Abit ST6 versus Asus tuv4x

Pagina: 1
Acties:

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Hoi tweakers ,

ik zit met het volgende systeem:
PIII 800
256 mhz sd
30 gig hd ibm
20x10x40x cd-writer
16x dvd
decoderkaart dvd creative
creative pci 128 geluidskaart

De tweaker kan niet stilzitten, dus ga ik een nieuw mobo kopen.
Kent de tweaker iets van deze mobo's ? :

moederbord asus tuv4x apollo pro133T

of

moederbord ABIT ST6 (kunt ge ne gewone pIII in die abit steken?)

Ik ga dan ook maar direct een nieuw beeldkanon kopen en mijn oog viel op deze :
A-open Geforce4 MX420 64Mb + TV

Welk mobo zou de tweaker kiezen ?
en gaat mijn systeem die geforce 4 aankunnen ?

Alvast bedankt

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Waarom ga je nu nog voor een P3-bord? Ik zou zeggen: pak een betaalbare P4-bord (b.v. ASUS P4S533) en steek daar een P4 1,6A op.
Is die GF4MX wel werkelijk een GF4 of is dit weer zo'n nep-GF4? Misschien is de GF4-4200 een alternatief?

BTW, ik weet je budget niet, dus...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Misschien is zijn budget toch wel aan de krappe kant. De TUV4X en de ST6 zijn allebei relatief cheapass plankjes en uit de profiel blijkt dat Dieter een student is ;)

Ik zou eerder voor de TUV4X gaan, heb ik zelf ook. Het zit in de server en draait al sinds de eerste dag 24/7. Heerlijk stabiel plankje, nog nooit een crash gehad. Alles werkte meteen in 1 keer.

De ST6 ken ik niet, maar de Intel 815EP chipset, waarvan de ST6 is voorzien, is zeker ook geen slechte. Ik heb zelf ook heel eventjes voor zo'n dillema gestaan, maar ik had al snel voor de VIA Apollo Pro133T gekozen. Dat was vanwege het feit dat de 815 niet meer dan 512MB geheugen kon hebben. De Apollo kan met gemak in totaal 1,5GB hebben :)

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Op vrijdag 24 mei 2002 07:43 schreef BalusC het volgende:
Misschien is zijn budget toch wel aan de krappe kant. De TUV4X en de ST6 zijn allebei relatief cheapass plankjes en uit de profiel blijkt dat Dieter een student is ;)
...
Okee betaalbaar en tweakbaar. Wat dacht je dan van de Asus TUSL2-C met daarop een Tualatin-Celeron 1,1@1,4?? De Abit ST6 is wat overklokken betreft ook een goed bordje.

Verwijderd

Op vrijdag 24 mei 2002 09:12 schreef Jake Blues het volgende:

[..]

Okee betaalbaar en tweakbaar. Wat dacht je dan van de Asus TUSL2-C met daarop een Tualatin-Celeron 1,1@1,4?? De Abit ST6 is wat overklokken betreft ook een goed bordje.
Yup, die heb ik hier draaien en TUSL2-C kost een paar € meer. Wat overklokken betreft... zie mijn signature :). Mits je goede geheugen hebt natuurlijk en goede componenten... Nadeel is wel zoals BalusC al aangaf dat ie niet meer dan 512 MB geheugen kan slikken :(!

• Dieter
ja het budget is inderdaad nogal aan de krappe kant.(ben een student ja :9 ). Een nieuwe proc kan ik me niet echt veroorloven.

Dus de meesten onder jullie zouden voor de abit gaan ?
eens rondkijken wat die juist kost :)

alvast bedankt, verdere commentaar is nog altijd welkom ;)

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Op vrijdag 24 mei 2002 09:43 schreef Dieter het volgende:
[....}
hier net zo als * BalusC een TUV4X in een server, de mijne met een Celly-t 1300.
Op dit moment maar "maar" 512 MB maar heeft ook met 1024mb zonder problemen z'n werk gedaan :P

[OT]
BalusC: we komen elkaar steeds tegen als er TUV4X in het draadje voor komt, lijkt het wel :P

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 24 mei 2002 09:43 schreef Dieter het volgende:
ja het budget is inderdaad nogal aan de krappe kant.(ben een student ja :9 ). Een nieuwe proc kan ik me niet echt veroorloven.

Dus de meesten onder jullie zouden voor de abit gaan ?
eens rondkijken wat die juist kost :)

Ik zou eerst een chipset kiezen en dan een merk/mobo combo.

Belangrijkste vraag is of je meer dan 512MB SDRAM wil gebruiken (nu of later)- zo nee zou ik de i815EB nemen, nog steeds de snelste So370 chipset.
Als je wel meer RAM nodig gaat hebben (waarvoor? voor 90% van users is 256MB ruim zat- alleen als je monsterplaatjes wilt fotosoepen zou ik kunnen voorstellen dan 512MB te krap is), dan is de ApolloPro133A de beste chipset voor SDR SDRAM (i840 icm dual channel Rambus is misschien ook OK, maar onbetaalbaar, ApolloPro266A is prima maar dan zit je met DDR, wat de prijs weer verhoogt)

Als je i815EB kiest, kun je idd de Abit ST6 nemen, of de Asus TUSL2-C, of als goedkope keuze de ECS P6IPAT (i815EB, €85)

ApolloPro133T kom je uit op TuV4X of ECS P6VXAT (€68)

Oslik blyat! Oslik!

• Dieter
ja, mijn voorkeur gaat dan toch naar de Abit ST6 ... bedankt allemaal :)

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op donderdag 23 mei 2002 21:31 schreef Dieter het volgende:
Hoi tweakers ,

ik zit met het volgende systeem:
PIII 800
256 mhz sd
30 gig hd ibm
20x10x40x cd-writer
16x dvd
decoderkaart dvd creative
creative pci 128 geluidskaart

De tweaker kan niet stilzitten, dus ga ik een nieuw mobo kopen.
Kent de tweaker iets van deze mobo's ? :

moederbord asus tuv4x apollo pro133T

of

moederbord ABIT ST6 (kunt ge ne gewone pIII in die abit steken?)

Ik ga dan ook maar direct een nieuw beeldkanon kopen en mijn oog viel op deze :
A-open Geforce4 MX420 64Mb + TV

Welk mobo zou de tweaker kiezen ?
en gaat mijn systeem die geforce 4 aankunnen ?

Alvast bedankt
Warom voldoet je huidige mobo dan niet meer? Je schrijf verder dat je geen nieuwe CPU gaat kopen, dus wat is het nu van deze upgrade.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik ben ooit ook student geweest en toen had ik ook altijd al stap voor stap geupgraded. Ik kan me dus voorstellen dat zijn volgende stap een nieuw moederbord is. Waarschijnlijk ondersteunt zijn huidige moederbord geen Tualatins en wenst hij dus een plankje dat alvast de Tualatins ondersteunt. Zijn volgende stap wordt waarschijnlijk een Tualatin Celeron op 1300Mhz ofzo ;)
Op vrijdag 24 mei 2002 10:37 schreef GiLeX het volgende:
BalusC: we komen elkaar steeds tegen als er TUV4X in het draadje voor komt, lijkt het wel :P
goh, hoe zou dat komen :? :+ ;)

• Dieter
bedankt, ga dan maar direct ook een nieuwe processor kopen.
Ik stap over op AMD ... bedankt allemaal :)
Pagina: 1