Toon posts:

Snelle hulp gevraagd voor UTP kabel probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help,

Heb net een (straight) UTP kabel naar de buren gelegd. Aan beide kanten connectortjes erop (allemaal goed aangesloten, 10x gecheckt!) maar nu heb ik het volgende probleem.

Ik heb hier de hub staan en daar dus deel1 vd kabel erin.
In het huis vd buren staat pc waar deze kabel ingaat. Maar nu brand het ledje op de hub wel, maar niet in hun pc.
Ik heb ook de boel omgedraaid, dwz de hub bij de buren en dan de kabel van mijn pc naar de hub, maar dan brandt geen enkel lampje.
Het is nu 20:15, dus ik kan nog snel naar de winkel. Maar waar ligt het probleem? Ik heb het stekkertje aan de kant vd buren al 2x vervangen, helaas zonder resultaat....

Wie kan me helpen?

Heb de faq al doorgelezen, en ja ik heb ze goed aangesloten....

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:14
probeer is een andere netwerkkaart :)

En misschien zit er gewoon een knik in de kabel, waardoor die het niet meer goed doet :D

Verwijderd

Topicstarter
Heb al met 2 andere netwerkkaarten geprobeerd en ook nog met een andere pc...niets werkte :(

Hmm kink in de de kabel kan, maar toch brandt aan 1 kant het lampje...

Verwijderd

Mabey stekker kapot?
Je kan denk ik de kabel wel laten checken waar je em gekocht hebt...

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Zitten die kleuren wel in de juiste volgorde? Toen ik voor het eerst een kabel trok dacht ik dat de volgorde van de kleurtjes niets uitmaakte, maar dat is wel degelijk het geval (zeker bij langere afstanden).

Je kunt natuurlijk ook ff de adertjes controleren met een batterij en een lampje ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Kan je de kabel ook mbv een multimeter checken? Die heb ik namelijk wel in huis liggen

Verwijderd

Tuurlijk kan je met een multimeter checken, alleen moet je wel via een batterij o.i.d. er stroom op zetten.

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:14
je moet gewoon checken of alle draadjes die erin zitten goed zijn.. dus blauw-blauw moet geen weerstand hebben

Verwijderd

Topicstarter
Thx, ga meteen proberen, anders morgen maar weer naar de winkel...

Verwijderd

Wat je ook kan doen is eerst met de multimeter meten of er ergens kortsluiting is. Als dat niet het geval is kun je zelf aan 1 kant systematisch kortsluitingen maken en deze aan de andere kant meten zo weet je of er draadbreuk zit in 1 van de aders.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Het is nu 20:15, dus ik kan nog snel naar de winkel. Maar waar ligt het probleem? Ik heb het stekkertje aan de kant vd buren al 2x vervangen, helaas zonder resultaat....
en als je m aan jou kant even opnieuw doet?
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad en met nieuw stekkertje eraan krimpen was t opgelost, blijkbaar gewoon geen goed contact gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost...

Ik heb alles nagemeten met een multimeter en kwam erachter dat toch 1 draadje niet goed in de connector zat waarschijnlijk :(

En dat was de connector bij mij. Maar aangezien ik 1 extra connector had, maar die al bij de buren erop had gezet (voordat ik met de multimeter aan de slag ging).....
Dus maar ff tijdelijk met kroonsteentjes verbonden en morgen een nieuwe connecter erop drukken...

Nog bedankt voor de reacties
Pagina: 1