Toon posts:

[tvkaart] welke van de 2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
aangezien mijn tv het heeft begeven ben in van plan om een tvkaart aan te schaffen. Na veel lezen enzo ben ik bij de volgende 2 uitgekomen:

WinFast TV2000 XP

- 32-bit PCI 2.1 bus mastering
- Full 181 channels supported
- MPEG1/MPEG2 video codec and MPEG3 audio codec
- Video Capture and Still Image Snapshot (Supports MPEG1/MPEG2 video codec and MPEG3 audio codec)
- NTSC,PAL or SECAM
- PIP ( picture in picture )
- Preset TV and FM channels with preferred name
- Watch high-quality TV with dbx-stereo in full screen or a scalable window
- Bridging video to PC from VCR, camcorder, LD/VCD/DVD player
- Remote control
- Support video mail communication
- Optional on-board FM receiver, MTS, and Teletext features

Pinnacle PCTV Pro

- Decoder/PCI Busmaster-Controller-Chip - Conexant CN878
- Stereo en multi-kanaal TV geluid met geïntegreerde NICAM en CCIR 2xFM ondersteuning
- Stereo FM radio ontvangst
- Real-time opname van stereo FM radiozendingen in MPEG en Microsoft® (WMA)
audioformaat.
- Digital MPEG VCR for TV - and video recording from Camcorder , VCR or DVD-Player
Digitale MPEG videorecorder voor TV en video-opnames van camcorders, videorecorders
of DVD spelers.
- Real-time MPEG1, MPEG2 en DV softwarecompressie met voorkeuze instellingen voor
VideoCD, SuperVCD en DVD formaat.
- Direct vanuit de PCTV Vision applicatie opgenomen MPEG1 en MPEG2 bestanden branden
op CD of DVD.
- Stilstaand beeld opnames met digitale beeldcorrectie van TV en aangesloten analoge
videobronnen via PCTV Vision en geïntegreerde TWAIN interface.
- Met geïntegreerde timeshift-functie. Pauzeer je TV programma's wanneer je wilt.
Kijk later verder waar je gestopt bent.
- Multi-zender matrix en automatische herkenning van de zendernaam.
- Gebruiksvriendelijke timer voor tijdgestuurde opnames.
- WebTekst voor het combineren van teletekst en internet en voor een pijlsnelle toegang tot
alle teletekstpagina's met comfortabele zoekmachine alsmede TOP-tekst support.
- Infrarood afstandsbediening voor toegang tot TV, teletekst en videorecorder functies

Welke van deze raden jullie mij aan? Voornamelijk de beeldkwaliteit en de opname functie zijn voor mij van belang (dan kan ie nog als videorecorder dienen).

Heb nu de volgende configuratie, hopelijk levert dit geen conflict met 1 van beiden op, zo ja dan is de keuze snel gemaakt :) :
- 1GHZ AMD
- 256 MB Ram
- SB Live
- Geforce 2 MX (PCI)
- Realtek netwerkkaart
- Kingston netwerkkaart

(sorry voor zo'n grote lap tekst maar dan staat ook gelijk alle info van de kaarten er even bij)

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 13:28
Ik heb zelf een pinnacle PCTV en daar ben ik erg tevreden over. Ik heb er iig geval geen driver problemen mee en er zij ook geen conflicten met andere hardware.
De kwaliteit van het beeld van een tv-kaart vind ik zelf iets minder mooi dan dat van een gewone tv, maar dat geld voor meerdere tv-kaarten.
De Pinnacle raad ik je dus aan, maar ik denk dat die andere ook geen slechte koop zal zijn.

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:36

Harrie

NederVlaming

Ik ben ook aan het kijken naar zo'n kaartje. Maar welke werken er met cablecrypt? Die pinnacle volgens mij wel. Dit is zeker een pluspunt voor mij. >:)

heb je nog wel een PCI-slot vrij? Je hebt behoorlijk wat PCI-kaarten. Idd hopen dat je geen conflicten krijg...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 19:44 schreef philippi14 het volgende:
Ik ben ook aan het kijken naar zo'n kaartje. Maar welke werken er met cablecrypt? Die pinnacle volgens mij wel. Dit is zeker een pluspunt voor mij. >:)

heb je nog wel een PCI-slot vrij? Je hebt behoorlijk wat PCI-kaarten. Idd hopen dat je geen conflicten krijg...
heb nog wel een pci slot vrij :) anders gooi ik er wel een netwerkkaart uit. dat van cablecrypt is idd een goede overweging :P

ooit nog wel eens een verkoper van canal+ mee blij gemaakt hehe >:) ff verteld dat ik geen abo nodig had. toch jammer dat die tvkaart was overleden.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:38

Yucko

One clown to rule them all !

je vergeet wel dat je dan GEEN GELUID hebt. Tenminste, ik meen me te herinneren dat geluid niet te decramblen is. Je kunt dus alleen maar beeld krijgen met zo'n tv-kaart. Jammer :P

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 15:33
Op donderdag 23 mei 2002 19:59 schreef JaJoah het volgende:
je vergeet wel dat je dan GEEN GELUID hebt. Tenminste, ik meen me te herinneren dat geluid niet te decramblen is. Je kunt dus alleen maar beeld krijgen met zo'n tv-kaart. Jammer :P
mmm.. als zo'n 'echte' decoder het kan, waarom dan niet zo'n programmaatje?..

Verwijderd

Pinnacle PCTV Pro doet het bij mij prima. Zowel tv kijken als capturen werkt perfect. Wel met DScaler (kijken) en VirtualDub (capturen).
Ik heb alleen cablecrypt nog niet aan de praat gekregen.

Maar je kunt inderdaad geen geluid decoderen, dus het is niet echt iets dat ik per se wil.

• Asclepius
Het is mij wel een keer gelukt om met cablecrypt canal+ te ontvangen met m'n Pinnacle pctv kaartje. Maar ik had idd geen geluid, dus verder heb ik er nooit gebruik van gemaakt. Er is niks aan om tv te kijken zonder geluid.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:38

Yucko

One clown to rule them all !

Op vrijdag 24 mei 2002 11:43 schreef Upquark het volgende:

[..]

Omdat het geluid met een of andere berekening gecodeerd is (welke niet bekend is), en het beeld relatief simpel "terug te halen" is.

En zelfs al weet je de manier om het terug te rekenen, dan is het de vraag of het real-time kan.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07 21:13
Ik heb de pinnacle, nooit problemen mee gehad.
en cablecrypt werkt met deze kaart :9~

Verwijderd

inderdaad, geluid is een probleempje

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 00:19
Op vrijdag 24 mei 2002 20:01 schreef JaJoah het volgende:

[..]

Omdat het geluid met een of andere berekening gecodeerd is (welke niet bekend is), en het beeld relatief simpel "terug te halen" is.

En zelfs al weet je de manier om het terug te rekenen, dan is het de vraag of het real-time kan.
ze zeiden er 2 jaar geleden al mee bezig te zijn, en dat ze veel gegevens hadden dus dat het binnenkort wel zou komen, nog niks gehoord

iig, voor canal+ moet je een conexant/booktree chipset op je tvkaartje hebben, anders werkt het proggie niet

Ik denk trouwens dat als je m als videorecorder wil gebruiken je beter kan kijken naar een Hauppage WinVCR, ik denk dat die wat betere mpeg-kwaliteit bied, maar zeker weten doe ik het niet. Maar dit gebeurt allemaal softewarematig en de Hauppage doet het hardwarematig, is wel een voordeel, ik capture nu op een duron 800 met winvcr, en de kwaliteit is niet echt denderend

• Asclepius
Op vrijdag 24 mei 2002 20:05 schreef fatalharry het volgende:
Ik heb de pinnacle, nooit problemen mee gehad.
en cablecrypt werkt met deze kaart :9~
Heb je dan ook geluid?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op zaterdag 25 mei 2002 09:50 schreef Asclepius het volgende:

[..]

Heb je dan ook geluid?
Er zijn vast programmatjes die geluid kennen decoderen, maar volgens mij hebben jullie geen geluid nodig als jullie C+ aan het kijken zijn na 12en ;)

Ik had trouwens wel geluid toen, maar beetje moeilijk vasttehouden vond ik. viel steeds weg... ken ook aan mezelf liggen...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Over de Pinnacle PCTV Pro. Deze wou ik ook kopen en heb voor informatie naar Informatique gemaild en die stuurde mij het volgende terug:

Geachte heer/mevrouw,

Dat type kaart zal spoedig uit de handel genomen worden, de verwachting is dat er spoedig een vervanger voor zal komen.
Met vriendelijke groeten,
Informatique computers en componenten BV

Ik wou het je niet onthouden :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 mei 2002 10:04 schreef JnX het volgende:
Over de Pinnacle PCTV Pro. Deze wou ik ook kopen en heb voor informatie naar Informatique gemaild en die stuurde mij het volgende terug:

Geachte heer/mevrouw,

Dat type kaart zal spoedig uit de handel genomen worden, de verwachting is dat er spoedig een vervanger voor zal komen.
Met vriendelijke groeten,
Informatique computers en componenten BV

Ik wou het je niet onthouden :)
dan w8 ik toch nog even. eens kijken wat de nieuwe kaart kan :) hopelijk blijft die dan nog wel een beetje betaalbaar.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Als je nou een digitale tv kaart koopt heb je er meer aan. Zo eentje dus waar je een Schotel aan kan hangen. En met een paar simpele programmas kan je heel wat zenders ontvangen.

Verwijderd

ik heb de WinFast TV 2000 XP en ben er erg tevreden mee

Verwijderd

de pinnacle werkt iig niet vlekkeloos met amd, het is maar even dat je het weet.

Verwijderd

Is het niet mogelijk om het geluid optenemen door je tv op je geluidskaart aantesluiten en dan gewoon het geluid optenemen met een andere programma. Om vervolgens het beeld en het geluid samen te voegen met VirtualDub :?

Ik heb wel geen tv-kaart maar, mijn stereo is aangeloten op mijn geluidskaart en ik kan gewoon het geluid ervan opnemen en opslaan als mp3. Dus waarom zou dat niet kunnen.

Verwijderd

Ik heb op de HCC de Winfast 2000 XP Deluxe gekocht voor 64 euro en ik ben na een avondje capturen hartstikke tevreden over de kwaliteit.
Daarnaast is de software zeer gemakkelijk te gebruiken en werkt alles zoals het moet doen.
Dit in tegenstelling tot de Cinergy die ik eerst had.
Waarschijnlijk omdat de cinergy de standaard WDM driver gebruikt van XP en de winfast zijn eigen wdm drivers heeft?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik heb die WinFast TV2000 XP en hij bevalt goed.... doe er alleen niet zo veel mee,
maar het is leuk speelgoed..

En over cablecrypt kan ik kort zijn, die werkt niet onder XP.. als het goed is kan deze kaart het wel in windows 98.. maar ja 98 zuigt

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vorkie schreef op 25 mei 2002 @ 09:56:
[...]

Er zijn vast programmatjes die geluid kennen decoderen, maar volgens mij hebben jullie geen geluid nodig als jullie C+ aan het kijken zijn na 12en ;)

Ik had trouwens wel geluid toen, maar beetje moeilijk vasttehouden vond ik. viel steeds weg... ken ook aan mezelf liggen...
De Canal+ decoders hebben nog steeds geen geluid. De reden hiervoor is dat het audio signaal digitaal gecodeerd is. Het beeld is analoog gecodeerd. Je hebt een appart kastje nodig om het audio signaal te ontvangen(tv-kaarten ontvangen/realiseren niet dat ze het ontvangen).

Onder WinXP is alleen een combinatie van DScaler een versie Cablecrypt de oplossing om het te bekijken. Win9x werkt perfect met Cablecrypt.

Nog even ontopic: Ik heb de Hauppage WinTV PCI. De software die erbij zit(of te downloaden is) is niet perfect om te kijken. DScaler geeft VEEL betere kwaliteit. Ik krijg de hauppage software ook niet aan de pruttel met de huidige Detonator drivers.

[ Voor 14% gewijzigd door wcduck op 25-11-2002 10:37 ]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 08:59
Is de WinFast TV2000 XP dezelfde als de Leadtek kaart?
Of is dit misschien de Leadtek kaart?

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:36

smallboy

N/A

miles schreef op 25 november 2002 @ 13:18:
Is de WinFast TV2000 XP dezelfde als de Leadtek kaart?
Of is dit misschien de Leadtek kaart?
Het is de leadtek kaart.

• miles
Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 10:26:
Ik heb op de HCC de Winfast 2000 XP Deluxe gekocht voor 64 euro en ik ben na een avondje capturen hartstikke tevreden over de kwaliteit.
Dat capturen, gaat dat een beetje makkelijk.
Ik ben ook opzoek naar zoiets, wil tv-programma's in divx opnemen.
Het liefst net zo simpel als de videorecorder aandrukken.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

ja, bij de leadtek is dat een kwestie van 1 knop indrukken...
je kan hem ook gebruiken als videorecorder maar dan moet je dus gaan 'programeren'

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2002 @ 10:13:
de pinnacle werkt iig niet vlekkeloos met amd, het is maar even dat je het weet.
Dat zal niet zozeer aan AMD alswel aan VIA liggen... En als we 't toch over VIA hebben, -ik mag niet flamen ik mag niet flamen ik mag niet flamen- daar is wel meer mis mee.

• miles
MRic3 schreef op 26 november 2002 @ 21:57:
je kan hem ook gebruiken als videorecorder maar dan moet je dus gaan 'programeren'
Hoe bedoel je?

Verwijderd

je kan in een schema makkelijk neerzetten wanneer de computer moet gaan opnemen en tot wanneer.
dus als dit programmeren is dan kan ik programmeren ;)

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

yep, programeren staat ook tussen aanhaalings tekens bij mij ;)

Maar onder het programeren versta ik dus hetzelfde zoals je nou doet op je videorecorder (als je geen hulpprogramma's hebt), alleen dan makkelijker want je kan alles in 1 makkelijk tabelltje doen... begin tijd ingeven, eind tijd ingeven en kanaal ingeven... klaar

Verwijderd

Hoe nemen de mensen hier SVCD op met de Leadtek Winfast 2000 XP Deluxe kaart ?

- Het zit er niet standaard op bij mij (staat wel op de doos)
- Eigen profile kan je ook niet maken, omdat je de resolutie niet kan selecteren

Heb wel gelezen dat je met andere drivers alle resoluties kan selecteren, maar nog niet uitgebrobeerd en ik zie het ook niet zo zitten om een of andere crappy/buggy/niet officiele driver te installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2002 11:58 ]

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Upquark schreef op 24 mei 2002 @ 11:43:
[...]

Een echte decoder werkt ook alleen als je een abbo hebt! Zonder abbo zal je decoder niet werken, omdat er een bepaald (extra) signaal niet doorgestuurd wordt! Het zou me niets verbazen dat je dit signaal nodig hebt om het geluid te kunnen decoderen. Dus zonder abbo zal dit niet mogelijk zijn!

webOS all the way!

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Ik heb ook een Winfast XP 2000 pro en het is een erg fijne kaart.
Ook een voordeel vind ik dat de afstandsbediening erg goed en erg degelijk is. Tevens gaat de ontvanger van de afstandsbediening op de kaart zelf en heb je daar geen seriele poort voor nodig. Hoe dat bij de Pinnacle zit weet ik even niet uit m'n hoofd.
De bijgeleverde software is goed, erg simpel en duidelijk. Maar de beeldkwaliteit kan volgens mij beter, kan ook aan mijn home made kabel liggen, maar daar ben ik nog mee bezig.

Opnemen is een fluitje van een cent en je kunt netjes de verschillende opname kwaliteiten kiezen, zowel voor beeld als geluid.

Al met al een goede degelijke kaart voor iets meer dan de helft van de pctv pro van Pinnacle en dat vind ik zelf ook best een pluspunt. _/-\o_

Oerbrood!

• miles
Chevalric schreef op 02 december 2002 @ 12:25:

Opnemen is een fluitje van een cent en je kunt netjes de verschillende opname kwaliteiten kiezen, zowel voor beeld als geluid.
Dus ook divx?

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

ja maar die kreeg ik bij mij nog niet vloeiend, heb ik verder ook niet meer mee lopen knoeien moet ik meteen zeggen. De rest liep iig meteen goed, dus mpeg enzo.
Voor specs van systeem kijk hieronder , wellicht kan mijn systeem eigenlijk geen divx coderen. Ik zal binnenkort wel even knoeien om te kijken of het beter kan gaan, je mag me daarvoor wel effe icq-en.

Oerbrood!

• Knilessam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-06 10:14
Je zou deze kaart ook nog kunnen overwegen. Ik heb er echter nog geen reviews over gelezen, maar hij lijkt me zeer interresant

Terratec Cinergy 600 TV + Radio (RDS)

Stereo TV and FM-Radio with RDS on the PC
Remote control for TV- & Radio- Software and other applications
Timer-controlled recording in VCD, SVCD or DVD format
All RDS abilities and scheduled Radio recordings
Time-delayed playback of a running recording (in VCR software)
Video recording using common compression methods (DivX, etc.)
SVHS and video input for external devices e.g. Satelite Receivers, DVD-Player, Camcorder, etc.
Station search with automatic station identification
Multi-station preview for all available TV-stations
Interactive high-speed videotext with page cache
High quality terrestrial & cable- enabled TV/Radio tuner
Software

TerraTec TV- and Radio Software
TerraTec Scheduler
Full version Intervideo WinDVR RecordersoftwareStereo TV on your PC

Verwijderd

Er staat dat de Leadtek stereo TV heeft, maar dat is mij nog nooit gelukt.

Verwijderd

Ik heb ergens gelezen dat er een MONO-only versie is. Terwijl er op de doos staat dat het stereo is.

• Dr.Roelski
  • Laatst online: 11-08 15:28

Dr.Roelski

Walk on ....

Als je in divx gaat capturen, maakt het geen bal uit wat voor capture kaart je neemt; er is nog geen enkele kaart die in hardware divx kan coderen. Daar zul je dus een flinke CPU tegenover moeten zetten.
Beeldkwaliteit is natuurlijk wel verschillend tussen de verschillende merken, maar persoonlijk vind ik hadware mpeg coderen een nog belangrijker koopargument.

Mijn vraag is dus: welke kaart kan HARDWARE mpeg (of liever mpeg2) coderen?
Ik heb nu lifeview '98, en die is hard aan vervanging toe.

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

ik zit nu op de vakgroep, zal thuis eens kijken of ik wel stereo heb en of ik hardware mpeg decodering met die Leadtek Winfast XP 2000 Deluxe heb.

Volgens de site Leadtek.nl meldt dit:
====
Opname formaat profiel: Ondersteund gebruiksvriendelijke instellingen voor MPEG-1/MPEG-2/MPEG-4/WMV/VCD/DVD video en MP3/WMA audio codeer formaat
====
Hier staat dus niets over hardwarematig mpeg

Er staat bij de specs ook slechts dat de tuner stereo is, over de tv wordt nix gemeld.
ik zoek het thuis op en dan meldt ik het wel ff.

Oerbrood!

Verwijderd

Dr.Roelski schreef op 02 december 2002 @ 14:15:
Mijn vraag is dus: welke kaart kan HARDWARE mpeg (of liever mpeg2) coderen?
Ik heb nu lifeview '98, en die is hard aan vervanging toe.
Hauppauge winTV PVR.

Ennuh, ik vind persoonlijk de kwaliteit (zowel beeld als encoding) van de gecapte filmpjes verschrikkelijk slecht... Encoding neemt veel teveel ruimte in, en het beeld bevat veel artifacts, plus dat de kwaliteit/bitrate verhouding gewoonweg slecht is. Ik zelf neem op in MJPEG (hardware -> Pinnacle DC10+) en re-encode dat naar MPEG, dan krijg je veel betere resultaten dan met de winTV PVR, imho.

• Dr.Roelski
  • Laatst online: 11-08 15:28

Dr.Roelski

Walk on ....

Raar. Mpeg2 is zelfde als dvd formaat (of svcd).
Als ik een svcd'tje maak en opgeef dat ie 1 cd's mag volschrijven (dvd2svcd i.c.m. Cinema Craft Encoder), dan is de beeldkwaliteit uitstekend, en het bestand is niet super groot.
Ik kan me wel voorstellen dat je dat niet op kan geven met de wintv pvr, of dat de mpeg2 coder niet optimaal werkt (welke super belangrijk is voor de beeldkwaliteit).

Kun je overigens ook externe bestanden door de mpeg2 coder heenhalen, bijvoorbeel avi filmpjes (of dvd rips :+ ) en is de bitrate makkelijk in te stellen?

Wel duur kaartje trouwens. Zo'n 200 euro! :X
Pagina: 1