Hallo allemaal,
aangezien mijn tv het heeft begeven ben in van plan om een tvkaart aan te schaffen. Na veel lezen enzo ben ik bij de volgende 2 uitgekomen:
WinFast TV2000 XP
- 32-bit PCI 2.1 bus mastering
- Full 181 channels supported
- MPEG1/MPEG2 video codec and MPEG3 audio codec
- Video Capture and Still Image Snapshot (Supports MPEG1/MPEG2 video codec and MPEG3 audio codec)
- NTSC,PAL or SECAM
- PIP ( picture in picture )
- Preset TV and FM channels with preferred name
- Watch high-quality TV with dbx-stereo in full screen or a scalable window
- Bridging video to PC from VCR, camcorder, LD/VCD/DVD player
- Remote control
- Support video mail communication
- Optional on-board FM receiver, MTS, and Teletext features
Pinnacle PCTV Pro
- Decoder/PCI Busmaster-Controller-Chip - Conexant CN878
- Stereo en multi-kanaal TV geluid met geïntegreerde NICAM en CCIR 2xFM ondersteuning
- Stereo FM radio ontvangst
- Real-time opname van stereo FM radiozendingen in MPEG en Microsoft® (WMA)
audioformaat.
- Digital MPEG VCR for TV - and video recording from Camcorder , VCR or DVD-Player
Digitale MPEG videorecorder voor TV en video-opnames van camcorders, videorecorders
of DVD spelers.
- Real-time MPEG1, MPEG2 en DV softwarecompressie met voorkeuze instellingen voor
VideoCD, SuperVCD en DVD formaat.
- Direct vanuit de PCTV Vision applicatie opgenomen MPEG1 en MPEG2 bestanden branden
op CD of DVD.
- Stilstaand beeld opnames met digitale beeldcorrectie van TV en aangesloten analoge
videobronnen via PCTV Vision en geïntegreerde TWAIN interface.
- Met geïntegreerde timeshift-functie. Pauzeer je TV programma's wanneer je wilt.
Kijk later verder waar je gestopt bent.
- Multi-zender matrix en automatische herkenning van de zendernaam.
- Gebruiksvriendelijke timer voor tijdgestuurde opnames.
- WebTekst voor het combineren van teletekst en internet en voor een pijlsnelle toegang tot
alle teletekstpagina's met comfortabele zoekmachine alsmede TOP-tekst support.
- Infrarood afstandsbediening voor toegang tot TV, teletekst en videorecorder functies
Welke van deze raden jullie mij aan? Voornamelijk de beeldkwaliteit en de opname functie zijn voor mij van belang (dan kan ie nog als videorecorder dienen).
Heb nu de volgende configuratie, hopelijk levert dit geen conflict met 1 van beiden op, zo ja dan is de keuze snel gemaakt
:
- 1GHZ AMD
- 256 MB Ram
- SB Live
- Geforce 2 MX (PCI)
- Realtek netwerkkaart
- Kingston netwerkkaart
(sorry voor zo'n grote lap tekst maar dan staat ook gelijk alle info van de kaarten er even bij)
aangezien mijn tv het heeft begeven ben in van plan om een tvkaart aan te schaffen. Na veel lezen enzo ben ik bij de volgende 2 uitgekomen:
WinFast TV2000 XP
- 32-bit PCI 2.1 bus mastering
- Full 181 channels supported
- MPEG1/MPEG2 video codec and MPEG3 audio codec
- Video Capture and Still Image Snapshot (Supports MPEG1/MPEG2 video codec and MPEG3 audio codec)
- NTSC,PAL or SECAM
- PIP ( picture in picture )
- Preset TV and FM channels with preferred name
- Watch high-quality TV with dbx-stereo in full screen or a scalable window
- Bridging video to PC from VCR, camcorder, LD/VCD/DVD player
- Remote control
- Support video mail communication
- Optional on-board FM receiver, MTS, and Teletext features
Pinnacle PCTV Pro
- Decoder/PCI Busmaster-Controller-Chip - Conexant CN878
- Stereo en multi-kanaal TV geluid met geïntegreerde NICAM en CCIR 2xFM ondersteuning
- Stereo FM radio ontvangst
- Real-time opname van stereo FM radiozendingen in MPEG en Microsoft® (WMA)
audioformaat.
- Digital MPEG VCR for TV - and video recording from Camcorder , VCR or DVD-Player
Digitale MPEG videorecorder voor TV en video-opnames van camcorders, videorecorders
of DVD spelers.
- Real-time MPEG1, MPEG2 en DV softwarecompressie met voorkeuze instellingen voor
VideoCD, SuperVCD en DVD formaat.
- Direct vanuit de PCTV Vision applicatie opgenomen MPEG1 en MPEG2 bestanden branden
op CD of DVD.
- Stilstaand beeld opnames met digitale beeldcorrectie van TV en aangesloten analoge
videobronnen via PCTV Vision en geïntegreerde TWAIN interface.
- Met geïntegreerde timeshift-functie. Pauzeer je TV programma's wanneer je wilt.
Kijk later verder waar je gestopt bent.
- Multi-zender matrix en automatische herkenning van de zendernaam.
- Gebruiksvriendelijke timer voor tijdgestuurde opnames.
- WebTekst voor het combineren van teletekst en internet en voor een pijlsnelle toegang tot
alle teletekstpagina's met comfortabele zoekmachine alsmede TOP-tekst support.
- Infrarood afstandsbediening voor toegang tot TV, teletekst en videorecorder functies
Welke van deze raden jullie mij aan? Voornamelijk de beeldkwaliteit en de opname functie zijn voor mij van belang (dan kan ie nog als videorecorder dienen).
Heb nu de volgende configuratie, hopelijk levert dit geen conflict met 1 van beiden op, zo ja dan is de keuze snel gemaakt
- 1GHZ AMD
- 256 MB Ram
- SB Live
- Geforce 2 MX (PCI)
- Realtek netwerkkaart
- Kingston netwerkkaart
(sorry voor zo'n grote lap tekst maar dan staat ook gelijk alle info van de kaarten er even bij)