• paultjeb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

paultjeb

Man, wat 'n boudel!

Topicstarter
Ik hoorde eens van een hotelier in Portugal dat het in zijn hotel mogelijk was om met je eigen GSM via de centrale van het hotel te telefoneren ?!??!?
Om een lang verhaal kort te maken: Bestaat er een soort interface om tussen je (bedrijfs/huis)centrale te plaatsen die als een ssort van lokale GSM-mast fungeert? Natuurlijk mag hij alleen maar op 'aangemelde' (bekende) telefoons reageren!

Verwijderd

Lijkt me wel mooi, kun je gewoon in huis met je GSM via KPN bellen. Ik heb volgens mij ooit iets op Nokia.com gezien, GSM terminals ofzo :?

Verwijderd

Dit heet bij KPN "GRIP" naar mijn weten. Bij het Libertel gebouw in Maastricht hebben ze ook dit systeem, kan je intern bellen, doorverbinden, etcetera met je GSM op de huiscentrale.

Verwijderd

hebben ze ook bij Telfort (O2) maar je belt wel via
het netwerk van je provider van gsmkaart. het lijkt alleen dta je op dezelfde centrale zit. maar als ik in A'dam zit en ik bel 7767 krijg ik mijn collega in R'dam bijvoorbeeld.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 21:55

qless

...vraag maar...

Met GRIP van KPN bel je gewoon via de normale masten, je hebt enkel speciale verkorte kiescodes.

Eigen GSM-zenders mogen niet. Voor die frequenties heb je een zend-vergunning nodig, en die krijg je niet. (er zijn in nl 2x 900 en 3x 1800 uitgegeven, voor hele leuke bedragen...)

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:51

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Kijk eens vaker naar Duitse zenders en je ziet dat dit al jaaaaaren in Duitsland is...

500meter rond om je huis tegen lokaal tarief bellen, daarbuiten gewoon tegen mobiel tarief, gebeld worden met een normmaal nummer, wordt duurder voor degene die je belt als je in "mobile" mode zit, anders normale prijs :)

Viagg Intercom is dat! :)

O2 wil dat in NL ook in gaan voeren, da's echt wel vet hoor, heb 't een keertje gedaan bij kennissen in Duitsland :9~

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 21:55

qless

...vraag maar...

Op vrijdag 24 mei 2002 09:29 schreef zwahiel het volgende:
Kijk eens vaker naar Duitse zenders en je ziet dat dit al jaaaaaren in Duitsland is...

500meter rond om je huis tegen lokaal tarief bellen, daarbuiten gewoon tegen mobiel tarief, gebeld worden met een normmaal nummer, wordt duurder voor degene die je belt als je in "mobile" mode zit, anders normale prijs :)

Viagg Intercom is dat! :)

O2 wil dat in NL ook in gaan voeren, da's echt wel vet hoor, heb 't een keertje gedaan bij kennissen in Duitsland :9~
Das een combinatie van standaard DECT met GSM, binnenbereik van DECTbasis station bel je via je normale telefoonlijn (dus gunstiger tarief) en daarbuiten gewoon via gsm netwerk van provider.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Pagina: 1