of je intresse hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 00:14 ]

Verwijderd

probeer dan eens via FTP in te loggen op die server
(als anonymous)
met wat gelukt werkt dat, en gaat dat pakken sneller :)
suc6

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 18:18
Heeft iemand nog een link naar een Solaris 8 of 9 OS voor Intel versie -niet betaald?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

http://wwws.sun.com/software/solaris/binaries/
Dus alleen via SUN. Vragen om de Solaris 8/9 versies is vragen naar copyrighted, niet vrij te verpreiden software en dat is op GoT niet toegestaan.

Einde discussie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.