Server Cached computer namen voor netwerkomgeving

Pagina: 1
Acties:

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb hier thuis een E-smith server staan, nu zie ik in mijn netwerkomgeving computers staan die uit staan. Dit is niet zo heel erg als de PC's niet zouden verdwijnen uit het netwerk.

Echter heeft mijn broertje een PC van iemand gekregen (Celeron 500 :) ) en nu stond daar dus Windows 2000 op. Deze PC heeft zichzelf toegevoegd aan de Cache van de server :( nu zie ik die dus nog staan, maar die PC is inmiddels voorzien van XP en van een andere naam, en de oude naam wil ik dus niet meer zien. :(

Hoe clear ik de cache van mijn server???

Ik neem aan dat het hier om WINS gaat, aangezien ik andere PC's alleen zie als ik de server als WINS server instell op mijn eigen PC.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Esmith rebooten?
Meestal gaat een cache dan leeg,
Maar de snelste pc in het netwerk houd bij wie er netwerkomg staat!
Als die snelste uit gaat daarna de snelste enz!
Dus anders eens alle pc's tegelijk uitzetten en dan weer 1 voor 1 aan?

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 24 mei 2002 12:37 schreef j_iscool het volgende:
Esmith rebooten?
Meestal gaat een cache dan leeg,
Maar de snelste pc in het netwerk houd bij wie er netwerkomg staat!
Als die snelste uit gaat daarna de snelste enz!
Dus anders eens alle pc's tegelijk uitzetten en dan weer 1 voor 1 aan?
Ja hehe, dan is mn uptime weg |:( (kan t natuurlijk toch eens proberen)

Overigens MOET ik handmatig de server als WINS server instellen, anders zie ik niks in netwerkomgeving (ook kan ik geen PC's benaderen dan via de namen).

Ik heb een beetje een apparte config, mijn modem (adsl) is DHCP server, en die DHCP'ed dat SME alle DNS info heeft, alleen de WINS server verteld ie er dus niet bij ;(

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"