Dat is dus heel fout.Brander zit samen met mn cd-rom op primary ide.
wat denk je?
hij leest en brand op zelfde controller en gaat daarom erg langzaam
search?
hij leest en brand op zelfde controller en gaat daarom erg langzaam
search?
van cd-rom naar brander on the fly wil niet snel als de cdrom op het zelfde IDE kanaal zit als de brander.
Verwijderd
OK, is goedOp donderdag 23 mei 2002 21:53 schreef Maverickje het volgende:
Ik heb nu mn brander op secendary master, cd-rom op prim master, dvd op prim slave
Ik persoonlijk heb mijn brander en dvd drive op secondairy master en slave staan.
Nooit problemen bij 32x on the fly branden. (buffer blijft 95 tot 98 % staan)
Dit hele master slave gebeuren is nu ook langzaam wel weer achterhaald als je het mij vraagt.
Maar goed, daar is Maverickje natuurlijk niet mee geholpen.
Ik zou in elk geval controlleren of beiden drives wel echt op DMA staan. (in windoos dus !)
Verder kan het natuurlijk zijn dat je cdrom drive gewoon gaar is of waarschijnlijk nooit geschikt zal zijn om on the fly te branden. (denk aan aopen drives
)
Suc6
Dit hele master slave gebeuren is nu ook langzaam wel weer achterhaald als je het mij vraagt.
Ik zou in elk geval controlleren of beiden drives wel echt op DMA staan. (in windoos dus !)
Verder kan het natuurlijk zijn dat je cdrom drive gewoon gaar is of waarschijnlijk nooit geschikt zal zijn om on the fly te branden. (denk aan aopen drives
Suc6
Het is een AopenOp donderdag 23 mei 2002 22:25 schreef KBDE het volgende:
Ik persoonlijk heb mijn brander en dvd drive op secondairy master en slave staan.
Verder kan het natuurlijk zijn dat je cdrom drive gewoon gaar is of waarschijnlijk nooit geschikt zal zijn om on the fly te branden. (denk aan aopen drives)
Suc6
Haha lolOp donderdag 23 mei 2002 22:34 schreef Maverickje het volgende:
[..]
Het is een Aopenmaar mijn DVD (Pioneer) doet percies het zelfde
SOrry dat wist ik nie
Maar goed, heb je al gecontroleerd of dma aanstaat ?
Oh ja, een handige manier om te testen waar het evt aan kan liggen is door met cdspeed te testen of je cdrom drive de theoretische maximum snelheid haalt (normaal gesproken is dit een mooie rechte lijn naar schuin boven)
Proggie is meegeleverd bij nero.
Test eff alle 3 de drives.
Mocht je nu zo rond de 20x of lager blijven hangen dan is dit een teken dat DMA niet aanstaat / goed functioneerd.
Proggie is meegeleverd bij nero.
Test eff alle 3 de drives.
Mocht je nu zo rond de 20x of lager blijven hangen dan is dit een teken dat DMA niet aanstaat / goed functioneerd.
Heh?? en je HDD dan??Op donderdag 23 mei 2002 21:53 schreef Maverickje het volgende:
Ik heb nu mn brander op secendary master, cd-rom op prim master, dvd op prim slave. Maar nu brand ie eerst een stukje op 15 speed, daarna loopt de buffer helemaal leeg, en dan gaat ie terug naar 8, of soms nog lager
Verwijderd
Dit is het gevolg van slechte media. Op Lite-on's zit iets, smartburn geloof ik, dat de snelheid terugzet als het medium niet geschikt is voor de hoge snelheid. Heb 't weleens met mijn 16x gehad dat ie terugging naar acht, en dat was met een ouder CD-R'etjeOp donderdag 23 mei 2002 21:53 schreef Maverickje het volgende:
Ik heb nu mn brander op secendary master, cd-rom op prim master, dvd op prim slave. Maar nu brand ie eerst een stukje op 15 speed, daarna loopt de buffer helemaal leeg, en dan gaat ie terug naar 8, of soms nog lager
Op donderdag 23 mei 2002 22:45 schreef Maverickje het volgende:
[..]
Controller
ik heb een oude PIII 450, zonder aparte UDMA enzo.
(dat bedoel je toch??)
En hoe komt het dan dat mn buffer helemaal leegloopt?Op donderdag 23 mei 2002 22:47 schreef Rednasius het volgende:
[..]
Dit is het gevolg van slechte media. Op Lite-on's zit iets, smartburn geloof ik, dat de snelheid terugzet als het medium niet geschikt is voor de hoge snelheid. Heb 't weleens met mijn 16x gehad dat ie terugging naar acht, en dat was met een ouder CD-R'etje
Weet niet wat je met apparte UDMA bedoeld..Op donderdag 23 mei 2002 22:48 schreef twopack het volgende:
[..]
ik heb een oude PIII 450, zonder aparte UDMA enzo.
(dat bedoel je toch??)
Maar wat hij bedoeld is dat ie een apparte controller buiten de standaard ide aansluitingen heeft. (welk elk mobo heeft)
Dit kan een extra onboard controller zijn of een extra pci kaartje met ide aansluitingen.
Verwijderd
waarom heb je een dvdrom +cdrom+cdwriter in die pc hangen?
Wil tijdens het kijken van een dvd een cd on the fly kopieren of wil je een backup maken van de hd terwijl je de cd luistert van je favoriete band en dan ook nog eens de laatste starwars kijken???
m.a.w. knikker die cdromspeler eruit!
En dan de hd en de dvd op de primary en de cdwriter op de secundary
Wil tijdens het kijken van een dvd een cd on the fly kopieren of wil je een backup maken van de hd terwijl je de cd luistert van je favoriete band en dan ook nog eens de laatste starwars kijken???
m.a.w. knikker die cdromspeler eruit!
En dan de hd en de dvd op de primary en de cdwriter op de secundary
Verwijderd
Buffer loopt leeg omdat ie 't niet goed weggeschreven krijgt en niet verder wil branden, burn-proof springt aan en hij verzint een nieuwe snelheid.Op donderdag 23 mei 2002 22:54 schreef Maverickje het volgende:
[..]
En hoe komt het dan dat mn buffer helemaal leegloopt?
Bij het overspringen naar een snellere schrijfzone was er ook een kleine pauze met burn-proof, dacht ik
Nou hier de results van de test op de Aopen 52x CD-Rom
CD Speed
23 mei 2002 - 21:06:52
CD-ROM drive information
VendorE-IDE
ProductCD-ROM 52X/AKH
Firmware VersionR61
CD information
TypeAudio
Length51:32.12
Test results
Transfer rate
Average15.84x
Start10.33x
End20.31x
Reading typeCAV
DAE quality
Score10
Accurate streamYes
Seek times
Random0 ms
1/3 Seek0 ms
Full0 ms
CPU usage
1X2%
2X4%
4X8%
8X16%
Interface
Burst rateN/A
Spinup/Spindown Time
Spinup TimeN/A
Spindown TimeN/A
Disc Eject Time8.93 sec
Disc Load Time1.40 sec
Disc Recognition Time4.66 sec
CD Speed
23 mei 2002 - 21:06:52
CD-ROM drive information
VendorE-IDE
ProductCD-ROM 52X/AKH
Firmware VersionR61
CD information
TypeAudio
Length51:32.12
Test results
Transfer rate
Average15.84x
Start10.33x
End20.31x
Reading typeCAV
DAE quality
Score10
Accurate streamYes
Seek times
Random0 ms
1/3 Seek0 ms
Full0 ms
CPU usage
1X2%
2X4%
4X8%
8X16%
Interface
Burst rateN/A
Spinup/Spindown Time
Spinup TimeN/A
Spindown TimeN/A
Disc Eject Time8.93 sec
Disc Load Time1.40 sec
Disc Recognition Time4.66 sec
Die is dus al duidelijk te langzaam om on the fly te branden !!
Ik zie dat je een audio cd erin hebt geragt. Probeer eens een data cd.
Als het goed is gaat die een stuk harder.
Probeer je soms audio on the fly the branden ??
Dat zou nl een HELE hoop verklaren
Ik zie dat je een audio cd erin hebt geragt. Probeer eens een data cd.
Als het goed is gaat die een stuk harder.
Probeer je soms audio on the fly the branden ??
Dat zou nl een HELE hoop verklaren
Verwijderd
misschien is het handig om wat meer specs van je pc door te geven...Op donderdag 23 mei 2002 22:53 schreef Maverickje het volgende:
Gewoon een apparte controller voor mn hd's, btw dit is offtopic
welke controller, welk mainbord/chipset ,welke versie van windows en of je udma/dma hebt aanstaan..
Ok zoals u wilt meneer....Op donderdag 23 mei 2002 23:20 schreef DRG het volgende:
[..]
misschien is het handig om wat meer specs van je pc door te geven...
welke controller, welk mainbord/chipset ,welke versie van windows en of je udma/dma hebt aanstaan..
AMD 1333, Asus A7V133, 256 Ram, Maxtor 40, Win XP,
UDMA: Cd-Rom staat uit (aan start windows niet op)
DVD staat op 2
Writers staat ook op 2
Verwijderd
lite-on = burn proof = data write aanpassen aan data stream = afhankelijk van data stream
oplossing cd writer en reader op verschillende ide channels zetten
oplossing cd writer en reader op verschillende ide channels zetten
Het is toch simpel? Als je cd-rom maar deze snelheid haalt:
Transfer rate
Average15.84x
Start10.33x
End20.31x
Reading typeCAV
Dat betekent dat je snelheid dus maximaal 20 speed is, minimaal was ie 10 speed en gemiddeld over de hele CD is ie 15,8 speed. Daarmee hou je een buffer dat met uiteindelijk 32 speed wordt leeggeschreven natuurlijk nooit vol! Of te wel, je CD-ROM is de bottleneck (of de doorvoer ervan naar de IDE controller).
Die 32 speed is trouwens toch zo rap dat ik bijna alles via een tijdelijk image op de HDD brand. En dat gaat bij jou dus wel goed.
Transfer rate
Average15.84x
Start10.33x
End20.31x
Reading typeCAV
Dat betekent dat je snelheid dus maximaal 20 speed is, minimaal was ie 10 speed en gemiddeld over de hele CD is ie 15,8 speed. Daarmee hou je een buffer dat met uiteindelijk 32 speed wordt leeggeschreven natuurlijk nooit vol! Of te wel, je CD-ROM is de bottleneck (of de doorvoer ervan naar de IDE controller).
Die 32 speed is trouwens toch zo rap dat ik bijna alles via een tijdelijk image op de HDD brand. En dat gaat bij jou dus wel goed.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Pagina: 1