[VC++] scope van for-loop wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 17:37
Hoi,

Ik wil graag in VC++ 6.0 de scope wijzigen van de for-loop zodat deze voldoet aan de ANSI C specificaties.
Nu heb ik in de online MSDN library gevonden dat ik dan iets moet doen met /Za zodat de microsoft extensions to c en c++ worden uitgeschakeld. Op deze manier zal de for-loop dan ook goed werken zoals ik het wil.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Verwijderd

alt-f7 (project settings) en dan op het C++ tabje bij project options die /Za switch toevoegen.

• Unicron
Bedankt voor je snelle reactie

Nu werkt het ineens wel. Wat je zei had ik al geprobeerd, maar toen wilde hij de /Za niet pakken. Ik weet niet waarom die het nu wel doet. Maar ja het werkt gelukkig nu.

Weet jij trouwens ook waarom VC++ niet
#include <iostream> pakt inplaats van
#include <iostream.h>

ik bedoel die .h is toch eigenlijk niet nodig, waarom doet VC++ dan toch moeilijk

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Gebeurt in linux ook :)

Maar ik weet niet waarom die met <iostream> werkt :)

Verwijderd

Differences in iostream Implementation
The main difference between the Standard C++ library and previous run-time libraries is in the iostream library. Details of the iostream implementation have changed, and it may be necessary to rewrite parts of your code that use iostream if you want to link with the Standard C++ library.

You will have to remove any old iostream headers (fstream.h, iomanip.h, ios.h, iostream.h, istream.h, ostream.h, streamb.h, and strstrea.h) you have included in your code and add one or more of the new Standard C++ iostream headers (fstream, iomanip, ios, iosfwd, iostream, istream, ostream, sstream, streambuf, and strstream, all without the .h extension).

• Unicron
Op donderdag 23 mei 2002 21:41 schreef Yarvieh het volgende:

[..]
Dus als ik het goed begrijp is zonder .h de nieuwe implementatie en met .h de oude implementatie?

Verwijderd

jup

• Unicron
Op donderdag 23 mei 2002 21:48 schreef Yarvieh het volgende:
jup
bedankt.

Ik probeer namelijk een project van school wat gemaakt is voor Borland te bewerken met VC++. Ik dacht geen probleem, maar na heel veel errors dacht ik wel anders >:)

Ze gebruiken hierin ook de header cstring.h ,maar deze kent VC++ ook niet. Is dit gewoon hetzelfde als string.h?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

of zonder microsoft extensies uit te schakelen, dit in je code zetten:
code:
1
#define for if (false) {} else for

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Op donderdag 23 mei 2002 22:31 schreef .oisyn het volgende:
of zonder microsoft extensies uit te schakelen, dit in je code zetten:
code:
1
#define for if (false) {} else for
'k denk dat dit een heel mooi alternatief is, om nou alles eruit te gooien alleen voor een for-loop lijkt me vrij drastisch (ook moeilijk zoeken als ineens iets niet (meer) werkt)

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Unicron
inderdaad. dit lijkt een beter alternatief, want met dat /Za zet je alles uit en nu alleen dat van de for-loop

Weet iemand nog wat ik moet doen met die cstring.h in het borland project, want VC++ kent geen cstring.h

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50
Er zit een CString klasse in de MFC (en ik geloof ook een string klasse in de STL?).

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op donderdag 23 mei 2002 22:43 schreef Unicron het volgende:
inderdaad. dit lijkt een beter alternatief, want met dat /Za zet je alles uit en nu alleen dat van de for-loop

Weet iemand nog wat ik moet doen met die cstring.h in het borland project, want VC++ kent geen cstring.h
#include <string.h> ?

Ligt er aan welke functies je daar van nodig hebt... misschhien hoeft het helemaal niet.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:58
Op donderdag 23 mei 2002 21:56 schreef Unicron het volgende:

[..]

bedankt.

Ik probeer namelijk een project van school wat gemaakt is voor Borland te bewerken met VC++. Ik dacht geen probleem, maar na heel veel errors dacht ik wel anders >:)

Ze gebruiken hierin ook de header cstring.h ,maar deze kent VC++ ook niet. Is dit gewoon hetzelfde als string.h?
Nee.
<cstring> is vrijwel gelijk aan <string.h>, maar geen van beide heeft iets te maken met <cstring.h>

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Unicron
Op vrijdag 24 mei 2002 10:01 schreef MSalters het volgende:

[..]

Nee.
<cstring> is vrijwel gelijk aan <string.h>, maar geen van beide heeft iets te maken met <cstring.h>
Ik heb het alleen over <cstring.h> en <string.h> in mijn reactie, dus wat heeft <cstring> er mee te maken. Ik snap je reactie niet helemaal?

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:58
Op vrijdag 24 mei 2002 13:21 schreef Unicron het volgende:

[..]

Ik heb het alleen over <cstring.h> en <string.h> in mijn reactie, dus wat heeft <cstring> er mee te maken. Ik snap je reactie niet helemaal?
<cstring> is de C++ versie van <string.h>; om te voorkomen dat je denkt "VC++ heeft <cstring>, dat zal wel net zoiets als <cstring.h> zijn - net zoals <iostream> en <iostream.h>"
Niet dus.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Unicron
Op vrijdag 24 mei 2002 16:31 schreef MSalters het volgende:

[..]

<cstring> is de C++ versie van <string.h>; om te voorkomen dat je denkt "VC++ heeft <cstring>, dat zal wel net zoiets als <cstring.h> zijn - net zoals <iostream> en <iostream.h>"
Niet dus.
Ok nu begrijp ik het. Maar valt het wel op te lossen? Want ik zou graag VC++ gebruiken, maar die kent dus geen <cstring.h>. Ik bedoel dus ik er een vervanging voor <cstring.h> in VC++?

• Unicron
Ok nu begrijp ik het. Maar valt het wel op te lossen? Want ik zou graag VC++ gebruiken, maar die kent dus geen <cstring.h>. Ik bedoel dus is er een vervanging voor <cstring.h> in VC++?
Pagina: 1