Toon posts:

ATI radeon 7500 installeren...HELP!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker,

Ik heb een probleem bij het installeren van mijn nieuwe ATI radeon 7500 (club3d)

als ik de driver wil installeren zegt ie dat deze niet compatible is met de beeldschermadapters die geinstalleerd zijn...

In het installatieboekje van mijn Radeon staat het volgende:
If your motherboard does not support Intel processor, please install the AGP Driver provided by the motherboard company before you install VGA driver.

Nu heb ik dus een AMD Athlon... en zou ik dus eerst AGP driver moeten installeren. (heb ik ook gedaan denk ik,want ik zie nu ook AGP bij mijn systeembeheer)

Wat heb ik fout gedaan? heeft iemand een idee/tips want ik ben al 2 uur bezig en ik wil graag gaan knallen op het internet!!!!!!!!! ;-)

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:33

Alphafox

wat zeggie!

mischien moet je wat meer info geven!
anders kan ik je ook niet helpen!

bijv. welk moederboard,welke OS,etc. etc.

wisdom is rarely common

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Epox 8KHA+ mobo,OS=win98SE

Verwijderd

Gebruik even de search.

Ik neem dat de bijgeleverde driver wel werkt.Neem dan even het volgende bericht door.

Dat is een veelvoorkomend probleem met radeon based kaarten,je kan in kladblok het bestand ""atiixpag*"" openen van je originele driver van de cd en hieruit het volgende kopieeeren,en in dat zelfde bestand van de gedownloade driver plakken.
"Radeon 7200 / Radeon" = ati2mtag_default, PCI\VEN_1002&DEV_5144
"Radeon 7000 / Radeon VE" = ati2mtag_RV100, PCI\VEN_1002&DEV_5159
"Radeon 7500" = ati2mtag_RV200, PCI\VEN_1002&DEV_5157
"Radeon 8500" = ati2mtag_R200, PCI\VEN_1002&DEV_514c

Dan heb je kans dat hat dan wel werkt omdat dan zeker jouw kaart herkend wordt,je moet wel handmatig de driver toevoegen vanuit stuurprogramma bijwerken in het apparaarbeheer niet de ATi setup uitvoeren.Ik heb op die manier verschillende drivers aan de praat kunnen krijgen.
Het werkt helaas niet met alle drivers.Ook kreeg ik sommige drivers zoals die van Omega alleen werkend als ik eerst die van de bijgeleverde CD instaleerde en die andere eroverheen.

Ps.Dit heb ik ervaren bij het gebruik van een Jetway kaart met een radeon7500 chipset.

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
Just Gamer heb je een echte radeon7500 of de club3d die eigenlijk een radeon7200 is?

Die radeon7200 is echt een pokkekaart en geeft heel vaak problemen. Meestal kan je hem alleen installeren als je alles eraf dondert van oude videokaart drivers en dan de meegeleverde drivers installeert.

PS het verschil tussen de radeon7200 en 7500 is heel makkelijk te maken. De 7200 van club3d is een heel klein kaartje ongeveer 2 pakjes sigaretten achter elkaar de 7500 is duidelijk breder dan een pakje peuken.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Nooit de auto install gebruiken van radeon drivers. Handmatig installeren en die drivers forceren. Je krijgt een waarschuwing dat het misschien schadelijk kan zijn, maar dat moet je maar negeren.

dikzak

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik denk dat je de drivers van de site van Club-3d moet downloaden: http://www.club-3d.nl

De standaard drivers van ATI zullen waarschijnlijk niet werken

Verwijderd

Ik heb dit probleem bij mij opgelost met een bios flash.

Bios&flash utility inc.info doc. kan je downloaden op mijn site in mijn signature onder "XPlinks".
Pagina: 1