Wijzigen wachtwoord Novell en NT

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Ik zoek een utility of een makkelijke manier voor een gebruikers dat ze makkelijk hun wachtwoorden wijzigen kunnen.

Op dit moment draaien we op alle NT's een Novell client. Je kan dan wel de wachtwoorden veranderen van Novell en NT, maar alleen van het NT werkstation en niet van het NT domein. Ik lieg want het kan wel, maar het moet voor de gebruikers op extreem dombo nivo liggen, en dat is het niet.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:01

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Meen dat er bij de Novell Client voor NT een vinkje gezet kan worden voor "Change Windows NT Password".
Weet niet of dat lokaal of domain is ...

Suc6
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Dat is lokaal.

Ik kan sommige gebruikers al niet eens wijs maken dat er 1 server is, laat staan 5.

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Via het configuratiescherm, beveiliging, wachtwoord veranderen, moet je volgens mij in een keer alle wachtwoorden veranderen.

suc7

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 10:14

Jaymz

Keep on moving !

CTRL-Alt-Delete, Change Password.

Bij mij geeft 'ie "Resources" waaronder Mijn Novell Tree, en m'n NT useraccount (wat een domein-account is)

Wij hebben dit probleem zelf gelukkig niet, want we maken GEEN gebruike van een NT domein, wel van DLU (=Dynamic Local User) van Novell

Verwijderd

Het makkelijkste is om NDS voor NT te gebruiken, zodat 't NT account gesynchroniseerd wordt met Novell. Dit is wel 'n kostbare oplossing, maar ik denk wel de meest elegante & je hebt gelijk 'n goede beheer-tool.

Verwijderd

weet niet ook of dit voor nt geld maar bij een wat oudere versie was er een file zoals chancepass.exe voor ofzo! en bij ons kan je het ook in het inlog progje wijzigen! maar die is dus voor dos!

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 oktober 2000 17:24 schreef Jaymz het volgende:
CTRL-Alt-Delete, Change Password.

Bij mij geeft 'ie "Resources" waaronder Mijn Novell Tree, en m'n NT useraccount (wat een domein-account is)

Wij hebben dit probleem zelf gelukkig niet, want we maken GEEN gebruike van een NT domein, wel van DLU (=Dynamic Local User) van Novell[/quote]Het domein dat hij daar aangeeft is lokaal. Wij hebben hier:
1. Novell server
2. NT domein
3. Op de NT word lokaal een user door Novell aangemaakt voor iedereen, zodat iemand die niets op de NT te zoeken heeft ook kan inloggen, zonder dat wij gebruikers aanmaken op het NT station.

Ik wil dus 1 + 2 laten synchroniseren, en niet 1 + 3. Hoop dat dit duidelijk is. Je kan de Domeincontroller wel opzoeken maar dit betekend weer extra opdrachten voor de gebruiker. Deze zijn van nivo wat is mijn gebruikersnaam ook alweer?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 10:14

Jaymz

Keep on moving !

He, ik snap ut nou niet meer. Als een gebruiker z'n password wil veranderen, moet 'ie dit via CTRL-ALt-Delete doen, en PC en Tree aangeven.

Is z'n expiration voorbij vult 'ie z'n password in, en novell regelt het NT stukkie. (bij ons dan)
Pagina: 1