[Access]Verschillen bijwerken vanuit oud .mdb-best

Pagina: 1
Acties:

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hoi,

Beetje een vage vraag maar het lijkt me verrekte handig.

Ik beheer een systeem binnen een bedrijf. Dat bestand is 10 MB (vast) omdat ik werk via ODBC. Het draait in een aantal filialen die ik bij moet werken via ISDN. Nieuwe versie=bestand kopieren via ISDN-lijntje=vet traag, terwijl er maar een paar wijzigingen zijn in de code/forms. Logisch, het blijft 10 MB.

Is er niet zoiets als een functie die het verschil bekijkt tussen 2 bestanden en daar een update van maakt? Of een ander iets wat hierbij helpt?

CD'tjes sturen naar filialen ga ik niet doen en het bestand openen vanaf afstand en dat bijwerken duurt nog langer. Ook 's nachts kopieren vindt men hier niet echt relaxed dus ik zoek een andere oplossing.

Iemand?

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 14:13
Er is geloof ik een programma om de crc te checken, dit zou vooral handig moeten zijn bij extreem grote downloads die half mislukt zijn. Of zoiets had ik een keer gelezen. Weet trouwens niet meer waar of hoe maar zoek in die richting? Ik zal ff kijken of ik wat meer kan vinden |:(

• Thunk
Het gaat er om dat je bestanden remote kan vergelijken dmv crc checks ofzo DACHT IK! weet niet helemaal zeker meer

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 19:30 schreef Toink het volgende:
Ik beheer een systeem binnen een bedrijf. Dat bestand is 10 MB (vast) omdat ik werk via ODBC. Het draait in een aantal filialen die ik bij moet werken via ISDN. Nieuwe versie=bestand kopieren via ISDN-lijntje=vet traag, terwijl er maar een paar wijzigingen zijn in de code/forms. Logisch, het blijft 10 MB.

Is er niet zoiets als een functie die het verschil bekijkt tussen 2 bestanden en daar een update van maakt? Of een ander iets wat hierbij helpt?
Als ik zo je verhaal lees, dan heb je de tabellen en code/forms in 1 database staan? Wellicht kan je proberen deze te scheiden. Dan hoef je in ieder geval alleen maar je programma wijzigingen door te sturen...

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien kan een remote-beheer programma je helpen. Dus VNC oid. Kan je op afstand een computer beheren. Geen idee of dit allemaal praktisch werkzaam is (op die manier in access werken) maarja het is een optie.

• Toink
  • Niet online
Nou nee, de tabellen staan op een SQL-server maar ik heb giga-veel code en nog veel meer forms :) die ik het afgelopen jaar in elkaar het gerousst. VNC gaat niet want of ik nou remote werk of niet: het blijft 10 mb tenzij ik handmatig al die kleine updates remote ga doorvoeren maar dat is geen optie.

• Thunk
ik weet het alweer , dat programma was voor bijv. corrupte zip files, zodat je niet weer 500mb moest downloaden. Hij kijkt dan bij een remote source (vriend?) naar de programma structuur en update jouw file dan met die structuur, zodat je t niet helemaal hoeft te downen en t gaat zo heel snel.. maar ik weet niet of dit is wat je zoekt / nodig hebt..

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:51

nxt

Op donderdag 23 mei 2002 20:51 schreef 0px het volgende:
ik weet het alweer , dat programma was voor bijv. corrupte zip files, zodat je niet weer 500mb moest downloaden. Hij kijkt dan bij een remote source (vriend?) naar de programma structuur en update jouw file dan met die structuur
zie hier en kijk daar naar zidrav & wincrc (persoonlijk vind ik zidrav het beste).

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Ik was ook naar zoiets op zoek, alleen heb ik een andere oplossing gevonden die jammer genoeg voor jou niet zal werken.

Ik heb zelf een Java-programma geschreven maarmee je in een access-database zit te werken. Als je klaar bent, dan slaat hij alles op. klik je dan op exporteren, dan vergelijkt hij de laatste database die je hebt geëxporteerd met de huidige, en maakt dan een nieuwe database met de verschillen tussen de 2. (als je een nieuwe tabel aan maakt werkt het niet!) Als dit gedaan is, kan ik via een zelf-gebakken ASP bestand het geëxporteerde bestand uploaden.
Dit is voor mij allemaal nodig, omdat in nog met een 56K gevalletje zit te koeken...

Jammer dat je hier helemaal nix aan hebt, maar toch. Ik ben m'n verhaal ook weer kwijt.

voor de nu nog wakkere tweakers onder ons, welterusten! :z :Z :z :Z

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• Toink
  • Niet online
Op vrijdag 24 mei 2002 01:19 schreef Windoos-vernieler het volgende:
Ik was ook naar zoiets op zoek, alleen heb ik een andere

verhaal verhaal verhaal

welterusten! :z :Z :z :Z
Op zich een goede oplossing maar het gaat bij mij niet om de database maar om de formulieren, schermen en rapporten die bijgewerkt moeten worden.

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik las laatst dat je een reference kunt instellen naar een VBA-onderdeel waarmee je de VBA code in de huidige database kunt wijzigen.

Ik ben hier zelf ook naar aan het kijken i.v.m. het remote (bijv. via internet) bijwerken van een aantal access clients.

Je zou met bovenstaande vanuit VBA door alle forms in je nieuwe app kunnen "loopen", als er een bep. form ontbreekt, of binnen de VBA code van een form verschillen zijn, kun je deze verschillen in een apart bestand opslaan (in XML bijvoorbeeld wat betreft de VBA code, de forms kun je naar een nieuwe access db overzetten). Aan de kant waar de update moet worden doorgevoerd maak je een andere lap VBA code die de forms in de losse MDB + code wijzigingen uit je XML file doorvoert in de database aan die kant.

Misschien zijn er al bestaande systemen voor van dit soort zaken? Ik ben in ieder geval al bezig met zo'n systeem, gezien het feit dat ik ook geen CD's wil rondsturen, en ook niet bij iedere gebruiker langs wil gaan voor een handmatige update.
Pagina: 1