windows 3.11 ---> router probleem

Pagina: 1
Acties:

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 23:15
Ik heb nu windows 3.11 draaien op een laptop ik heb er ooit op kunnen internetten via windows xp internet sharing. Alles was toen aangesloten op een hub. Nu heb ik mijn adsl inbelverbinding omgebouwd naar een router. Ik heb nu internet op mijn windows xp computer en op nog een computer maar via dezelfde hub kan ik niet internetten op mijn 3.11 laptop :S ik kan niet eens pingen naar bestaande adressen en mijn modem. Mijn ip voor me laptop is 10.0.0.152 dns 10.0.0.138 en alles staat eigenlijk hetzelfde als mijn xp bakkie. ook staat het tcpip 32b protocool geinstalleerd... Iemand ideeen?

thanx sander

edit: heb nu via crosslink wel verbinding met mijn xp bakkie... het lijkt erop dat win 3.11 het ip 10.0.0.152 icm het subnet 255.255.255.0 niet lekker vindt... please help me

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

default gateway wel op 10.0.0.138? vrij belangrijk...

• savale
ehm ik kan bij windows 3.11 2 keer iets opgeven... default gateway staat op 10.0.0.138 nu. alleen wat moet ik bijn wins en dns opgeven? thanx

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

wins leeg, dns 10.0.0.138. Net als bij je XP computer.

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
een ip uit de 10. zoveel range heeft als subnet bijna altijd: 255.0.0.0 dit omdat dit een class a adres is. Probeer het subnet masker eens te veranderen.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• savale
hmmmz maar bij windows xp moest ik volgens die guide: http://www.xs4all.nl/~verduijn/adsl-tweak.htm#tweak subnetmask op 255.255.255.0 zetten en mijn ip in de 10. reeks... alleen moet ik bij xp ook mijn dns servers van mijn provider opgeven... hoe moet ik dat in 3.11 doen... is allemaal wat anders :(

edit: hoe zit dat met DNS en default gateway... hier staat iets hoe het in windows xp eruit ziet http://www.xs4all.nl/~verduijn/config.jpg

edit2: dank je ik haalde wat dingen door elkaar omdat dat wins server gedoe in 3.11 op dezelfde plek zat als dns server 1 / 2 bij xp... allemaal bedankt!

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Ik snap nog steeds je vraag niet helemaal, maar goed.

Als je Internet Connection Sharing van XP hebt aangezet, gaat XP het ip adres van de netwerkkaart die verbonden is aan het thuis netwerk, veranderen in 192.168.0.1...

Weet je zeker dat niet is gebeurd?

Verder heeft je default gateway geen invloed op het pingen van een adres in het zelfde netwerk, zoals in jouw geval 10.0.0.x

De hoeveel bitjes die je gebruikt voor subnet hebben GEEN invloed op het pingen zoals jij probeert.
Als je een 255.0.0.0 zou gebruiken betekent dat alleen maar dat je 2^24 (-2) ip adressen kan gebruiken binnen hetzelfde netwerk... Aangezien alles bij jou binnen 10.0.0 valt, heeft het dus geen invloed of je nu 255.0.0.0 of 255.255.255.0 gebruikt....

Verder staat windows 3.11 niet echt bekend als een stabiel netwerksysteem, dus misschien ff kijken of netwerkconfig weggooien en opnieuw instellen helpt? (Nu kan ik me Win311 nou ik niet echt meer zo goed herinneren :+ )

Wat bedoelde je met deze opmerking:
Nu heb ik mijn adsl inbelverbinding omgebouwd naar een router.
Heb je alcatel modem omgebouwd?

Hoe heb je alles aangesloten?

Verwijderd

dns van je provider invoeren?

• savale
hey bedankt ik denk dat ik de eerste keer ergens een typfoutje heb gemaakt... en ik had de wins ingevuld waardoor ik niets meer kon pingen!? daardoor was ik ff de weg kwijt :) maar bedankt! ik zoek alleen eigenlijk nog een IE versie voor windows 3.11 want ik kan nog geen versie vinden op de microsoft site :S

edit: ja ik had mijn 1e en 2e dns server van mijn provider in de wins veld van 3.11 ingevuld :S dat werkte dus niet |:(

Verwijderd

was niet zo dat je voor win 3.11 een TCP/IP patch moest installen voor correct werken :?

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Ja maar ;)

Wat jij ook invult bij je WINS adressen, je moet altijd binnen hetzelfde netwerk kunnen pingen op ip-adres... :)

Heb je niets anders verandert waardoor het nu weer werkt?

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 21:38 schreef savale het volgende:
...
ik zoek alleen eigenlijk nog een IE versie voor windows 3.11 want ik kan nog geen versie vinden op de microsoft site :S
...
Tip: zoek naar versie IE 3.02
Ik ga ook wel effe zoeken in mijn archief....

Verwijderd

ik zoek alleen eigenlijk nog een IE versie voor windows 3.11 want ik kan nog geen versie vinden op de microsoft site :S
www.oldversions.com misschien?

Verwijderd

Hoppa, gevonden versie 3.01b Werkt zeker onder win3.11.
Ongeveer 2.8 MB; zeg maar waar-ie naar toe moet...(email/ftp/oid.)
:7

• savale
ohw cool email: savale@puredj.com ja erg vaag allemaal volgens mij heb ik een nummer ooit fout ingetoetst want nadat ik die crosslink had getest deed alles het wel normaal :S

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

onder 3.11 zou ik netscape 3.x gebruiken, veel sneller en stabieler dan IE
IE 4 is nog gewoon te downloaden bij microsoft geloof ik (ja de 16 bit) volgens mij staat die ook nog bij tucows, alleen 100% zeker weet ik dat niet

• savale
ik zie zelfs bij google 5.0 versies staan maar of dat lekker draait op een 486dx2 66mhz en 4 mb ram :S wat adviseren jullie?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op donderdag 23 mei 2002 22:04 schreef savale het volgende:
ik zie zelfs bij google 5.0 versies staan maar of dat lekker draait op een 486dx2 66mhz en 4 mb ram :S wat adviseren jullie?
4mb? en dan wil je ie hebben, die heeft minstens 12 nodig
ik denk dus dat het netscape moet worden (of heeft die 8 nodig?)

Verwijderd

Op deze site staan veel verschillende browsers, hier de laatste 16-bits versie van IE:

http://browsers.evolt.org/index.cfm/dir/ie/16bit/40/ieoutlookrealjava/

• savale
hmmmz internet explorer wordt dus niks denken jullie? ik wil eigenlijk kunnen msnen met me laptop en daar is IE voor nodig dacht ik...

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op donderdag 23 mei 2002 22:09 schreef savale het volgende:
hmmmz internet explorer wordt dus niks denken jullie? ik wil eigenlijk kunnen msnen met me laptop en daar is IE voor nodig dacht ik...
msn is een apart programma
maar volgens mij is er geen msn voor 3.11 heb ook al een tijdje geleden lopen zoeken.

Maar als er iemand is die er een heeft gevonden hou ik mij aanbevolen :P

• savale
hmmmz icq dan maar? hehe ik ga geloof ik ff ie 3 proberen te installeren :)

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 21:59 schreef savale het volgende:
ohw cool email: savale@puredj.com ja erg vaag allemaal volgens mij heb ik een nummer ooit fout ingetoetst want nadat ik die crosslink had getest deed alles het wel normaal :S
Oeps... ene sleeuwen***** heeft 'm nu ook in zijn inbox...
Is opnieuw onderweg...

Greetz,
:)

Laat effe weten of-ie gearriveerd is...

• savale
hehe ehm ja ik kreeg net ie3 in me savale@puredj.com maar sleeuwen heeft nog niks gehad :)

• savale
hehe niks wil installeren zo te zien :| maaruh netscape maar ff proberen te vinden denk

edit: ben nu netscape 3.04 aan het download (staat nog op ftp.netscape.com) ben benieuwd :)

edit2: netscape worstelt zich op dit moment op mijn systeem :) ben benieuwd naar het resultaat :) ja ik heb alle tijd wat berichtjes te typen het is ook wel een grote installatie (4mb :9)

edit3: netscape draait wel maar die jpg's in de site trekken een beeetje boel veel geheugen denk... laden duurt erg lang... zijn er browsers die de jpg's negeren? thanx

• savale
Ok na veel getest gebruik ik nu opera 2.12 het draait redelijk snel en het kan redelijk veel pagina's laden...

thanx -Sander-

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

bij oudere netscapes had je in de settings een mogelijkheid op pic's niet op te halen, je kreeg dan een extra knop om de pic's op de site toch te zien...

You don't need eyes to see, you need vision

Pagina: 1