Toon posts:

D-schijf verdwenen na Win98 install*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een installatie van win98 is mijn d schijf verdwenen. Althans volgens FDISK is het geen dos geformateerde partitie meer. Hoe krijg ik die partitie terug??

Verdere vragen hoor ik wel.

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Was die D toevallig een tweede primaire partitie naast de eerste primaire partitie (C)? Als dat zo was (en dus niet een logische in de uitgebreide partitie), kan de windows setup hem namelijk op Hidden FAT16 of Hidden FAT32 hebben gezet. Windows vindt namelijk blijkbaar dat twee primaire partities niet mogen.. (partition magic geeft ook n waarschuwing als je dat wil maken)... werkt overigens wel op 98 heb k ervaren... en NT doet er niet moeilijk over.

je zou met partition magic even kunnen checken wat voor partitie t is en dan t type evt. weer normaal zetten, met fdisk voor Linux is het echter veel makkelijker en gratis *D
hoef je niks voor te installeren, even een red hat bootdisk ophalen, daar kan je dat al mee draaien.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga morgen maar partitionmagic erop zette. Ik heb het nu al van meerdere mensen gehoord dat het misschien de oplossing is.

Alvast bedankt

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:20

Jaymz

Keep on moving !

Titel wat meer in sync gebracht met de topictitel, "misterieus probleem" is wat onduidelijk :P

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:27
Wat was je vorige OS? Als het een NT variant is geweest, dan zou het kunnen dat je partitie NTFS is. Maar als je partition magic gebruikt, dan zie je dat vanzelf.

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Gebruikte je compressie?
Dat kan ook een reden zijn...

Wat je misschien zou kunnen proberen is een ghost image van die partitie maken en dan kijken of je met ghost explorer wel bij de bestanden kan...
Pagina: 1