Verwijderd
Oh nu snap ik je vraag. Ik denk niet dat hier een standaard functie voor is, maar wat je wel kunt doen is het volgende:
- Cookie een voor een bepaalde tijd geldig maken.
- Huidige datum daarvan aftrekken.
- Kijken wat er over is en zonodig updaten.
Lomp, maar wel makkelijk
.
- Cookie een voor een bepaalde tijd geldig maken.
- Huidige datum daarvan aftrekken.
- Kijken wat er over is en zonodig updaten.
Lomp, maar wel makkelijk
Nee, dat kan niet.. Een cookie wordt gewoon wel of niet meegestuurd. Hoelang ie op de client nog geldig is, kan je serverside niet achterhalen. Misschien dat het met JavaScript wel kan, maar daar heb ik geen ervaring mee...Op donderdag 23 mei 2002 21:30 schreef xtentic het volgende:
oftewel hoelang het cookie op de user zijn pc nog blijft bestaan? of is daartoe geen mogelijkheid?
Set em gewoon voor een lange tijd, of set em iedere keer opnieuw..Op donderdag 23 mei 2002 21:35 schreef xtentic het volgende:
zodat ik niet bij iedere page refresh het cookie bv moet updaten.
On track
Alvast bedankt, ik zou natuurlijk een extra cookie voor de tijd kunnen aanmaken maar dat vind ik persoonlijk nogal lomp, ook het controleren voor de tijd van een cookie - huidige datum zou niet werken zonder dat ik de 'datum' van het cookie zou hebben dus dan gaat dat gedeelte weer niet op.
En om nu bij iedere pagina het cookietje weer te updaten kost denk ik alleen maar preformance tijd... maar mischien ook nie
En om nu bij iedere pagina het cookietje weer te updaten kost denk ik alleen maar preformance tijd... maar mischien ook nie
Nee man, een cookie setten gebeurt in een paar microseconden.. Het kost je hooguit een paar bytes extra dataverkeer...Op donderdag 23 mei 2002 22:30 schreef xtentic het volgende:
On track
Verwijderd
ik snap niet waarom je niet gewoon kijkt of ie bestaat of niet en als ie niet bestaat maak je hem aan (of stuur je de gebruiker door waar ze zich weer moet verifieren oid), maar misschien heb je er wel een hele goede reden voor
Het ligt eraan of het lastig is de inhoud van je cookie te updaten, maar als het gewoon een refresh is valt dat best mee.
Een cookie instellen kost een paar bytes in de HTTP-header.
De enige mogelijkheid om het server-side te doen is:
• Bij je cookie update tegelijk de timestamp in een cookie mee sturen
• Bij elke pagina die timestamp uitlezen en het verschil met de huidige datum vergelijken.
• Als dat verschil groter bijna de lifetime van je cookie is moet je hem refreshen
Lijkt met niet eens zo heel inefficient eigenlijk, maar gewoon cookie iedere keer meesturen kan ook.
Een cookie instellen kost een paar bytes in de HTTP-header.
De enige mogelijkheid om het server-side te doen is:
• Bij je cookie update tegelijk de timestamp in een cookie mee sturen
• Bij elke pagina die timestamp uitlezen en het verschil met de huidige datum vergelijken.
• Als dat verschil groter bijna de lifetime van je cookie is moet je hem refreshen
Lijkt met niet eens zo heel inefficient eigenlijk, maar gewoon cookie iedere keer meesturen kan ook.
|_____vakje______|
Pagina: 1