Hoe de Voodoo 3 2000 over te klokken?

Pagina: 1
Acties:

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Welk proggie kan ik gebruiken om mijn kaart op te fokken?

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Verwijderd

Ga 'es kijken op www.Tweak3d.net bij videokaarten.. daar staat er vast een tussen.
ik weet niet hoe het met de v3-2000 zit, maar een v3-3000 is niet erg ver overklokbaar. ik raad wel aan om zoiezo extra koeling erop te zetten, want (Als ik me niet vergis) zijn voodoo2/3'tjes erge heethoofden.

Barracuda

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Hehehe Ja daar was ik gelukkig al achter..

Ik had al met succes een oude 486 koeler op de ribben gemonteerd.

Ik lees overal dat ze de kaart op XXX MHz hebben draaien en zo... Maar ik had geen idee hoe, want er zit geen proggie bij zoals bij ASUS videokaarten, waarbij je het gewoon kan instellen.

Er was ook al een post over het flashen van een 2000 naar een 3000. Maar helaas onsuccesvol, omdat 3dfx nieuwe EEPROMS zijn gaan gebruiken. Zo herkent het flash proggie de nieuwe EEPROM niet, en weigert vervolgens te flashen. Echt bagger.

Maar in ieder geval bedankt van Tweak3d, ik hoop dat ik vind wat ik zoek.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Verwijderd

Dat is niet zo moeilijk, je bios flashen naar een Voodoo 3500, dan loopt je 2000 op 166MHz ipv 148MHz.

Vervolgens de Voodoo5 drivers installeren, even in je registry het e.e.a. veranderen, en voila, je hebt een Voodoo 2000@3500 op V5 drivers.

Loopt als een beer!

Verwijderd

Dit heb jij zo draaien??? >:)

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
is dat ook een PCI??

Ik wil het wel proberen hoor...
Maar dan moet er wel een goede Howto komen. :)

Verwijderd

Op www.tweakfiles.com staan zat programma's om je card software matig over-te-clocken. (e.g. V-Control)

Verwijderd

De patch voor Voodoo5 drivers op een Voodoo 3 te laten draaien heet: v3depthprecisson.
Het is niet meer dan een .reg file die het volgende in je registry aanpast:

In regedit, go there :
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\Display\
and look at all the sub directory you find (0000, 0001, 0002, maybe more...)
start with the last directory (0002 in my case)
and look for a key in this directory called "DriverDesc" and value "3dfx Voodoo3"
or something like that. If you don't find it, go to "0001", etc...
Once you find it, change the "0000" in the .reg file with this number,
save change and double click on this file ! :)

Voodoo 5 drivers kan je over vandaan vissen, de regkey kan je eventueel van mij krijgen (snuffel@hotbot.com).

Dus heb ik het zo draaien? Ja, behalve dan dat ik geen 3500 van de 2000 heb gemaakt maar een 3000 (enig veschil tussen die twee is alleen de TV-Out).

Succes ermee.
Pagina: 1