Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ik wil mijn tb 1200mhz overcloken

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Carstijn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11 20:10
Ik heb een amd tb 1200 ik wil deze dus een beetje overcloken. Maar toen ik hem wou gaan unlocken met een paar potlood strepies kwam ik er achter dat de l1 bruggen al vuit de fabriek verbonden waren. In het bios van mijn msi mobo kan ik de multipyer veranderen. Als ik dit doe klopt het aantal mhz niet. :'(

eff een voorbeeldje
133x9,5=1263,5 reken maar na
mijn bios zegt 733 :?

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

heb je 12x100 of 9x133 en ook: waar had je em op gezet toen je wilde gaan overclocken ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-11 22:14
Op donderdag 23 mei 2002 21:09 schreef Carstijn het volgende:
Ik heb een amd tb 1200 ik wil deze dus een beetje overcloken. Maar toen ik hem wou gaan unlocken met een paar potlood strepies kwam ik er achter dat de l1 bruggen al vuit de fabriek verbonden waren. In het bios van mijn msi mobo kan ik de multipyer veranderen. Als ik dit doe klopt het aantal mhz niet. :'(
KLopt het niet :? Het moet ook niet kloppen. Het moet meer worden dude. Das het hele idee

Verwijderd

geef ff een voorbeeld van een niet-kloppende frequentie... kleine afwijkingen kunnen voorkomen.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat krijg je dan te zien?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

tsja, de mijne zegt ook dattie op 994Mhz loopt ipv 1000, maar ik maak me daar niezo druk om :)

Verwijderd

ja maar 700 en 1260 is toch een wat groter verschil, heb je niet perongeluk de multiplier verlaagd ofzo?

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

bhij mij staat ok in me bios van de ene computer 225 mhz, met wcpuid 228 mhz, oook een verschilletje

• Carstijn
Ik moets eff kijken wat het precies werd.

ik had hier de multipyer van 9 naar 9,5 gezet

als ik dus echt het aantal mhz hoger wil krijgen dan 1200 moet de mp naar 11 of zo

net eff met wcpuid gekeken en die zij ook dat het maar 730 mhz is. :?

Verwijderd

Ik heb hier precies hetzelfde probleem. Probeerde ook een TB 1333 over te clocken. Wilde eerst perfect (werd 1400 door multiplyer), maar na nog wat prutsen wilde hij dit absoluut niet meer doen (hij viel telkens terug naar 800 Mhz). Eruug vreemd... Nu heb ik hem maar via de FSB overgeclockt naar 1400 (met std. multiplyer)....

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
edit:

hier stond iets stoms

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Carstijn
zou dit probleem soms aan ander l bruggen kunnen liggen?? :?

want ik wil met mijn multipyer kunnen overcloken. :'(

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
Op donderdag 23 mei 2002 21:09 schreef Carstijn het volgende:
Ik heb een amd tb 1200 ik wil deze dus een beetje overcloken. Maar toen ik hem wou gaan unlocken met een paar potlood strepies kwam ik er achter dat de l1 bruggen
Potlood streepjes? en wat zijn l1 bruggen? zijn dat de soort jumpers ofzo? kan iemand me dit uitleggen?

• ReallyStupidGuy
  • Laatst online: 19:47
Komt me bekend voor, ik heb het zelfde met m'n msi k7t. Als ik de pc na de eerste boot uit-aan zet gebruikt ie de goeie multiplier. (na een reboot doet ie hetzelfde)

Ik ben nu dus van plan een ander mobo te kopen, msi heeft het voor mij verpest :(

Erg irritant maar wel handig als je de multiplier te hoog hebt gezet.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• Carstijn
dit zijn een soort van draad brugetjes die over je proc lopen, sommigen hier van zijn door gesneden met een lazer en kan je bij deze proc met een potlood weer herstellen.

Verwijderd

Weet je ik heb ook een MSI bord (K7T Pro 2 A) met een TB900@1000...
Soms na het herstarten van de computer valt de processor terug naar 800 (default?). Als ik de computer uitzet en weer aanzet wordt de processor weer herkend als TB1000.
Vreemd... 'k weet niet hoe het komt, maar 't stoort mij niet als mijn TB een enkele keer als TB800 herkend wordt.

Als je de na het instellen en opslaan van je BIOS gegevens de computer meteen afsluit en uitzet? En weer aanzet?

Als je de instellingen van de multiplier op default zet moet je processor toch weer als TB 1200 herkend worden?

• Carstijn
Op donderdag 23 mei 2002 22:32 schreef klausewitz het volgende:

Als je de instellingen van de multiplier op default zet moet je processor toch weer als TB 1200 herkend worden?
Dat doet hij ook wel

Verwijderd

In de praktijk moet je bij een unlockte TB de multiplier 1 omhoog kunnen zetten zonder problemen. 1,5 lukt nog met wat geluk, alleen moet je dan de temperatuur in de gaten houden. De multiplier met 2 verhogen eindigde in een vastloper en moest ik clear CMOS doen. 't was dus iets te veel van het goede. Het gedonder dat soms mijn TB900@1000 terugvalt op 800 is begonnen toen ik mijn voeding vervangen heb door een nieuwe omdat ik de oude voeding nodig had in een PC waarvan de voeding stuk bleek te zijn. Gemakshalve de nieuwe voeding (300 W) dus maar in mijn PC gezet...

• generation
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
en ik maar denken dat ik gek wordt hier
ben al een tijdje bezig met mijn server is ook een TB900 Mhz die soms als ie heel erg goed geslapen heeft messchien eens op 1100 Mhz wil draaien maar meestal is ie lui en doet ie het gewoon op 900 Mhz nou enig idee hoe dat kan.
is een vanuit de fabriek al ge-unlockte TB
verder mijn TB1400 die ik zelf heb geunlocked loopt wel altijd netjes stabiel op 1667 Mhz

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:29

Epsilon

het probleem is makkelijker dan je denkt.

Wat er bij jouw gebeurd is, is dat je comp in "fail-save" mode is gegaan. 733/133=5,5 (minimum multiplier)

helemaal niet gek dus --> je proc kan het niet aan
verhoog het voltage es naar 1.85v

Verwijderd

'k heb eigenlijk geen goed idee hoe dit allemaal kan. 'k heb zelfs mijn potloodstreepjes op de L1 bruggen weggegumd en opnieuw aangebracht. 't mocht niet helpen.....
Ach, een enkele keer dat mijn TB900@1000 even een TB800 is vindt ik eigenlijk niet zo erg.

Het idee van epsilon is niet zo gek denk ik.

• Carstijn
wat epsilon zij heb ik net eff getest.

Het werkt niet ik had de mp op 10 gezet en voltcore op 1,875
het maximale.

en bios zij 800 mhz

Ik ga zo naar school en ben maandag middag pas weer thuis.

Verwijderd

hallo allemaal heb een amd athlon xp 2400+ normaal 1,8 nu heb ik hem met een zal man cooler 2,35 dus ongeveer een amd athlon xp 3600+ weet niet precies dus voor over clocken neem een zalman

Cpu 45 graden
Mb 36 graden

Gr wezz :)

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 23:51:
hallo allemaal heb een amd athlon xp 2400+ normaal 1,8 nu heb ik hem met een zal man cooler 2,35 dus ongeveer een amd athlon xp 3600+ weet niet precies dus voor over clocken neem een zalman

Cpu 45 graden
Mb 36 graden

Gr wezz :)
hmm beetje oude koe }:O }:O
miss iets voor het subforum overklokking

[www.ganzz.nl]

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ten eerste: Dit is een vrij nutteloze kick van een topic van 3 jaar oud. Je moet iets vrij nuttigs toe te voegen hebben wil je dat rechtvaardigen. Ten tweede: Je tekst is een onbegrijpelijke brei tekst, sorry dat ik het moet zeggen. Als je hier serieus genomen wilt worden is het in ieder geval handig om een hoofdletter aan het begin en een punt aan het einde van een zin te zetten, en andere leestekens willen ook nog wel es helpen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.