vrij lage temperaturen, maar toch temp3=82

Pagina: 1
Acties:

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:17

Tsuranim

There is only one

Topicstarter
Mijn niet overklokte xp1700+ loopt nu vrij koel (met de wpcredit verandering voor aanzetten HALT-instructie).
Met de gigabyte monitor worden twee temperaturen getoond:
cpu: 39 graden
systeem: 38 graden (is dit de chipset temperatuur?)

Maar met fanspeed wordt er nog 1 extra temp getoond:
temp3: 82 graden.

Weet iemand waarvan deze temp is?
Ik kan met de hand :) geen 82-c vinden.
---
spec:
gigabyte GA-7vtxe+ (kt266a)
amd xp 1700+
-- met search geen eerdere melding hiervan over gevonden, ook gigabye syte of google gaven geen antwoord --
256 mb ram
w2k

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
gokje... 38 graden case, 39 graden chipset, 82 graden cpu :)

En dat je die 82 niet kan vinden kan betekenen dat de tremperaturen fout worden gemeten, of dat de koeler niet goed genoeg op de cpu zit (en dus wordt het koelblokje niet zo erg heet).

• Tsuranim

Tsuranim

There is only one

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 17:53 schreef Pollewob het volgende:
gokje... 38 graden case, 39 graden chipset, 82 graden cpu :)

En dat je die 82 niet kan vinden kan betekenen dat de tremperaturen fout worden gemeten, of dat de koeler niet goed genoeg op de cpu zit (en dus wordt het koelblokje niet zo erg heet).
Bij burnk7 wijzigde de 82 graden niet, de cpu wel zeer sterk. Die 82 blijft gewoon constant. Dus denk het niet. Volgens mij wijzigt ie niet eens bij langer aanstaan. in ieder geval niet opgemerkt.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dan is het gewoon een meting van een sensor die er helemaal niet is (doet mijn moederbord ook, maar dan constant 11 graden :? )

• Tsuranim

Tsuranim

There is only one

Topicstarter
Vaag, schrok toch een klein beetje toen ik 82 graden zag.
Maar bedankt.

Verwijderd

Kijk eens in de Bios welke waarden er allemaal bestaan. Die zijn in ieder geval WEL van toepassing op jouw mobo.

Veel programma's husselen de verschillende waarden door elkaar - of geven ipv temperatuur de omgezette bitwaarden van je toerental/voltage etc.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:48

pietje63

RTFM

misschien graden fahrenheit (of hoe je dat schrijft)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• Tsuranim

Tsuranim

There is only one

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 18:00 schreef euss het volgende:
Kijk eens in de Bios welke waarden er allemaal bestaan. Die zijn in ieder geval WEL van toepassing op jouw mobo.

Veel programma's husselen de verschillende waarden door elkaar - of geven ipv temperatuur de omgezette bitwaarden van je toerental/voltage etc.
De bios geeft maar 2 temperaturen aan (cpu en systeem), beiden < 40 graden. Temp 3 zal dan wel aan het 'husselen' liggen.
Pagina: 1