Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11212

Topicstarter
OK het geval is: ik bel iemand die ik ken en ik krijg iemand anders aan de telefoon. Denk je natuurlijk, ok verkeerd nummer. Maar nee, het nummer WAS niet verkeerd, heb het al honderd keer gecheckt dus ik nog een keer gebeld, ik die jongen gevraagd hoelang die zijn telefoon al had. Zei die: al anderhalf jaar!!!!!!

Hoe kan dit??? Vorige week belde ik nog gewoon naar een andere persoon op precies hetzelfde nummer. Ik vind het vaag.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

en de telefoon van de gene die je wou bellen is niet toevallig gestolen deze week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55722

Moet je niet eerst met de telecom aanbieder bellen voordat je naar Tweakers gaat! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tirillo
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Tirillo

Joker of Unauwen

Probeer diegene die je wilde bellen thuis te pakken te krijgen ofzo, dan kun je vragen of er iets met de gsm is gebeurd, zoniet, welk nummer het dan moet zijn, misschien per ongeluk gewijzigd ofzo anders..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 17:18 schreef questa.unigame het volgende:
Moet je niet eerst met de telecom aanbieder bellen voordat je naar Tweakers gaat! ;)
ja ik weet toch niet welke telefoon hij heeft. En naar ik weet is zijn telefoon ook niet gejat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 17:18 schreef Tirillo het volgende:
Probeer diegene die je wilde bellen thuis te pakken te krijgen ofzo, dan kun je vragen of er iets met de gsm is gebeurd, zoniet, welk nummer het dan moet zijn, misschien per ongeluk gewijzigd ofzo anders..
das dus het probleem, ik kan hem nergens bereiken en zie hem ook nooit. Ik baal duz ontiegelijk. Ik iedreeen afgebeld om te vragen of iemand wist of die jongen een nieuwe telefoon had ofzo, maar niemand wist er iets vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52039

Zal zeker wel een nokia phone zijn,
hoor wel vaker dat nummers niet kloppen ook met gemiste gesprekken enzo!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54213

Vanaf m'n stage-plek teste m'n stagebegeleider laatst een telefoon uit, hij belde even naar zijn gsm en kwam uit op een heel ander nummer.
Dit gebuurde alleen indien de telefoon in poort 2 van de quattrovox zat. Dat bedrijf dat hij aan de telefoon kreeg heeft er wel vaker last van dat ze telefoon krijgen die niet voor hun bedoeld is.
Het kan dus ook best een foutje zijn van kpn ofzo, probeer het eens vanaf een andere telefoonlijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3706

dit slashdot artikeltje lijkt me hier wel op z'n plaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14570

Wat ook kan is dat iemand zijn sim/telefoon kwijt is geraakt en dat de provider hem een nieuwe sim heeft gestuurd. Dit kan de verkeerde zijn en zo krijg je dus gewoonn een nummer van een ander (hij moet dat ook allemaal betalen). Dit is geen sprookje ik heb dat met dutchtone gehad. Ik dezelfde dag nog gebeld van jullie hebben verkeerde sim gestuurd. O komt in orde meneer sturen direct de goede op. Nou denk je alles geregeld maar nee hoor. Ik mocht die andere gewoon houden en wat ik ermee deed was verder niet hun probleem. Ik heb toen dus ongeveer 3 maanden een sim gehad van een ander. Overigens nooit mee gebeld ik zou het immers ook niet fijn vinden als een ander op mijn kosten gaat bellen. Maar wel vaag dat een provider dit soort dingen niet direct goed kan regelen.

Zo kan het dus zijn dat diegene waar jij naar belt inmiddels en cloonsimmetje heeft bij een ander :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gooly
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-05 17:46

Gooly

Wie? Ik?

(Ik werk bij O2, dus ik weet niet of dit voor andere providers ook geldt, maar bij ons in ieder geval wel)
Het volgende scenario kan hebben plaatstgevonden:

Iemand (niet je kennis, maar iemand wiens telefoonnummer erg lijkt op dat van je kennis) is zijn toestel verloren / gestolen. Deze gast belt de provider met het verzoek om een andere simkaart. Na ontvangst van deze simkaart belt ie weer: "allemaal mooi en aardig, maar ik wil mijn oude nummer terug op deze nieuwe simkaart" Ook dat word geregeld: Alle data die bij de nieuwe simkaart hoort word gewist, en alle data die bij de oude simkaart hoort word overgezet naar de nieuwe simkaart, dus inclusief het nummer.

Maar dit blijft mensenwerk, en die oude simkaart word opgezocht aan de hand van zijn telefoonnummer. Een werkje waar je erg zorgvuldig bij op moet letten want... 1 typfout en je bent een "onschuldig slachtoffer" aan het afsluiten en zijn gegevens naar de nieuwe simkaart aan het sturen. En helaas komt dat af en toe voor, het blijft mensenwerk. Belt zo'n onschuldig slachtoffer de klantenservice dan word het uiteraard meteen weer hersteld.

See that's the trouble with reality, it's taken far too seriously.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
nummer kan ook per ongeluk doorgeschakeld staan ofzo, heb ik een tijdje geleden ook met iemand gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gooly

Gooly

Wie? Ik?

There you got me 8-)
Wanneer zo iemand belt: "ik ben niet meer bereikbaar en mensen die me bellen krijgen steeds iemand anders aan de telefoon", is idd niet het eerste wat we doen aannemen dat er een foute simswap heeft plaatsgevonden. We checken nl eerst of de klant niet per ongeluk doorschakelingen heeft aangebracht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok, dank u voor de reacties. Mijn probleem is alleen dat ik niet weet wat voor provider de persoon in kwestie heeft en ik kan hem op geen enkele andere wijze bereiken. What am I supposed to do now?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54644

Op vrijdag 24 mei 2002 12:52 schreef spott het volgende:
ok, dank u voor de reacties. Mijn probleem is alleen dat ik niet weet wat voor provider de persoon in kwestie heeft en ik kan hem op geen enkele andere wijze bereiken. What am I supposed to do now?
Je kan zo checken op Internet bij welke provider dat nr hoort... daarna klantenservice bellen van hem en verhaal uitleggen... neem aan dat je toch wel zijn naam weet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 24 mei 2002 09:37 schreef Gooly het volgende:
(Ik werk bij O2, dus ik weet niet of dit voor andere providers ook geldt, maar bij ons in ieder geval wel)
OFFTOPIC

Met je GPRS abonnement zou je Via GPRS (wap site van O2) gratis moeten kunnen SMS'en... die optie is er niet ook zitten er veel fouten in de wapsite mbt inlogprocedure (blijft soms loopen). en Email sturen lukt nooit. Weet jij waar ik me toe kan richten?

Ok heb ik een paar plekken in de omgeving waar zowat 0% dekking is... :( hier wil ik graag een melding van maken

/OFFTOPIC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 13:04 schreef Delete het volgende:

[..]

Je kan zo checken op Internet bij welke provider dat nr hoort... daarna klantenservice bellen van hem en verhaal uitleggen... neem aan dat je toch wel zijn naam weet :?
kijk daar heb ik wat aan, alleen nog even een probleem, waar moet ik dat in godsnaam checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54758

Op vrijdag 24 mei 2002 13:09 schreef spott het volgende:

[..]

kijk daar heb ik wat aan, alleen nog even een probleem, waar moet ik dat in godsnaam checken?
www.waarwasu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-06 10:58

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

ik had laatst t zelfde, ik wilde een vriend
spreken,(mobiel-mobiel)
krijg ik een meisje aan de lijn... erg bijdehand ook trouwens.
een half uur laten nog een keer geprobeerd en toen lukte t wel.
hij vertelde mij dat hij werd gebeld door iemand met mijn nummer...
een meisje....

heel freaky

Proffesioneel Platzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:18

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Is het telefoonnummer van degene aan de andere kant ook hetzelfde nummer als het nummer wat je intoetste?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 13:11 schreef sjaak250 het volgende:

[..]

www.waarwasu.nl
ok, lol :) maar nu even serieus please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 24 mei 2002 13:11 schreef Mr_Gee het volgende:
ik had laatst t zelfde, ik wilde een vriend
spreken,(mobiel-mobiel)
krijg ik een meisje aan de lijn... erg bijdehand ook trouwens.
een half uur laten nog een keer geprobeerd en toen lukte t wel.
hij vertelde mij dat hij werd gebeld door iemand met mijn nummer...
een meisje....

heel freaky
mijn ervaringen is dat dit soort fouten ALLEEN bij Dutchtone zich voordoen.... toen ik ooit zo naief was om DT te hebben heb ik regelmatig mensen met een voor een mij onbegrijpelijke taal aan de telefoon gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 24 mei 2002 13:15 schreef spott het volgende:

[..]

ok, lol :) maar nu even serieus please
www.mtnsms.com

al kan je daar geen SMS meer sturen... vul het nr in en dan krijg je bv zo een melding: message not sent to +316xxxxxx (internet sms to telfort currently not available).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:26

SambalBij

We're all MAD here

Op vrijdag 24 mei 2002 12:52 schreef spott het volgende:
Bel nog eens met het nummer, en vraag aan die persoon (de verkeerde persoon dus) wat zijn nummer is. Als die een ander nummer noemt, kan het dus zijn dat degene die jij probeert te bereiken zijn telefoon doorgeschakeld heeft staan.
Je kunt ook proberen eens een SMS-je te sturen aan dat nummer, SMS wordt als het goed is niet doorgeschakeld namelijk :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 24 mei 2002 13:20 schreef Delete het volgende:

[..]

www.mtnsms.com

al kan je daar geen SMS meer sturen... vul het nr in en dan krijg je bv zo een melding: message not sent to +316xxxxxx (internet sms to telfort currently not available).
hmz dat wil dus niet echt lukken

Heb overigens net nog het nummer een aantal keer gebeld maar hij staat op voicemail (geen persoonlijke voicemail trouwens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 24 mei 2002 13:24 schreef spott het volgende:

[..]

hmz dat wil dus niet echt lukken

Heb overigens net nog het nummer een aantal keer gebeld maar hij staat op voicemail (geen persoonlijke voicemail trouwens.)
Waarom wil dat niet lukken bij MTNSMS???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gooly

Gooly

Wie? Ik?

Op vrijdag 24 mei 2002 13:07 schreef Delete het volgende:

[..]

OFFTOPIC

Met je GPRS abonnement zou je Via GPRS (wap site van O2) gratis moeten kunnen SMS'en... die optie is er niet ook zitten er veel fouten in de wapsite mbt inlogprocedure (blijft soms loopen). en Email sturen lukt nooit. Weet jij waar ik me toe kan richten?

Ok heb ik een paar plekken in de omgeving waar zowat 0% dekking is... :( hier wil ik graag een melding van maken

/OFFTOPIC
Ik zit zelf bij GSM, dus GPRS is niet mijn gebied (ook al loopt GPRS via het GSM netwerk :) ) en ben vrij tot maandag, maar zal dan effe bij de wireless data jongens binnenlopen om te kijken wat ze hiervan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 24 mei 2002 15:01 schreef Gooly het volgende:

[..]

Ik zit zelf bij GSM, dus GPRS is niet mijn gebied (ook al loopt GPRS via het GSM netwerk :) ) en ben vrij tot maandag, maar zal dan effe bij de wireless data jongens binnenlopen om te kijken wat ze hiervan zeggen.
alvast bedankt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gooly

Gooly

Wie? Ik?

Ik had er net snel eentje aan de telefoon en heb het meteen maar voorgelegd. Over SMS met GPRS: deze dienst is nog niet van start gegaan, maar zit er op korte termijn wel aan te komen. Over de dekking: je zit waarschijnlijk in een gebied met een wat dunnere dekking. GSM en GPRS gaan via hetzelfde netwerk, maar GSM heeft altijd een hogere prioriteit dan GPRS, dus bij een dunnere dekking zal GPRS eerder hinder ondervinden dan GSM. (De gedacht hierachter is dat GPRS zijn activiteiten eventueel kan hervatten en GSM gelijk een dropped call zou hebben) GPRS is nog relatief jong wat inhoud dat er nog van alles aan verbeterd / uitgebreid gaan worden. (n.b. er is wettelijk vastgelegd dat straks bij UMTS providers alleen verplicht zijn om te zorgen voor dekking in de randstad en op de snelwegen, maffe regel trouwens)
Over het e-mail probleem kon ie minder melden. Daarvoor is antwoord nodig op de volgende vragen: Wat doe je precies, stap voor stap, waar gaat het fout, (en eventueel) welke foutmelding krijg je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 24 mei 2002 16:52 schreef Gooly het volgende:

Over het e-mail probleem kon ie minder melden. Daarvoor is antwoord nodig op de volgende vragen: Wat doe je precies, stap voor stap, waar gaat het fout, (en eventueel) welke foutmelding krijg je.
Ten eerste hebben we het met meerdere gebruikers al getest van o2... het zit zo
je gaat naar O2 wap site,
gaat naar MIJN O2,
dan O2 Email,
Je moet dan inloggen en hij vraagt wil je het password bewaren (ten eerste doet die dit niet want telkens weer moet je passwd invullen bij een volgend bezoek)

Daarna staat er druk op OK om door te gaan.... dan doe je dat en dan LOOPED die weer terug en vraagt of je al geregisteerd bent.... erg irritant... soms gebeurt dit wel en soms niet... soms moet je ipv OK op done klikken.... maar dat staat nergens.

Dan kan je je email lezen... dat werkt gewoon goed. (als het lukt om in te loggen)
Daarna kan je bv respond doen op een email of compose email,

bij respond geeft die gelijk al een error: 500: Internal Server Error. Dat gebeurt dus altijd.

Bij compose: wanneer je op SEND drukt... gaat het SOMS goed heel soms.... maar meestal krijg je gelijk weer het inlogscherm... van: "ben je al geregistreerd"

Als die het emailtje wel heeft verstuurd en er staat: "message sent" en druk op "OK" om door te gaan krijg je weer: 500: Internal Server Error.

Als je bij Compose email doet en je wilt een LOOK up doen vanuit het adressenboek die je online bij o2 kan aamaken, keert die ook weer gelijk in een loop naar het inlogscherm terug.

Het hele email gebeuren en MIJN 02 pagina gaat gewoon helemaal mis...

Ook al op de website gaat 't mis. Als je namelijk vanaf jullie site SMS wilt sturen en je doet een lookup vanuit je adressenboek valt er NIETS te zien en geen naam dus te selecteren... allemaal erg wazig.

Sinds TElfort -> O2 is gegaan gaan veel dingen mis ook 2 keer bij mijn rekening :( beetje jammer want was altijd SUPER tevreden over Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gooly

Gooly

Wie? Ik?

Ik ben het zelf effe wezen testen en kwam idd op dezelfde problemen uit. Probleem is alleen dat de web- en wapsite voormalig Genie is. Genie is samen met Telfort in O2 opgegaan, maar fysiek zitten ze nog in hun eigen gebouwtje downtown Amsterdam en wij zitten nog gewoon in de Bijlmer dus dat maakt de communicatie er niet makkelijker op. Voor eind juni gaan zowel wij als zij verhuizen en komen we pas echt bij elkaar te zitten. maar ik zal eens kijken of ik een intern lijntje naar (voormalig) Genie kan vinden maandag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 24 mei 2002 18:33 schreef Gooly het volgende:
maar ik zal eens kijken of ik een intern lijntje naar (voormalig) Genie kan vinden maandag :)
Super :) ik hoop dat het gaat helpen... want hiervoor wapte ik altijd gewoon en belde in bij xs4all en haalde zonder problemen mijn mail op en versturen van email...

Maar nu kan ik onderweg geen emails nog sms sturen via gprs... dus voor nogzover heb ik weinig aan mijn GPRS abonnement... behalve beetje rondwappen en weerberichten lezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gooly

Gooly

Wie? Ik?

Tot op heden nog geen succes gehad, maar heb een e-mail adres van een leidinggevende daar gevonden en ga dat vanmiddag proberen :) (Ik ben twee dagen op training geweest, vandaar niet eerder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:57

Nitai

Live the life you love.

Dat had ik dus pas met mijn moeder's mobiele nummer.

Als zij haar telefoon uit deed of onbereikbaar was, kreeg ik iemand anders aan de telefoon, een meneer namelijk.

De nummers waren identiek! Nadat we gebeld hadden met de KPN, bleek dat er vage fout was gemaakt, en m'n moeder kreeg een nieuwe simkaart met nummer toegestuurd.

Je bent dus niet de enige...

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Pagina: 1