Toon posts:

Wat stuurt een webserver eigenlijk naar de client?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor de grap een webservertje maken. Ben 5 dagen aan het kloten geweest met VB6.0.

Ik heb het nu zover dat een client connectie kan maken met het servertje. Het servertje stuurt dan data terug naar de client browser. Op dit moment ("HTTP//1.1" & vbCR & vbCR) als testje. Dan verbreekt de verbinding. Tot zover werkt het.

De vraag

1. wat voor header moet de webserver sturen. Hoe ziet zo'n header eruit ? Want mn browser krijgt nu niks normaals binnen.

Verwijderd

Zoek eens naar een voorbeeld webservertje (die zijn er vast ook wel geschreven in VB). Kijk ook eens naar de HTTP 1.1 specificaties (zijn wel te vinden met Google).

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Uhm zoek eens op HTTP 1.1 protocol denk dat je dan wel juiste info kan vinden, ook heb ik wel eens een PERL file gehad die dit ongeveer deed, was best overzichtelijk.

• Glock
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
content-type, file size, en misschien een RFC raadplegen?

je kan natuurlijk ook zelf een socket openen naar een huidige webserver en kijken wat hij voor headers meestuurt? :)

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

zoek anders een op ethereal

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik wilde eigenlijk gewoon ff simpel headertje terugsturen + tekst "hallo" o.i.d. maaruh nu ik die RFC links bekijk krijg ik zin om er wat meer van te maken :)

Hardstikke bedankt. Ik had t zelf moeten bedenken om de RFC te zoeken maar ik wilde eigelijk niet ZOveel tijd erin stoppen, maar k begin nu zin erin te krijgen.

Thanks, ik red het zo wel. Morgen ff zootje doorlezen :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Telnet naar een echte server en analyseer wat hij terug stuurt

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 17:37 schreef Spider.007 het volgende:
Telnet naar een echte server en analyseer wat hij terug stuurt
Goed plan, ga ik ff proberen. Hmm hij stuurt alleen html terug, k dacht dat er nog een soort van header zou moeten zijn.

• Glock
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 23 mei 2002 17:45 schreef smasr het volgende:

[..]

Goed plan, ga ik ff proberen. Hmm hij stuurt alleen html terug, k dacht dat er nog een soort van header zou moeten zijn.
is er ook :)
anders kan je natuurlijk bijvoorbeeld met php een fsockopen doen :)
heb je zeker weten de headers erbij.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 17:46 schreef Glock het volgende:

[..]

is er ook :)
anders kan je natuurlijk bijvoorbeeld met php een fsockopen doen :)
heb je zeker weten de headers erbij.
Ok dat probeer ik morgen op mn werk dan wel even. Ik heb hier geen webserver/php bij de hand :)

Bedankt voor de suggestie enne ik ga de RFC ook nog wel even doorlezen als ik morgen nog wat tijd over heb.

• 3o3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-07-2006

3o3

Ik denk dat wat jij nodig hebt het pushen is van de header
code:
1
(ASP) response.write "Content-type: text/html" & vbCrLf

• wiho
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:43

wiho

Certified Nerd

Als je geen zin hebt om de RFC's door te worstelen (begrijpelijk :)), maar toch wat meer over de opbouw van een HTTP connectie wil weten (headers e.d.), dan heb je hier wellicht wat aan: HTTP Explained

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

Pagina: 1