win2k shared folders password

Pagina: 1
Acties:

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Situatie: 1 win2k bak en 3 win98 bakken in tcp/ip netwerkje. Loopt allemaal prima, op 1 ding na.
Als ik van de win98 bakken de win2k bak wil benaderen, wordt er een password gevraagd. En daar kom ik dus niet uit. Heb alle passwords van alle aangemaakte accounts, inclusief administrator account, op win2k bak geprobeerd, maar kom er niet in. Als ik in win2k kijk bij systeembeher, en de shares, staat de "hele pc" als standaardshare, met zo'n $-teken ervoor. Dit kun je niet wijzigen, noch een paswoord invoeren/wijzigen..
Wat zie ik over het hoofd?

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

is de gast account ingeschakeld ?
dat is nl de account die de win98 compu (probeert) te gebruiken.

Die shares met eenn $ ervoor zijn systeem shares, die zijn volgens mij niet te accessen via het netwerk ?

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 02:59

Major Carnage

waki miko Reimu

En nog iets.. de IPC$ share MOET BLIJVEN BESTAAN
als je die weggooit dan kan er niemand op, wat je ook configged

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
Die $-shares zijn wel via het netwerk te benaderen (als administrator).

Je zult op je 98 bak in moeten loggen met een naam die bekend is op je 2000 machine.

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08-2025
OK. $ achter een naam betekend dat de desbetreffende share hidden is. Hij is dus niet zichtbaar op het netwerk maar wel aanwezig. Een hidden share kun je benaderen door computernaamshare-naam_met_$ te benaderen. Alleen kun je deze systeemshares inderdaad alleen als administrator (lid van de administrator groep) benaderen.

Wat je kunt doen is. Klin op de knop nieuwe share en maak een share aan. Geef genoeg rechten (everybody change of full control) en het zou moeten werken. Anders moet je de gebruikers namen die je gebruikt op je andere machines op de win2k gebruikers aanmaken en deze toevoegen aan de rechten van de shares.

(ik hoop dat dat een beetje duidelijk was, maar ik ben niet op mn best vandaag)

PS. JE kunt achter de sharenaam die je maakt zelf ook een $ zetten. Das handig als je een stukje extra beveiliging in wil bouwen.

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De win2k bakken zijn nu te benaderen nadat ik de guest account weer ingeschakeld heb. Thanx voor alle info :) Bleek ook nog een irq-conflict te zijn. Op 1 v/d win2k bakken hadden de isdn-adapter, de vga-kaart, de DXR3-mpeg akart, en de nic, allemaal irq 9 . Beetje veel..:) Na uitschakelen isdn werkt nic weer. Ga nu proberen isdn of nic op andere irq te krijgen..
Pagina: 1