Athlon xp reboot uit het niets!

Pagina: 1
Acties:

• MIT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 09:29

MIT

KerMIT

Topicstarter
Beste mensen, ik heb sinds gisteren een nieuwe pc:
Athlon XP 1800+
256 pc2700 DDR
ATI radeon VE
Gigabyte GA-7VRXP
Maxtor 80gb 7200rpm ATA-133
A-Open miditower

Ik heb een probleem, de pc start zo nu en dan opnieuw op. Bij het benchmarken met 3Dmark2001SE kreeg ik een "dump of physical memmory, bij het afsluiten van Tony Hawk3 starte hij opnieuw op, en met het erin doen van een cd'tje deed hij het zelfde. Wat kan het zijn? M'n CPU wordt 72C na een 15min stressed met Burnk7, maar schakeld zichzelf dan niet uit. Ik weet het niet meer. Iemand suggesties?

No Signature

Verwijderd

wat voorn voeding zit er in?

• MIT

MIT

KerMIT

Topicstarter
300 watt voeding. Lijkt me zat, toch?

No Signature

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

brakke videokaart(drivers), brak geheugen, brak mobo

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
M'n CPU wordt 72C na een 15min stressed met Burnk7
72 graden is -zelfs stressed- veel te warm, probeer de cpu temp wat naar beneden te krijgen, probeer ook eens een andere voeding, spontane herstarts duiden vaak op problemen met de voeding (te zwak, spanning onstabiel etc)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

• MIT

MIT

KerMIT

Topicstarter
Hoe krijg ik dat naar beneden? Er is niets overgeklokt, en er zit gewoon een standaard cooler op. Kan het zijn dat sisoftsandera een verkeerde temp weergeeft? De voeding en kast zijn ook gloedje nieuw, dus ik weet niet of dat wel stuk is, vooral omdat een pc volgens mij geen "mem dump" doet als de voeding niet goed is.

No Signature

Verwijderd

zit de cooler er wel goed op? en anders als je bang bent de cooler los te halen gewoon ff mee terug naar de winkel,

• MIT

MIT

KerMIT

Topicstarter
Cooller zit OK, maar het is een coolermaster tot 1900+. Is die temp van de cpu echt te heet? Bij system idle 59C.

No Signature

Verwijderd

't Lijkt alsof het geheugen niet doet wat ie moet doen.
Dingen als temperatuur van de CPU en voeding is kul, zeker als je geheugendumps krijgt.

• MIT

MIT

KerMIT

Topicstarter
Wat kan je daar aan doen?

No Signature

Verwijderd

ben ik ook al dagen mee aan de gang op een ga-7vrxp heb een zalman cu 6000 coeler erop zitten temp idl 55 en vol 68 en ik krijg hem ook niet lager, maar geen props heb een xp 1600 waarom die temp zo hoog is weet ik ook niet.
temp wordt gemeeten via de diode van de xp zo ver ik weet

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
je zou je geheugen kunnen laten testen in een andere pc (de betere pc-shop doet het ook voor je), maar zet eerst alle bios waardes zo veilig mogelijk (dus geen performance settings gebruiken), kijken wat ie dan doet...

dat de spontane reboots niet aan je cpu temp of voeding zou kunnen liggen is natuurlijk onzin... je cpu temp kan je op veel manieren naar beneden krijgen, extra casefans bijplaatsen (goede airflow doet wonderen), zit er wel koelpasta onder ?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Verwijderd

heb hier en lian kast met 4 fan's een enermax eg365p-ve 350 watt maar krijg hem niet lager in temp.
zal eens kijken wat ik de bios kan, niet veel zover als ik weet agp 4 heb ik niet in de bios.
Pagina: 1