Toon posts:

Upgraden systeem rond SDRAM of anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een systeem waar ik de komende jaren mee vooruit kan, vooral gebruik voor CAD, 3DMAX en andere grafische programma's. Het budget is niet al te ruim 500 à 600 euro. Ben op zoek naar kast, mobo, videokaart, cpu, en HD. Heb nog 256 mb SDRAM liggen. Om te bezuinigen ben hiermee gaan zoeken naar een mooi systeem, maar krijg steeds weer te horen dat ik beter nieuw geheugen kan kopen. Want nieuwer mobo etc.
Nu wil ik weten of ik bij mijn SDRAM moet blijven of dat ik rond het nieuwere geheugen een systeem moet bouwen?

Alvast bedankt.

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Je zegt dat je voor de komende tijd wil upgraden, dus dan kan het toch de moeite waard zijn. Het ligt eraan hoe zware dingen je gaat draaien in de zin van 3Dmax en CAD. Als de performance niet echt veel scheelt tussen SDRAM en nieuwere geheugen (DDR denk ik dat je bedoeld) Dan moet je het nie doen. Vertel eens wat pc je nu op dit moment heb.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:52
...waar ik de komende jaren mee vooruit kan...
Dan zou ik kiezen voor een nieuw systeem met DDR of RIMM geheugen.
Als je moet bezuinigen, doe dat dan op je videokaart, maar zeker niet op je CPU als je 3D programma's (dus geen spellen) gebruikt.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met jouw eisen en budget is er simpelweg geen systeem samen te stellen waar je jaren mee vooruit kan :{
Voor de programma's die jij draait moeten al die onderdelen (muv videokaart) nl snel zijn (en kan je het beste ook nog je geheugen vervangen).
Is er geen mogelijkheid dat je nog even wacht met kopen tot je wat meer geld hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik echt iets waar ik niet mee vooruit kan, PII 333 MHz met 256 MB pc133 SDRAM. Voor mijn studie (Tuin en landschapsinrichting) heb ik iets nodig met veel reken vermogen en een goede videokaart.

Ben zelf niet heel erg thuis in de hardware, met mijn huidige geheugen kom ik tot het volgende systeem:
Na lang puzzelen!!:(

MSI K7T turbo 2
AMD Thunderbird 1,4 MHz
Aopen kast
Maxtor HD
ASUS V7100 pro MX400

Doordat het budget niet echt ruim is heb ik nog niet geken naar een systeem met DDR geheugen.

Verwijderd

Is dit niet 1,4 GHZ???
Hoeveel intern heb je nu dan, is dat die 256 MB??
Hoe groot is je harde schijf??
Ik heb bouwkunde gedaan met die programmaŽs die jij zegt.
Had een 1 ghz AMD
256 MB intern en een 60 GB HD
Dit was meer dan voldoende (Soms wel even wachten, maar het ging al met al goed).
Dus ik zou gewoon kijken als je nog meer intern kan stoppen en dit doen want voor 5 a 600 Euro koop je niet veel.
Mzzl.

Verwijderd

Als je grafisch bezig wilt zijn zijn volgens mij toch geheugen en een goede vgakaart het belangrijkste?
Als je ook nog 2d goed wilt werken zul je volgens mij echt een Ati of een hogere GeForce moeten halen. Ik zou zelf denken aan een goedkope Radeon 8500.

Je kunt idd het beste maar bij sdram blijven, maar dan zul je denk ik toch wat moeten bijkopen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Wel, laat ik ook eens wat proberen :)

Mobo: ECS K7S5A. Wordt hier vaak aangeraden als goedkope maar toch goede oplossing, je kan er je SDRAM ook op kwijt met de optie dit later te vervangen door DDR-SDRAM. Prijs ca. € 65,-
CPU: Duron 1200. Met ca. € 70,- erg goedkoop en erg snel. Andere optie is een XP1800+ voor het dubbele (€ 140,-).
CPU koeler: neem maar wat leuks voor € 25,-
HD: Voor € 100,- heb je een snelle 7200rpm 40GB disk, daar moet je wel mee uit de voeten kunnen.
VGA: Een GeForce4 MX440 64MB à € 140,- (zelfs met TV-out, voor de leuk)
Kast: Fatsoenlijke Antec kast (SX630 of zo) met 300W PSU voor € 100,-

En je bent voor € 500,- klaar :) Leg er € 70,- bij en je hebt zelfs een vlot XP1800+ systeem. Bottomline is dat zo'n bak als dit véél sneller is dan wat je nu hebt :) en daar gaat 't voornamelijk om toch?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

ff wat anders :

Voor de dingen die jij zegt te willen gaan doen heb je echt geen spectaculaire 3D kaart nodig maar wel een snelle processor met een leuk mobo + snel geheugen.

TIP:

Verkoop je SDram voor een leuk prijsje koop er DDR voor is niet veel duurder dacht ik. Koop een AMD XP processor en een KT266A mobootje EPOX 8KHA+ en een matrox videokaartje tadaa eenleuk begin voor een zacht prijsje.

Verwijderd

Topicstarter
zijn er meerdere mobo's die zowel SDRAM als DDR geheugen ondersteunen of blijft het bij ECS?
Naar Ecs heb ik ook gekeken, kon nergens vinden of het een goed mobo is.

Mensen die ik qua hardware kennis redelijk hoog inschat kende het niet. Via via is toch je eerste referentie, maar als jullie mij kunnen overtuigen! be my guest.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Op donderdag 23 mei 2002 19:08 schreef Koningmichiel het volgende:

...Mensen die ik qua hardware kennis redelijk hoog inschat kende het niet. Via via is toch je eerste referentie, maar als jullie mij kunnen overtuigen! be my guest.
[search=k7s5a] Leesvoer te over, hoezo onbekend :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

dit is een leuks systeem

ecs k7s5a 70euro
amd duron 1300 100euro
40g hardisk wester digital 100euro
ati radeon (7500 of 8500le) 140euro\200euro
een goed koeler 30euro
en nog een 256mb gehuegen 100euro
kast 50euro
totaal --------
580 euro
de ecs kan je gewoon de ouwe geheugen gebruiken

en waarom 512mb totaal ??
wel met autocat gebruikt veel geheugen

de amd duron heeft sse en 3d-now+ (sse van intel)

sse is beter dab 3d-now techniek van amd
dus jouw software zal er beter op lopen .

verder of je hier jaren mee kan weet ik niet
ik maak geen gebruik van jouw software
wat ik wel weet is dat op deze manier een goed kopen maar een krachtege systeem neer zet die het wel aan kan
Pagina: 1