[Delphi]Database koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 14:49
Hola!
Ik heb dus een delphi programma (almost :)) met meerdere forms. Ik wil bij het starten van de applicatie (laden van main form) gelijk de database (access 2000) connectie openen en open laten, zodat ik niet iedere keer bij het uitvoeren van een query in 1 van de andere forms dat database inlog venster (weet ik veel hoe je dat kreng noemt) in hoef te vullen en weg te klikken. Hoe doe ik dat?

Verwijderd

De property LoginPrompt van het database component moet je dan op False zetten.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:17

Tomatoman

Fulltime prutser

Geef even aan op welke manier je een databaseverbinding opbouwt. TADOConnection, TDatabase?

Je kunt TADOConnection.LoginPrompt of TDatabase.LoginPrompt op False zetten.

Een verbinding tot stand brengen kun je bijvoorbeeld als volgt doen. Je zet al je data access componenten, bijvoorbeeld ADOConnection1 en ADOCommand1, in een aparte datamodule. Dan kun je de OnCreate van de datamodule gebruiken om je verbinding te maken. Je schrijft daarin eenvoudigweg

ADOCommand1.Active := True;

De query in ADOCommand1.CommandText wordt dan uitgevoerd. Daarvoor wordt automatisch de ADOConnection1 verbinding geopend.

Is dat wat je bedoelt?

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 14:49
Bedankt voor de hulp hoor.
Ik ben zelf nog maar ff door gegaan met m'n trial and error aanpak.
Ik voeg gewoon een TDatabase component toe aan m'n mainform en in de OnActivate Event van m'n mainform zet stel ik de alisnaam, databasenaam, keepconnection, showloginprompt etc in. En het werkt!

*Extreem tevreden met zichzelf* :)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Je zou ook de help-file van delphi kunnen lezen...

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Dit topic is gesloten.