Toon posts:

disk boot failure (af en toe)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zo nu en dan wil ik vlak na het opstarten van mijn pc een "disk boot failure" krijgen. Nadat ik een reset geef, is er niets aan de hand en start winxp gewoon op.

ik vraag me af waarom het af en toe gebeurt (nooit 2x achter elkaar overigens)

heeft iemand een idee ?

bvd

ps: heb een 40 gig maxtorschijf

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zou een brakke schijf kunnen zijn. Kan ook aan je kabels of je IDE controller kunnen liggen. Probeer eens een andere kabel, of sluit de HDD aan op de andere IDE poort..

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 07:39
bij mij was het een voedingskabeltje die niet helemaal lekker zat, probeer voor de gein even een andere ofzo :?

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-04 16:36

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Ik had het omdat mijn IDE kabel niet goed was. Heb je een 80 aderige of een 40. Als je dikke kables erin heb neem er dan een met dunnen (de 80 dus) kan wel eens helpen.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie commentaar !

ik heb de kabel (80 aderig ultra dma) eruit gehaal en opnieuw erin gestoken voor de zekerheid.

de winkel heeft geadviseerd om de HD te testen mbv powermax (testprog van maxtor). De burn-in test werd geadviseerd.

Bij deze test blijft ie hangen. zelfs met esc kom ik er niet meer uit. vervolgens gereset.

opnieuw opgestart en de basic test van 90 sec uitgevoerd. die gaf geen fouten aan. daarna de advanced test. daar bleef ie hangen op lba 82678272 (van de totale lba 90045648).

is de HD nu rot of kan het te maken hebben met het feit dat ik deze HD verdeeld heb in 2 partities ?

dus op 2 testen gaat het fout

heeft iemand een verder advies ?

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06-2025
je bent al de zoveelste die problemen heeft met een maxtor schijf. bij iedereen die ik ken gaan ze met bosjes kapot. ik zou dus snel alles backuppen en een nieuwe (niet-maxtor) hd kopen.

Verwijderd

Topicstarter
het was dus de kabel !!!!
Pagina: 1