Toon posts:

Als iemand nog een reden nodig heeft...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
..om het nut te kunnen zien van projecten zoals Folding@Home, Genome@Home, United Devices of Distributed Folding..

Misschien moet je dan maar eens de volgende posts bekijken @ DSLReports.com:

'Very Bad News'

Het gaat hier om een 20 jarige jongen die in 1999 te horen kreeg dat hij kanker had. Al die tijd is hij zeer actief geweest voor DSLReports zonder dat iemand wist dat hij zo ziek was.. :'( :'(

Hij had 60.000 punten in het Genome@home project en ongeveer 120 mensen hebben voor zijn account staan rekenen om er voor te zorgen dat hij toch nog over de 100.000 grens zou komen voordat deze post zo net verscheen:

'Farewell'

Dit is zo verschrikkelijk tragisch :'( :'( :'(

Ik wou het hier ook even delen om toch maar aan te geven waar tegen we strijden wat betreft de medische projecten..

Hopelijk kunnen we ooit dit soort berichten voorkomen...

Reacties en steun zijn welkom!

Verwijderd

Dit is echt :'(

Ook ik zal voor 'm bidden...

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 11:28
Tragisch nieuws. Hopelijk vind ie rust en vrede waar ie ook heen gaat en heel veel sterkte zolang het nog duurt ;(

Ontroerend om al die reacties te lezen. Hoe vreemd het ook mag klinken, gek dat je echt kan meeleven door een forum/ Distriubted Computing contest.

Ik ben echt benieuwd of al deze inspanning voor bovengenoemde projecten daadwerkelijk resultaat opleveren. Al zou er maar 1 persoon geholpen door worden dan is het al geslaagd.

Verwijderd

:'( :'( :'(

Een tijdje geleden las ik het ook op hun forum. Ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Echt top zoals DSL er mee omging, ik werd er wel een beetje emotioneel van :'(

• Appie-B
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2024

Appie-B

The Ecologist

shit zeg... shocked :'(

De mens heeft taal uitgevonden om aan zijn behoefte tot klagen te voldoen - Mickel

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
;(

Godver, dit pakt me echt! Ik ga zonder meer mijn pc's op Folding zetten zodra die rc5 zooi voorbij is (en dat is snel denk ik)

Toch wel mooi dat wij als nerds together toch iets kunnen doen voor deze mensen, terwijl het ons buiten een beetje stroom niks kost.

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Dit is echt heel erg triest om te horen, wordt ik echt verdrietig van. Laat je wel over dingen nadenken.
Op donderdag 23 mei 2002 22:31 schreef LeonM het volgende:
;(

Godver, dit pakt me echt! Ik ga zonder meer mijn pc's op Folding zetten zodra die rc5 zooi voorbij is (en dat is snel denk ik)

Toch wel mooi dat wij als nerds together toch iets kunnen doen voor deze mensen, terwijl het ons buiten een beetje stroom niks kost.
Daar ben ik het helemaal mee eens, ook al is het niet veel, het is tenminste iets..

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 20:26 schreef MarcyDarcy het volgende:Ik ben echt benieuwd of al deze inspanning voor bovengenoemde projecten daadwerkelijk resultaat opleveren. Al zou er maar 1 persoon geholpen door worden dan is het al geslaagd.
De imspanningen die nu geleverd worden voor o.a. F@H zijn ontzettend rendabel. De kennis die er bij vrijkomt is niet zozeer van direct practisch nut maar wel van academische waarde. Hoewel academische informatie vaak gezien wordt als te breed, niet toepasbaar etc. vallen hier (=F@H) zeer zeker wel toepassingen van te verzinnen. Ik kan mijn mening hierin helaas niet staven maar ben er 100% zeker van.
Bovendien wordt er nog indirect kennis vergaard, bv. het opzetten van een distributed computing community die je een enorme database aan informatie verschaft. Een volgend idee zou (op de UD-manier) bv. de mogelijke interactie tussen antibiotica en biochemisch actieve stoffen kunnen zijn, om de werking of efficientie ervan te kunnen voorspellen.

My thoughts lay with thee ...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 22:31 schreef LeonM het volgende:
;(

Helemaal niet omdat het 'slechte' projecten zijn of zo, maar:

Ik kan het voor mij zelf gewoon niet meer maken om SETI of RC5 op de snellere machines hier in huis te draaien. De enige machine die nog RC5 doet is een 100MHz Pentium die voor Freesco router speelt...

Verder zijn de 3 >500 MHz machine bezig met Folding, Distributed Folding en Genome. (als ik de middelen had dan zou het meteen een enorme cluster worden, maar helaas is dat financieel niet haalbaar als student ;()

(wou dat een paar miljardairs eens gingen meedoen!)

Ik hoop dat RC5 snel voorbij is en dat meer mensen besluiten om voor een medisch project te kiezen, want dit moet gewoon stoppen!! :'( :(

Verwijderd

Triest verhaal, mooie geste van de members van DSL.

Verwijderd

'k wist helemaal niet van het bestaan van Folding@Home, Genome@Home, United Devices of Distributed Folding voordat ik deze topic las :?

Denk ook dat ik maar over ga stappen naar een van deze projecten.

RC5-64/OGR/Seti@home zijn leuk, maar als je iets kan betekenen voor de medische wetenschap, dat lijkt mij niet alleen leuk, maar ook nog behulpzaam.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Ik wil eigenlijk ook een andere project doen (dan/als) RC5. Maar eerst RC5 maar ff afmaken, dan ga ik ook aan een van deze projecten meedoen.

Juist

• Ercewee
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-01 11:52

Ercewee

a.k.a. K

Op vrijdag 24 mei 2002 10:07 schreef EchtWel het volgende:
'k wist helemaal niet van het bestaan van Folding@Home, Genome@Home, United Devices of Distributed Folding voordat ik deze topic las :?

Denk ook dat ik maar over ga stappen naar een van deze projecten.

RC5-64/OGR/Seti@home zijn leuk, maar als je iets kan betekenen voor de medische wetenschap, dat lijkt mij niet alleen leuk, maar ook nog behulpzaam.
Je maakt een grapje zeker? Al de projecten die je noemt doet DPC aan mee! Waar denk je anders dat die hitparades voor zijn? :? :)

50.110 144.300 432.200 1296.200 2320.200 3400.200 10368.200

• DusHmaniac
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09-2022

DusHmaniac

Boe!

Op vrijdag 24 mei 2002 10:09 schreef Ercewee het volgende:

[..]

Je maakt een grapje zeker? Al de projecten die je noemt doet DPC aan mee! Waar denk je anders dat die hitparades voor zijn? :? :)
En omdat DPC eraan mee doet, is het zeker goed volgens jou. Nee sorry, rc5 en andere zijn echt nergens echt goed voor, je doet er de mensheid geen dienst mee en met THINK ed kan je tenminste nog misschien iets goeds doen!!!

All your base are belong to Chuck Norris

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 23:07
Ik vond dit ook zo triest dat ik in een reply op de FP posting op T.net de link naar dit draadje heb gezet. Hopelijk zijn er dan meer mensen die het nut van distributed computing inzien en toch de PC nuttig maken als hij niets staat te doen. It never hurts to help (zoals Eek! altijd zei).

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Op vrijdag 24 mei 2002 23:09 schreef DusHmaniac het volgende:

[..]

En omdat DPC eraan mee doet, is het zeker goed volgens jou. Nee sorry, rc5 en andere zijn echt nergens echt goed voor, je doet er de mensheid geen dienst mee en met THINK ed kan je tenminste nog misschien iets goeds doen!!!
Rustig maar hoor, dat maak ik helemaal niet op uit zijn post, dat verzin je er zelf bij. Hij zegt alleen dat die dingen bij DPC horen en wijst hem op de stats. Hij zegt helemaal niet dat ze nuttig zijn. Beter lezen de volgende keer.

En ja.. dieptriest.. ik heb het nut van RC5 enzo ook al nooit ingezien. Van mij mogen alle RC5'ers overstappen naar iets nuttigers.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 23:12 schreef Witlof het volgende:
Ik vond dit ook zo triest dat ik in een reply op de FP posting op T.net de link naar dit draadje heb gezet. Hopelijk zijn er dan meer mensen die het nut van distributed computing inzien en toch de PC nuttig maken als hij niets staat te doen. It never hurts to help (zoals Eek! altijd zei).
Dank je!

Ik zit zelf bij de DSLR teams (sorry, daar was ik gewoon eerder..) maar onderhand maakt het me echt niet uit welk team de meeste resultaten terugstuurd zolang het maar gedaan wordt

Wat dat betreft is dit een open invitatie om onze teams zoveel mogelijk in de stats 'naar beneden te trappen' omdat dat simpelweg automatisch betekent dat er dan nog veel machines aan het rekenen gaan voor deze medische doelen dan dat nu het geval is.. :)

It simply needs to be done as fast as possible...dus kom maar op!

/me vraagt zich nu af wat hij zich mogelijk op de hals haalt :D

• Ercewee
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-01 11:52

Ercewee

a.k.a. K

Op vrijdag 24 mei 2002 23:09 schreef DusHmaniac het volgende:

[..]

:? huh?

Dat bedoel ik helemaal niet. Als je de post lees waar ik op reageer, zie je dat hij nu pas merkt dat DPC meedoet aan meer projecten dan RC5/OGR/Seti. Ik vind het vreemd dat hij deze (genome/folding/dist. folding/UD think dus) gemist kan hebben :)

Mag ik uit je post opmaken dat alleen THINK nuttig is en dat folding, genome en dist. folding gewoon onzin is?

edit: brakke zinsconstructie verbeterd. :)

50.110 144.300 432.200 1296.200 2320.200 3400.200 10368.200

• Wessie
  • Laatst online: 12-05 16:58

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Sja hier zit ik dan met mun bek vol tanden.
Normaal heb ik altijd wel mun woordje klaar, maar nu niet.
Mijn gevoel zegt overstappen naar F@H of G@H, maar de techniek zegt helaas neen :'(

Ut zet je toch wel aan het denken ........

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-05 14:47

Chakotay

Lick here to continue

Wow dit is zeker wel tragisch... ;(

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 12:02 schreef Wessie het volgende:
Mijn gevoel zegt overstappen naar F@H of G@H, maar de techniek zegt helaas neen :'(
Hoezo zegt de techniek 'neen' ??

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Op zaterdag 25 mei 2002 12:11 schreef Glorfindel het volgende:

[..]

Hoezo zegt de techniek 'neen' ??
De internet verbinding zegt NEEN. Kep maar 1 bak op kabel :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 12:15 schreef Wessie het volgende:

[..]

De internet verbinding zegt NEEN. Kep maar 1 bak op kabel :(
Ai, ik zie het probleem..

Maar je zou Genome@home kunnen proberen met de -nonet parameter. Dan kun je de client tijden doorlaten rekenen zonder dat er verbinding gemaakt wordt. (De client zal dan steeds nieuwe berekeningen maken met behulp van een random nummer)

Dan kun je eens in de zoveel tijd misschien de boel via cd of lan overzetten en dan als nog uploaden..

:)

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Sja.
Is een optie, alleen geen simpele .. maar offers moeten gebracht worden.

Voor mij is dit echt vreemd. Ik zit er elke dag bovenop (werk in het ziekenhuis) en ik heb veel contact met die mensen. Er is alleen 1 verschil. Die mensen die ik elke dag spreek zijn zo ongeveer 50 jaar en niet MIJN leeftijd. Das toch een groot verschil. Het zet je echt aan het denken.

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hang dit op in het ziekenhuis

met zo'n verhaal kun je veel mensen overtuigen.

niet dat ik het zo zakelijk bedoel, maar zo kunnen mensen wel zien dat ze DIRECT NUTTIG KUNNEN ZIJN, inplaats van alleen wat geld geven in en collecte bus.

Verwijderd

/me heeft nu toch echt een brok in zijn keel :'(

Zo gauw ECCp-109 voorbij is ga ik aan één van deze projecten meedoen, en de rest van TCF meteen overhalen :o

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 14:02 schreef Wessie het volgende:
Er is alleen 1 verschil. Die mensen die ik elke dag spreek zijn zo ongeveer 50 jaar en niet MIJN leeftijd. Das toch een groot verschil. Het zet je echt aan het denken.
Precies!

Ik leerde deze jongen notabene net een paar weken geleden beter kennen omdat hij de statistieken van een race bijhield..en dan hoor je dit...en je hele beeld van de persoon achter die membername staat compleet op z'n kop!

Toen hadden we namelijk een soort 'buddy-list' waarbij mensen van het Folding team ons SETI team hielp om later het omgekeerde weer te doen (soort van uitwisselingsprogramma)..
Op zaterdag 25 mei 2002 14:37 schreef gp500 het volgende:
hang dit op in het ziekenhuis

met zo'n verhaal kun je veel mensen overtuigen.

niet dat ik het zo zakelijk bedoel, maar zo kunnen mensen wel zien dat ze DIRECT NUTTIG KUNNEN ZIJN, inplaats van alleen wat geld geven in en collecte bus.
Misschien direct wat zakelijk maar so what? Als dat kan helpen voorkomen dat we over een x aantal jaren nog steeds zulke berichten voorbij zien komen ?!?

Met die achterliggende gedachte:
geen slecht idee als je het mij vraagt!

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 14:44 schreef Spaceknarf het volgende:
/me heeft nu toch echt een brok in zijn keel :'(

Zo gauw ECCp-109 voorbij is ga ik aan één van deze projecten meedoen, en de rest van TCF meteen overhalen :o
TCF doet zelfs al mee in een nuttig project: D2OL

• Wessie

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Wij van ToeT doen eigenlijk overal aan meej.
G@H (top 6 d8 ik), UD, F@H (net gestopt), distributed zooi. Dus wat dat betreft.
Ook doen we meej met D2OL, maar das een beetje gestagneerd i.v.m. de beroerde clients.

Vaak moet er echt iets gebeuren voordat mensen pas gaan nadenken. Wat stom toch eigenlijk |:(

Verwijderd

Op zaterdag 25 mei 2002 11:45 schreef Ercewee het volgende:

[..]

:? huh?

Dat bedoel ik helemaal niet. Als je de post lees waar ik op reageer, zie je dat hij nu pas merkt dat DPC meedoet aan meer projecten dan RC5/OGR/Seti. Ik vind het vreemd dat hij deze (genome/folding/dist. folding/UD think dus) gemist kan hebben :)

...
Ben niet zo lang bezig met RC5, zag op tweakers.net DPC staan, ging naar de FAQ, en daarna word je verwezen naar Dutch Power Cows en daar staat lekker uitgelegd hoe je met RC5 moet meedoen. Voor de rest wordt daar in ieder geval nietover Genome/Folding etc. gesproken :(

Vandaar
Pagina: 1