[DMX] Terminator plug zinvol???

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:09
Ik werk met enige regelmaat met kleine DMX-lichtinstallaties (meestal rond de 6 intelligente effecten) en sluit ze altijd aan zonder een terminator plug op het einde. Dit werkt prima. Waarom zijn die dingen er dan, want ik snap niet helemaal waar ze voor zijn...

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 09:20

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Is tegenwoordig ook niet meer echt nodig, omdat ze volgens mij bijna allemaal een automatische terminator aan boord hebben, maar het kan ook geen kwaad.

Vroeger, in de tijd van de Martin 1010, 1210 en 518 enzo MOEST je ze wel gebruiken, omdat anders de dmx-commando's verloren gingen, en je lamp in één keer een totaal afwijkend gedrag ging vertonen, of zelfs helemaal niks meer wilde, behalve een reset.

Specs? Zie ondertitel...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:40

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik zou toch wel een "echte" terminator gebruiken.
Al was het maar omdat deze dan invloed van buitenaf wegwerkt.
Even voor de duidelijk heid: door invloed van buitenaf, bijv. een GSM tel. of andere bekabeling die langs de jouwe loopt, kunnen flinke storingen geven, dat is op zich niet erg, maar wel als er spikes langskomen, dan kun je je spulletjes in de kliko gooien. Een goede terminator zal die spike z'n nek omdraaien, een ingebouwde terminator laat hem gewoon door.

Alles kan stuk.