ophogen maximaal verbindingen naar webserver ...

Pagina: 1
Acties:

• tser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 00:05
Hoi,

Omdat we op eens werk een bugje hadden.. die we oplosten door op de client het aantal toegestane connecties naar een webserver te verhogen van 2 naar 4... en op het punt staan die vermoedelijk uit te gaan rollen.. vroeg ik me af hoe jullie er over denken.... feit is dat je met deze patch de internet standaard RFC2068 een dikke middelvinger opsteekt en zegt "Wat nu 2.. wij doen aan 4"

Mijn ervaring is wel dat het surfen nu ietsjes sneller ook gaat thuis :-)

ik heb de patch ff naar buitengesmokkeld en op

voor wie het wil kan zijn connecties dan ook ophogen naar 4...

Zijn er andere tools op internet die dit al langer doen trouwens ?
(dat zou mooi zijn, krijgen we geen gedonder over ons heen :-)

<font color=red>Modbreak: Gaarne geen grtz oid onder je post zetten, de link die je gaf vraagt om iets te installeren, we hebben dit liever niet op GoT dus ik heb de link verwijderd. </font>

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Hoi Reinder. Welkom op GoT.

Betreft dit een bepaald systeem of gaat dit over elk OS? Dus over Win98, Win2K, WinXP, Linux, etc? Eerlijk gezegd snap ik namelijk niet echt waar je heen wilt met dit verhaal.

Oh enneh.. Lees de FAQ ook ff. nee dat doe ik niet Ja ik raad het je wel ff aan. Hij leest lekker vlot en dan weet je ff wat hier wel en niet mag enzo :) Zet onder je post bijvoorbeeld geen "groetjes [naam]". Wij Tweakers doen elkaar permanent de groeten.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Reinder had het idd (inderdaad) niet helemaal lekker verwoord, maar voor diegene die het wil weten :

Dit is dus een patch voor ie5 of hoger dat als je aan het downloaden bent van bijvoorbeeld 2 files van 1 site dat vaak de 3e niet gaat...

dat is ook bekend bij micosoft en nu meld Reinder dat even zodat wij er ook wat aan hebben...

Als je naar de link gaat dat krijg je vanzelf het install schermpje, alhoewel ik niet weet wat ik daarmee moet Reinders das een vraag van mij dus... Ik heb liever gewoon een exe van maar blind op ja te klikken...
en ik zou graag wat info van jou willen wat die patch precies doet.

Verwijderd

Surfen sneller :?

Het gaat toch om persistent connections. Ofwel bijvoorbeeld verbindingen zodra je een file download. Geen gewone connecties hoor :o

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Ok, maar is dat een bug in IE of hebben ze dat bewust zo gedaan? Op zich vind ik het wel interessant om te testen. Met speedtest.nl of die andere die al die sites tegelijk laadt (hmmz hoe heet die site ook alweer??) kun je het resultaat goed meten denk ik. Vooral die laatste. Maar ik weet zo niet meer waar die staat dus :P

• tser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 00:05
Faq's Faq's wat zijn dat ?-)
Maar goed, ja.. dat is inderdaad ook dat probleem dat je maar 2 files kan downloaden bij een http site.. en ja.. dat heeft microsoft bewust gedaan... en er zij en 2 methode's (zie die faqs) om dat te omzeilen.
1 is een call via wininit.dll
en de 2de is een registry setting

de registry key coor de huis tuin en keuken editors :

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings
en dan 't waarde veld
MaxConnectionsPerServer REG_DWORD (Standaard op 2)

Dat object wat geladen werd implementeerde een interface om die call te maken en een registry setting te doen.

en nog wat oninterresante dingen verder die niet met deze ""bug"" te maken hadden.
Ik heb een keurige nette link gemaakt die geen object laad op zijn eerste pagina deze is nu

http://home-1.tiscali.nl/~terdudio/test4/4.html

Wat ik dus het bizarre vind.. in 1998 werd deze beslissing "maximaal 2" genomen op grond van de toen aanwezige infrastructuur.... en ze hebben dat mara zo gehouden.. het lijkt me toch tijd dat ze het minstens naar 4 standaard gaan veranderen..

het bizarre is trouwens dat in de http/1.0 standaard het aantal wel op 4 stond...

Overigens Alle, alle, alle.. browsers schijnen zich aan die "2" standaard te houden.
Pagina: 1