Toon posts:

Solaris 9.0 ook nog voor Intel of niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals elders is te lezen op tweakers.net komt Solaris 9.0 uit.

Weet iemand duidelijkheid te verschaffen op de vraag of er nog een Intel uitvoering komt of niet meer.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

IIRC: Eerst waren ze dat niet van plan, later dachten ze er nog over na.

Ik weet niks zeker, maar ik acht de kans niet groot.

Verwijderd

ik denk het niet helaas

Verwijderd

Nee, voor zover ik heb kunnen achterhalen zal Solaris 9 niet verschijnen voor Intel platforms (beetje jammer wel :{ )...

Verwijderd

Topicstarter
Ze zullen bij Sun, hoop ik wel weten waar ze mee bezig zijn. Maar ik krijg dan een beetje het idee " van vechten tegen de bierkaai".

Het is toch onmiskenbaar dat het Intel-platform de toekomst heeft. Kijk maar eens naar Linux/FreeBSD, denk eens aan het kostenaspect etc.

Waarom dan toch zo vasthouden aan het eigen systeem. Uiteraard er is (heel) veel in geinvesteerd maar toch.

Hopelijk wordt het geen zelfmoord voor Sun...............

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 17:32 schreef deadinspace het volgende:
IIRC: Eerst waren ze dat niet van plan, later dachten ze er nog over na.

Ik weet niks zeker, maar ik acht de kans niet groot.
IIRC?? was dah?

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op donderdag 23 mei 2002 18:43 schreef a.koster het volgende:
Het is toch onmiskenbaar dat het Intel-platform de toekomst heeft.
Mja, i386 wordt gelukkig (gelukkig omdat het veels te ranzig is) niet de toekomst hoor.
Kijk maar eens naar Linux/FreeBSD,
GNU/Linux draait ook op Sparc (en nog een berg andere architecturen).
denk eens aan het kostenaspect etc.
En dat is meteen de enige reden om voor i386 te kiezen: het is goedkoop.
Waarom dan toch zo vasthouden aan het eigen systeem.
Waarom niet? (Ultra)Sparc is technisch gezien superieur aan i386.
Overigens is de architectuur zelf niet het enige wat de prijs bepaalt; Sun (Ultra)Sparc boxjes zijn gewoon zeer netjes verzorgd (denk aan gekoelde PCI sloten, metalen veertjes bij de PCI-sloten elektromagnetische straling binnen te houden, enz), ze werken fatsoenlijk (kan van PCs lang niet altijd gezegd worden).
Dat kost ook het een en het ander.
Hopelijk wordt het geen zelfmoord voor Sun...............
Vast niet... Ze leveren ook wat Intel boxjes, ze hebben Staroffice, en Sparc/Solaris compus verkopen nog steeds. Sparc/Solaris is een redelijk populair server-platform.
Waarschijnlijk omdat een goedgeconfigde Solaris op een gezonde Sun bak zo stabiel als een huis is en goed performt. Bovendien is Suns support erg goed.
Op donderdag 23 mei 2002 19:40 schreef Magio het volgende:
IIRC?? was dah?
code:
1
2
3
4
5
6
[marcelm@nothing marcelm]$ dict iirc | cat | head -5
3 definitions found

From Jargon File (4.3.0, 30 APR 2001) [jargon]:

IIRC // Common abbreviation for "If I Recall Correctly".

Verwijderd

>Waarom niet? (Ultra)Sparc is technisch gezien superieur aan i386.

Er zijn talloze voorbeelden dat technisch superieure apparaten niet gewonnen hebben tegen technisch minderwaardige. Bekendste voorbeeld is de videorecorder, waar VHS gewonnen heeft.

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 24 mei 2002 08:35 schreef MrLeeJohn het volgende:

Er zijn talloze voorbeelden dat technisch superieure apparaten niet gewonnen hebben tegen technisch minderwaardige. Bekendste voorbeeld is de videorecorder, waar VHS gewonnen heeft.
Klopt, maar dat is geen enkele reden om superieure technologie zomaar op te geven in ruil voor inferieure. Integendeel vind ik zelfs.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36
Met intel word neem ik aan IBM-compatible bedoelt of ben ik nou dom?

• BallisticToilet
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09-2022
Op vrijdag 24 mei 2002 08:35 schreef MrLeeJohn het volgende:

Ik vind niet dat je een videorecorder moet vergelijken met apparatuur in grote datacenters waar de multimillion $$$$ databases van bedrijven op draaien.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Ga er maar vanuit van niet. Ze hebben wel gezegd om hun besligging te overdenken, maar volgens mij willen ze er absoluut niet meer aan.
Het ondersteunen van het i386 platform ging simpelweg meer kosten als het opleverde. Zoiets is ook bijna niet te doen met al die verschillende hardware. Dit probleem heeft Sun niet op zijn eigen Sparc platform.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Effe semi offtopic... Nu heb ik die iso van x86 Solaris 8 gedowned, en ik wil gewoon het eens bekijken, en hem dus in een VMware installeren, maar hoe doe ik dit? Want hij execute die installer hiero niet echt lekker, of moet ik er eerst linux opzetten en dan daarvanuit die installer draaien?

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 13:40

Shuriken

Life is all about priorities

Even mee semi-offtopic waar heb je die gedownload? want bij Sun is alleen de media addon te downloaden niet meer het OS of OE zoals Sun dat noemt.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Pagina: 1