Toon posts:

[XP] Unmountable Boot Device

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het deze topic is al zovaak geweest en heb ook al met de search gezocht...

Mijn probleem ligt toch wat ingewikkelder ;(

Ik had namelijk eerst XP op mijn puter staan toen kreeg ik dus de foutmelding van Unmoutable Boot Device.

Toen dacht ik ahh fijn laat ik eens XP eropnieuw overheen donderen.

Dus ik pak de CDROM zet in de bios op CDROM start opnieuw op.

Hij gaat dus alles laden hangt hij vast bij Setup is starting Windows. Normaal zou net hierna dat scherm moeten komen waar je kan formateren enz. Dit doet hij dus niet als ik deze foutmelding een tijdje laat staan krijg ik dit:

Een blauw scherm net daarin: A kernel thread terminated while holding a mutex 0x4000008A (0x81eBB8B8, 0x81F6C130, 0x00000000, 0x00000000)

Nu ben ik dus al een week aan het klooien maar het gekke is voorheen deed hij het perfect :(

Ik geef ook nog even mijn systeem:

Abit KT7A (niet de raid versie)
IBM 40 GB 7200 RPM de IC35L040AVER07-0
GeForce 3 Ti 200
320 MB Dane Elec PC 133 SD-Ram

De rest zal vast niet zoveel boeien :)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen 8-)

Verwijderd

had ik laast ook
*kut* microsoft

het lag op een rare manier aan de laaste windows update, de enigste oplossing voor mijn was een hele schoone install, sorry

/me vind ms zwaar kut als ze met dit soort updates komen :(

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik dat dan niet gezegd?

Ik heb mn hele schijf schoongeveegd!

Inclusief boot sectors. Maar het hielp niet :?

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Als zou je de raid versie hebben zou ik meteen zeggen A-HA, maar zo....

Ten eerste: is je MP overklockt?
ten tweede: Heb je de harddisk eens getest op bad sectors

Vaak als je die melding krijgt met XP ligt het hier aan, En als die dan weer goed draait voor geen automatisch updates uit, :r

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb niets overclockt.

En als ik goed is heb ik op bad sectors getest (had zo een programma gedownload van IBM)

Maar tot nu toe doet XP het niet.

Maar bergijp me niet verkeerd heel mijn HD is nu dus leeg.

Met niets erop.

Maar ik krijg XP nieteens geinstalleer dan geeft hij deze fout:

A kernel thread was terminated while holding a mutex

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is een known issue met WinXP, MS heeft al een fix:

http://search.support.microsoft.com/search/viewDoc.aspx?docID=KC.Q315403&url=kb;en-us;Q315403&dialogID=142740571&iterationID=1&sessionID=anonymous|27956295
Because of the write-pattern optimization in IDE disk drives, the caching routines sometimes write data out of order to keep drive write speeds at the fastest possible level depending on where data is located on the disk. This opens a timing window where the NTFS disk system could have critical tables damaged if a write is not finished. Microsoft has recommended in the past that caching on IDE drives be turned off on programs with somewhat critical data that is stored on the disk or for situations that allow the slight drop in overall speed. Programs with critical data may need to use SCSI drives, which have better control of data transactions.
Oftewel precies dezelfde bug die Win98 had als je om/nabij de GHz CPU kwam. MS stoot z'n hoofd weer tegen dezelfde steen :(

Hier is de fix:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://windowsupdate.microsoft.com/

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ahhh eeuwig bedankt voor deze link! *D

Als het ook daadwerkelijk helpt ben ik echt in de zevende hemel!

Ik had zelf ook al gezocht op I-Net maar nu eerst ff downen en kijken hoe ik dat via DOS installeer!

Alvast Bedankt

P.S.

Ik zit op een AMD Athlon (Duron kan ook haal ze steeds door elkaar :Z) 900 Mhz

Ennuh is dat een autoupdate?

Dat is een probleem want ik zit nu op mn broertjes computer en die heeft dit probleem niet.

Ik bedoel hiermee is dit gewoon op floppy te zetten en in DOS te activeren?!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken op de Windows Site ik kan de update niet los vinden (te downloaden) Heeft iemand eventueel een link? Wnat ik kan dus op de andere computer NIET in XP komen!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 24 mei 2002 15:33 schreef LightShadow het volgende:
Ahhh eeuwig bedankt voor deze link! *D

Als het ook daadwerkelijk helpt ben ik echt in de zevende hemel!

Ik had zelf ook al gezocht op I-Net maar nu eerst ff downen en kijken hoe ik dat via DOS installeer!

Alvast Bedankt

P.S.

Ik zit op een AMD Athlon (Duron kan ook haal ze steeds door elkaar :Z) 900 Mhz

Ennuh is dat een autoupdate?

Dat is een probleem want ik zit nu op mn broertjes computer en die heeft dit probleem niet.

Ik bedoel hiermee is dit gewoon op floppy te zetten en in DOS te activeren?!
Via DOS gaat niet, DOS kan namelijk niet bij een NTFS partitie. Wat je nodig hebt is de Recovery Console die vanaf de WinXP installatie CD te draaien is. Daar gewoon chkdsk /r draaien en klaar is kees.

Als je niet in de Recovery Console kunt komen zit er niets anders op dan FDISK :'(

Die fix is dus preventief, het lost nu niets op maar voorkomt dat het in de toekomst gebeurt.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik zou eventueel (als dat wel zou lukken |:( ) 98 erop gooien en daarover XP? Nou oke dan ff beetje off topic. Als ik dus partities maak in FDISK zijn die FAT 32. Kan ik via de upgrade van XP de parititie's NTFS maken? En als ik upgrade kan ik dan nog partities wijzigen/verwijderen/aanmaken?

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 14:54
Op vrijdag 24 mei 2002 16:49 schreef LightShadow het volgende:
Dus ik zou eventueel (als dat wel zou lukken |:( ) 98 erop gooien en daarover XP? Nou oke dan ff beetje off topic. Als ik dus partities maak in FDISK zijn die FAT 32. Kan ik via de upgrade van XP de parititie's NTFS maken? En als ik upgrade kan ik dan nog partities wijzigen/verwijderen/aanmaken?
Als je FAT32 partities heb kan je die bij de installatie van ikspee omzetten naar NTFS. En je kan je partities wijzigen met Partition Magic (misschien zijn er nog meer programma's, maar die ken ik niet). Owja, met PM kan je ook partities converteren naar NTFS, tenminste met versie 7.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar kan het ook vanuit de upgrade installatie?

Want ik wil XP NTFS runnen. Zo runt immers heel mijn network

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu met de XP van mijn vriend geprobeerd en WEER deed hij het niet.

Ik boot dus de CDROM (hele HD is leeg) gaat hij al die programma's laden en drivers. Dan krijg je het moment waarop start Setup is starting Windows. Op dat moment zou dus het menu moeten komen waar je Recovery en dergelijken kan drukken. Dit lukt dus niet! Ik ga het nu proberen met ME kijken of dat wat beter gaat

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 24 mei 2002 22:16 schreef LightShadow het volgende:
Ik heb het nu met de XP van mijn vriend geprobeerd en WEER deed hij het niet.

Ik boot dus de CDROM (hele HD is leeg) gaat hij al die programma's laden en drivers. Dan krijg je het moment waarop start Setup is starting Windows. Op dat moment zou dus het menu moeten komen waar je Recovery en dergelijken kan drukken. Dit lukt dus niet! Ik ga het nu proberen met ME kijken of dat wat beter gaat
Um, klinkt vaag. Ik heb ook een keer die unmountable boot gedoe gehad, de WinXP CD bootte meteen (wel in BIOS CDROM-C-A als sequence gezet). Daar als optie Recovery Console gekozen.

Maw ik denk dat het aan de boot sequence ligt als het niet wil werken- je moet vanaf CD kunnen booten!

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
BIOS CDROM-C-A

Dit klinkt een beetje verwarrend kan je het precies uitleggen wat je hiermee bedoelt?

En naar wat ik heb gezien van mijn HD lijkt hij mij nu kapot ook al is dit zeer vreemd. Hij is een jaar geleden gekocht en altijd zorgvuldig mee omgegaan :?

Verwijderd

Maatje van me had een Abit BE6-II met een IBM schijf die had dat op een gegeven moment constant,oorzaak was dat het mobo naar de klote was en ook de schijf naar de klote was gegaan door het mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm het lijkt mij een beetje stug dat ze allebei verrot zijn.

Nou maak ik me ook geen zorgen ik heb ze allebei bij Informatique gehaald en die gasten hebben prima service 8-)
ik heb ook nog garantie dus ik ruil het wel even om *D

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 25 mei 2002 18:19 schreef LightShadow het volgende:
BIOS CDROM-C-A

Dit klinkt een beetje verwarrend kan je het precies uitleggen wat je hiermee bedoelt?
Ik bedoel:

BIOS setup ingaan (Del of F1 indrukken bij de POST)

Daar in Advanced Setup zoeken naar 'Boot sequence'. Dan CDROM-C-A instellen (het is een van de standaardinstellingen).
Sommige mobos werken met een ander systeem, daar heb je gewoon een First Boot device, Second, Third etc. In dat geval CDROM als first, IDE-0 als second en Floppy als third ofzo.
En naar wat ik heb gezien van mijn HD lijkt hij mij nu kapot ook al is dit zeer vreemd. Hij is een jaar geleden gekocht en altijd zorgvuldig mee omgegaan :?
Denk ff na- waar komt die mededeling van unmountable boot device vandaan :?
Juist ja, van de boot sector van de HDD. Als de HDD helemaal dood was zou je gewoon een 'Invalid System Disk' mededeling krijgen ofzo.
Zoals je het in eerste instantie beschreef was dit een OS error puur en simpel, een bug in XP.

Als je echt zeker wilt zijn over de HDD, opstarten met een bootflop met DOS erop (ik zweer zelf altijd bij de Windows 98 bootflops) en FDISK draaien. Als je dan Non-DOS partition of NTFS partition te zien krijgt in de 'Display Partition Information' (Optie 4), dan is er niets mis met je HDD. Krijg je de mededeling 'No Fixed Disks Present', dan is het tijd om je kabels te controleren, is dat in orde, naar de winkel te gaan.

Heb je wel een HDD staan in FDISK, gewoon partitie eraf halen en rebooten met Windows XP CD. Dan zou de brakke oude NTFS partitie niet meer errors moeten veroorzaken.

Overigens zijn blue screens meestal te wijten aan geheugenfouten- zeker dat je de boel niet gewoon geOCd hebt? Zo ja terug naar default instellingen voor installatie; WinXP is behoorlijk gevoelig voor OCen tijdens de installatie, daarna lukt het meestal beter.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Dion_B zo heb ik ook al geredeneerd.

Ik heb allaang FDISK gedraait enz. Toen stodnen er partities die heb ik gewoon verwijdert. Allemaal...

Dan over de Boot device enz. Bij mij staat idd 1ste Boot Device and so on.

Nu als ik XP wil gaan installeren geeft hij een foutmelding van A kernel thread is terminated while holding a mutex.

Dit is toch zeker ook niet oke? Van deze foutmelding weet ik dus echt niet wat hij betekend.

Ik heb het met 2 XP CD-ROMS geprobeerd met de XP Opstartdiskettes toen kreeg ik de foutmelding Unmoutable_Boot_Device (volgens mij) met ME (die zei dat er geen ME in het CDROM station zat)

Dus ik ben nu best wel hopeloos |:(

Verwijderd

Ik zie net dat je een GeForce 3 Ti-200 hebt, en deze foutmelding krijgt tijdens de installatie van XP: "A kernel thread is terminated while holding a mutex." Een kennis van mij heeft dit ook gehad, MET een GF3 Ti-200 erin. Vervang de kaart door wat anders. Een PCI, een oudere/andere AGP, installeer Windows XP, en verwissel je kaart terug. Het werkte bij hem.

We kwamen erachter omdat we de pc probeerden te installeren met alleen de GF3 Ti-200 erin, 1 harde schijf, 1 reep geheugen, en 1 cdrom. Dus niks erin voor de rest. Weer die fout. Omdat het enige onderdeel dat nog vervangen kon worden de GF3 was (door een oude TNT2) hebben we dat geprobeerd en het werkte.

(Ja, dit zuigt.)

Verwijderd

Topicstarter
Ahh sh*t als dat het probleem is.

Ik heb de ABIT GeForce 3 Ti 200 64 MB DDR

Heeft je vriend deze ook? Het is niet zo een probleem voor mij maar het suckt wel bigtime :(

Ik ben nu bij mijn vriendin zal het vanvavond proberen of het werkt!

(Let's hope so)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 26 mei 2002 16:17 schreef FirePower het volgende:
Ik zie net dat je een GeForce 3 Ti-200 hebt, en deze foutmelding krijgt tijdens de installatie van XP: "A kernel thread is terminated while holding a mutex." Een kennis van mij heeft dit ook gehad, MET een GF3 Ti-200 erin. Vervang de kaart door wat anders. Een PCI, een oudere/andere AGP, installeer Windows XP, en verwissel je kaart terug. Het werkte bij hem.

We kwamen erachter omdat we de pc probeerden te installeren met alleen de GF3 Ti-200 erin, 1 harde schijf, 1 reep geheugen, en 1 cdrom. Dus niks erin voor de rest. Weer die fout. Omdat het enige onderdeel dat nog vervangen kon worden de GF3 was (door een oude TNT2) hebben we dat geprobeerd en het werkte.

(Ja, dit zuigt.)
A new day, a new bug :?

Naja, (nog) niets erover op de MS Knowledge Base, maar het klinkt deprimerend aannemelijk.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd.

Ik vraag me af waar het aan ligt :?

Ik ga namelijk begin Juli nieuwe mobo halen+proccesor+heel wat DDR.

Hoop dat het probeelm dan is opgelost :D

Ik ga het zo uittesten (over zo een 20 min)
Pagina: 1