Toon posts:

microsoft muis onder Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi
Ik heb een pc mee van mn werk om een router te maken voor thuis daar heb ik (nog) geen vragen over
maar omdat ik altijd met microsoft heb gewerkt en nu hier alleen een boek heb liggen genaamd "linux voor dummies"

had ik toch nog een paar vraagjes waar misschien iemand van jullie wel iets meer van weet

ik heb namelijk nu zo'n leuk switch kassie om met 1 monitor,muis en toetsenbord aan de gang te gaan
dus ik aan de gang thuis en ik wou mn muis op de ps2 port van da kassie gooien en da ging nie want ik heb usb |:( en nog wel zo'n microsoft intellimouse met lampie

me andere muizen liggen nog bij mijn moeder thuis en ik ben nu met de text based install bezig van rh7 en dat is op zich best cewl, je leert er wel veel van, alleen heb ik nu geen kloot aan me boek want dat is grafisch install, en niks over de text-based, --uitdaging :D-- maar ik wil Gnome ook uitproberen en zo
ik heb op die pc wel usb

is het mogelijk om toch die muis van ms te gebruiken onder linux met usb??
worden daar door mensen drivers voor geschreven en zo ja waar kan ik die dingen vinden?

Verwijderd

Ik heb een Intellimouse Explorer op USB draaiend. zie http://www.linux-usb.org/USB-guide/x194.html. Ik weet niet of 'ie het zomaar doet met nieuwere distro's, anders zit er niets anders op dat zelf ff een kernel te compileren. Staat vast niet in Linux for Dummies. Maar ja, het kan. Anders koop je ff een USB->PS/2 converter, werkt ook prima.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 19:10 schreef behindthesofa het volgende:
Staat vast niet in Linux for Dummies
gege da boek ligt al in een ver hoek in de kamer,

tis dat de raam niet openstond :D

ik heb net een converter gevonden dus tis al opgelost

maar toch bedankt :)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Ik heb een Intellimouse Explorer op USB draaiend. zie http://www.linux-usb.org/USB-guide/x194.html. Ik weet niet of 'ie het zomaar doet met nieuwere distro's, anders zit er niets anders op dat zelf ff een kernel te compileren. Staat vast niet in Linux for Dummies. Maar ja, het kan. Anders koop je ff een USB->PS/2 converter, werkt ook prima.
RH 7.1 snapte mijn USB muis + toetsenbord gewoon, dus 7.1 en alles wat nieuwer is zou gewoon moeten werken.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Elke versie linux die ik heb gebruikt sinds de aanschaf van mijn intellimuis ontdekker, heeft het prima gedaan, zonder rare fratsen. En ik heb dat ding al een tijdje. (Sinds je ze kunt kopen eigenlijk. :P ) En ik heb al behoorlijk wat distro's achter mijn kiezen. Jummie :9