2x Maxtor D740X-6L = hoge piep?

Pagina: 1
Acties:

• MaKK0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik zat me te ergeren aan een hoge piep uit mijn PC. De CPU fan dacht ik, maar nee... het bleken de harde schijven te zijn.
Wat blijkt nou, als ik 1 harde schijf ontkoppel en mijn PC aanzet is het probleem opgelost en is de hoge piep weg. Zodra ik de 2e aansluit is de hoge piep er weer.

Het is een hele hoge piep waar je echt hoofdpijn van krijgt na een tijdje computeren. Het doet me denken aan dat irritante geluid als je met 2 mensen 'tegen elkaar influit'.

Hoe dit probleem op te lossen?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:32

Exirion

Gadgetfetisjist

Er zijn geluidsdempingen te maken, maar je moet uitkijken dat je daardoor geen warmteproblemen krijgt. Ik heb zelf ook 2 van die schijven, en je hoort inderdaad een typische 7200rpm fluittoon. Er is niet zo heel veel aan te doen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• MaKK0
Op donderdag 23 mei 2002 19:53 schreef Exirion het volgende:
Er zijn geluidsdempingen te maken, maar je moet uitkijken dat je daardoor geen warmteproblemen krijgt. Ik heb zelf ook 2 van die schijven, en je hoort inderdaad een typische 7200rpm fluittoon. Er is niet zo heel veel aan te doen.
Een typische 7200rpm fluittoon...? Het lijkt me niet echt normaal dit geluid, je wordt er echt best wel gek van. Ik ga het eens proberen op te nemen met een mincrofoon... :)

• MaKK0
Wat voor geluidsdempingen zijn er dan ze maken? Heb hier namelijk geen ervaring mee...