Toon posts:

Videokaarten en processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een videokaart aanschaffen, namelijk de Geforce 4 Ti4200. Maar ik heb een Duron die op 1066 mHz draait en ik vraag me af of dat een grote bottleneck kan zijn. Is het de moeite waard om er ook een XP processor bij aan te schaffen?
Ik heb trouwens 'maar' 256 MB DDR-Ram, ik weet niet of dit ook nog uitgebreid moet worden.

Alle adviezen zijn welkom :)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 11:52

Shunt

Boe

hier zijn al een paar draatjes van
maar ik denk dat het wel lekker werkt hoor op je sys maar zou wel naar een iets wat snellere proc zoeken ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Heb hier zelf een Duron op 1044MHz. Ga ook gewoon een Ti4200 kopen. Die zogenaamde bottleneck waar over gesproken wordt stelt nix voor. So what als je 30fps minder hebt, je zit toch al over de 150, dan moet je niet mierenneuken, vind ik. En natuurlijk kan de Ti4200 gewoon mee met je eerstvolgende upgrade. Daarnaast is het dacht ik al wel bekend dat games steeds onafhankelijker worden t.o.v. de CPU en juist afhankelijker van de GPU. Je kan dus beter voor een snellere GPU gaan, ipv een snellere CPU. Ik weet wel zeker dat mijn Duron het nog echt wel gaat trekken tot mid-2003. De Ti4200 gaat echt wel tot DX10 mee, voor je er echt nix meer mee kan, maar tegen die tijd is je 4000+ ClawHammer/4GHz P4 al de bottleneck van je nieuwe GPU.

...