Pion. Dv444: via optical audio opnemen

Pagina: 1
Acties:

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 15:16

Nozzman

The bastards have landed.

Topicstarter
Ik heb een Pioneer DV444 DVD speler. Nu wil ik via de optische uitgang naar mijn Minidisc recorder audio van een DVD opnemen. Muziek CD's geen probleem, maar het geluid van een DVD krijg ik niet opgenomen. Kan dit eigenlijk wel?

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 11:53

siemenz

Koetje

Analoog wel maar digitaal niet.
Hetzelfde als je Digitaal opgenomen MD's wilt opnemen

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Het geluid dat op een dvd zit is meestal meerkanaals, zoals bijvoorbeeld 5.1 . Je dvd-speler stuurt dus via de optische uitgang een 5.1 kanaals geluidsspoor naar een stereo minidisc. En dat gaat niet.
Daarnaast is het signaal van een dat uit de optische uitgang van je dvd-speler komt gecodeerd, in bijvoorbeeld dolby digital of dts. Een minidis recorder kan niets met zo'n signaal, aangezien een minidisc geen ingebouwde decoder heeft. Het zal dus denk ik niet lukken om muziek van een dvd op te nemen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan misschien in je DVD-spelermenu wel instellen dat het AC3 of DTS signaal door de digitale uitgang als "PCM stereo" wordt ingesteld. Ik heb ooit een pioneer DV515 gehad, en die kon dat. Check je menu van je speler even en dan de outputs (of zoek 't even op in je handleiding :P).

Het punt is zoals Asclepius* dat een minidiskspeler geen digitaal AC3(DolbyDigital) of DTS signalen snapt (waar dus 5.1 geluid in kan zitten), maar alleen gewoon 'standaard' stereosignaal (wat op een cd'tje staat enzo).

<font size=1>(* drie keer woordwaarde)</font>

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp