Toon posts:

kapotte proc plaatsen --> mobo kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan mijn moederbord kapot gaan door er een andere processor op te plaatsen, een waarvan ik niet zeker ben dat ie niet kapot is...

Mijn schoonbroer z'n PC werkt nl. niet meer, maar weet niet wat er kappot is, mobo of proc (of beide natuurlijk...)

En ik zoek al een tijdje een proc zoals de zijne om op mijn mobo te steken (bij wijze van upgrade)

Zou het dus kwaad kunnen om het eens te proberen?

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Op donderdag 23 mei 2002 21:43 schreef Samp het volgende:
kan mijn moederbord kapot gaan door er een andere processor op te plaatsen, een waarvan ik niet zeker ben dat ie niet kapot is...

Mijn schoonbroer z'n PC werkt nl. niet meer, maar weet niet wat er kappot is, mobo of proc (of beide natuurlijk...)

En ik zoek al een tijdje een proc zoals de zijne om op mijn mobo te steken (bij wijze van upgrade)

Zou het dus kwaad kunnen om het eens te proberen?
Je loopt altijd een bepaald risico, maar meestal gaat het goed. Er worden bij tweakers genoeg processoren opgeblazen, zonder dat het mobo defect gaat. Echter mocht er een interne sluiting ontstaan, dan kan je het weleens slecht treffen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:32
Als je zwager nog garantie op zijn proc en/of mobo heeft gewoon laten testen bij de winkel (cpu heeft vaak minder lang garantie dan mobo) Verdenk het moederbord, laat testen, is mobo goed dan is het CPU. heb jij geen risiko.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Ligt eraan wat er kaput is aan proc als er hoekjes van de core af zijn is het meestal nog niet zo`n ramp moet hij natuurlijk niet door midden liggen dat is het anders!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
Deze vraag is al vaker langsgekomen..

Bij een kapotte proc kan je mobo ook kapot gaan.. Als jouw proc sluiting maakt, of verkeerde spanningn doorgeeft, dan kun je inderdaad bijv. je chipset opblazen, of de spanningsregelaars kapot krijgen.. 't is altijd een risico..
(alhoewel het meestal wel goed gaat).