[probleem] Geluidskaart SB Audigy

Pagina: 1
Acties:

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-01 18:42
Ik heb al een tijdje een SB audigy en nu krijg ik bij het opstarten altijd de foutmelding:

C:\VIAUDIO|VIAUDIO.COM
VIA Legancy Software not install
Please enable soundblasterPro on BIOS setting first

C:\ SET BLASTER=A220 I5 D0 P300

SBpro is in de BIOS niet te enabelen want die is er niet.

Tijdens het gamen CounterStrike, HL of UT merk ik niet zoveel verschil qua geluid dan met mijn onboard sound :(

Kan iemand mij helpen?

Een pessimist is een realistische optimist

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 23:26

Giblet

Dingen

Probeer de drivers s opnieuw te installen...

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 23:22

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

4-in-1 drivers installeren wil volgens mij ook wel helpen.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Op donderdag 23 mei 2002 20:25 schreef MST_Morpheus het volgende:
4-in-1 drivers installeren wil volgens mij ook wel helpen.
Weet wel zeker van niet.
Wat er fout gaat is dat je de onboard geluidskaart, in je bios nog aan hebt staan, en de via audiodrivers een conflict veroorzaken met de audigy, of dat de onboard wel is uitgeschakeld, maar de via audiodrivers niet of niet correct verwijdert zijn.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• BAVAROIS
Nou, ik heb een nieuw moederbord zonder onboard sound dus daar zal het niet aan liggen. Ik heb alle drivers volgens mij goed geinstalleerd maar ik zal het nog wel een keer doen.

Wat ik vreemd vind is dat ik nergens SoundBlaster Pro kan enabelen in de BIOS, is het misschien een idee dat ik de laatste BIOS van ABIT download en installeer :?

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:25
Op donderdag 23 mei 2002 18:24 schreef BAVAROIS het volgende:
Tijdens het gamen CounterStrike, HL of UT merk ik niet zoveel verschil qua geluid dan met mijn onboard sound :(
Heeft dat moederbord nou wel of niet onboard sound? In je eerste post zeg je dat je weinig verschil merkt tussen de Audigy en onboard sound, in een latere post zeg je dat je geen onboard sound hebt...

Als je een audigy hebt kun je onboard sound beter uitzetten. Bij de meeste moederborden kan dit door een combinatie van jumpers en BIOS instellingen. Controleer de handleiding van je moederbord voor de precieze instructies.

• BAVAROIS
Ik had een moederbord met onboard sound..... nu niet meer want ik heb een nieuw moederbord ZONDER onboard sound en dus met de SB Audigy :)
En ik merk dus weinig verschil tussen mijn oude moederbord met onboardsound en mijn nieuwe moederbord met de Audigy.....

Ik hoop dat het nu duidelijk is ;)

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:25
Op vrijdag 24 mei 2002 11:48 schreef BAVAROIS het volgende:
Ik had een moederbord met onboard sound..... nu niet meer want ik heb een nieuw moederbord ZONDER onboard sound en dus met de SB Audigy :)
En ik merk dus weinig verschil tussen mijn oude moederbord met onboardsound en mijn nieuwe moederbord met de Audigy.....

Ik hoop dat het nu duidelijk is ;)
Heb je windows opnieuw geinstalleerd nadat je dat nieuwe moederbord in gebruik hebt genomen? Je moederbord verwisselen zonder windows opnieuw te installeren levert vaak problemen op.

• BAVAROIS
Da's een goeie....... nee heb ik niet gedaan :)

Pagina: 1