"Condensation has been detected", help?

Pagina: 1
Acties:

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Heb een DV camera (Canon MV3i) geleend van kennissen voor het monteren van een vakantiefilm. Zelf hebben we ook een DV-cam (Canon MV400) maar die heeft geen dv-in vandaar.

Nu heeft de camera 3 weken op mij bureau gestaan wegens tentamens en dacht ik vandaag kom de tentamens zijn voorbij laat ik eens verder gaan met het bewerken van de film. Maar nu zet ik de camera aan en krijg ik de melding: "Condensation has been detected". Heb meteen het tapeje eruit gehaald en het compartiment van het tapeje open laten staan. Heb de camera in de huiskamer gezet, omdat het beneden in huis denk ik vochtiger is.

Na een uur heb ik de cam weer aangezet, maar nog steeds de mededeling "Condensation has been detected".

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik het best doen en hoelang duurt het voordat die mededeling weg is?

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

pak de föhn, zo heeft m'n savage 4 al eens een waterfeest overleefd.... ook prima om daarna t water uit je agp slot te föhnen....

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• waslijn
Op donderdag 23 mei 2002 18:04 schreef Atgast het volgende:
pak de föhn, zo heeft m'n savage 4 al eens een waterfeest overleefd.... ook prima om daarna t water uit je agp slot te föhnen....
Heb ik ook al aan zitten denken, maar ik zie helemaal geen condens in de camera of op de camera. En ik denk dat zo'n camera ook niet echt goed bestand is tegen hitte. Komt ook nog bij dat hij niet van mijzelf is :'(

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Als het probleem na een paar uur niet vanzelf weg is, dan is de sensor defect. Het enige wat je dan kan doen is het geheel laten repareren.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Bel cananon (heej.. mijn browser doet vaag, ik kan niet zien wat ik tipp )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• waslijn
Het is nu 18uur later en hij geeft het nog steeds aan, zal inderdaad wel een kapotte senor zijn. Kan me niet voorstellen dat er nu nog condens in zit. De camera werkt wel, dat wil zeggen krijg gewoon beeld op het tft-scherm. Baal er wel ongelofelijk van dat het een camera van iemand anders is en niet die van mij.

Zal vanmiddag dan maar eens gaan bellen met Canon en uitzoekken of die kennis nog garantie heeft op de camera.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
Ik zou eerst een schoonmaak tape proberen als ik jou was.

Verwijderd

apart dat die camera dat zelf aangeeft! maar als er een sensor kapot is he, waarom laten ze dan niet het berichtje in beeld komen met "sensor failure" ofzoiets
ze moeten wel een goede reden hebben om specifiek aan te geven dat er condens aanwezig is

• waslijn
Op vrijdag 24 mei 2002 08:39 schreef TRAXION het volgende:
Ik zou eerst een schoonmaak tape proberen als ik jou was.
Hij accepteert geen tapes, omdat er condens waargenomen is. Het eerste wat hij zegt is dat je de tape moet verwijderen om beschadiging te voorkomen.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Op vrijdag 24 mei 2002 08:45 schreef Eddo het volgende:
apart dat die camera dat zelf aangeeft! maar als er een sensor kapot is he, waarom laten ze dan niet het berichtje in beeld komen met "sensor failure" ofzoiets
ze moeten wel een goede reden hebben om specifiek aan te geven dat er condens aanwezig is
LOL

Dan moeten ze er een sensor in hebben zitten die de sensor in de gaten houdt. Die sensor kan ook stuk, dus stop er maar weer een sensor in.

Het is heel simpel: stel de sensor geeft een signaal door als er condens is opgetreden en de sensor is dus kapot, dan zou het zo kunnen zijn dat hij een signaal doorgeeft.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik heb ook zo'n sensor op mijn video recorder zitten.
Je moet hem dan gewoon een uur IN het stopcontact
laten zitten, kan hij de kop opwarmen,
om te voorkomen dat deze gaat condenseren.

Kortom in het stopcontact duwen en dan een uur wachten.
Gaat die melding vanzelf weg.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• waslijn
Heb hem nu een uur aangelaten en laten opwarmen, de camera voelt dan een beetje warm aan, maar nog steeds geen verandering, heb toen met Canon gebeld en die zeggen dat de camera gerepareerd moet worden voor 113 Euro.

Vind het toch wel een beetje vreemd dat een camera van +/- 1,5 jaar oud die +/- 2000Euro heeft gekost nu al kuren begint te vertonen, of zou Canon een soort van timer in die dingen inbouwen dat ze het na de garantie begeven ;)
Pagina: 1