Scanner flipt om 5 uur... ?

Pagina: 1
Acties:

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Elke dag om precies 5 uur maakt de scanner die naast mijn PC staat op mijn werk een raar geluidje, net alsof hij gaat calibreren ofzo. Klikt een beetje als scrriiiieeeep..ieeeeiip
En ongeacht hoe laat het is op mijn systeem (ik heb de klok eens een paar minuten verzet en toen deed hij het nog om vijf uur) blijft dat ding altijd geluidjes maken.

Heb ik hier nu te maken met spoken ofzo? Wie heeft dit ook wel eens met een HP ScanJet 6300C ADF?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
en dit zet je in de HK ?

Verwijderd

moet je die snoer erachteruittrekken, die aan het stroomnet zit ja...

zo, opgelost :+

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Hij maakt een vreugdesprongetje dat de werkdag voorbij is :D

Download my music on SoundCloud

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 17:05 schreef emingee het volgende:
moet je die snoer erachteruittrekken, die aan het stroomnet zit ja...

zo, opgelost :+
Misschien een goed idee jah... alleen hoe moet ik dan scannen?

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 17:06 schreef dominicbout het volgende:
Nee dat doe ik dan altijd... maar ik ga nu dus effe bus halen, lees morgen wel wat het nu is want er zal vast wel iemand zijn die het weet.

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 17:06 schreef Barracuda_82 het volgende:

[..]

Misschien een goed idee jah... alleen hoe moet ik dan scannen?
1) fotos met digi camera van maken :+
2) na 5u snoer er weer in :)

Verwijderd

stap dat dan hij mastrubeert

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:24

Jaymz

Keep on moving !

:{

HK -> OH :)

Verwijderd

gewoon met grote hamer erop slaan >:)
(sorry hij stond nog bij mij in hk :P )

Verwijderd

bij mij ook?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

5 uur, iedereen naar huis. Lampen uit, computers uit, dus de belasting op het lichtnet omlaag. Daardoor stijgt de spanning een paar volt (kan makkelijk 5V oplopen), en je scanner reageert.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 14:56
wat een gek zeg
dat is (als het klopt) echt een wrede theorie ;)

PVoutput

Verwijderd

Als het klopt moet je een betere voeding kopen...

• Mark_Steverink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12-2007
Dan kun je je lol nog op als je Internet via het stopcontact krijgt. Doet -ie dat de hele dag.

Het energiebedrijf zet op gezette tijden pulsjes op het stroomnetwerk. Sommige apparaten herkennen die pulsjes en reageren daarop (stationsklokken, straatlantaarns), terwijl het van sommige apparaten (scanners, halogeenspotjes met dimmers) niet de bedoeling is.

Verwijderd

Wat wel vaak zo is, in industrietereinen de spanning niet echt stabiel is vanwege groot verbruikers en de vele bedrijven. Op mijn werk zie je ook heel vaak de TL buizen knipperen.
Het kan best zijn dat de scanner daar op een of andere manier op reageerd.

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 17:06 schreef dominicbout het volgende:
hehehehe wat heeft mijn ventilator van mijn 3d kaart dan die maak nu ook een klote herrie :P

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op donderdag 23 mei 2002 22:06 schreef Mark_Steverink het volgende:
Dan kun je je lol nog op als je Internet via het stopcontact krijgt. Doet -ie dat de hele dag.

Het energiebedrijf zet op gezette tijden pulsjes op het stroomnetwerk. Sommige apparaten herkennen die pulsjes en reageren daarop (stationsklokken, straatlantaarns), terwijl het van sommige apparaten (scanners, halogeenspotjes met dimmers) niet de bedoeling is.
Hmm das wel geinig om te weten, gaan die pulsjes heel het Nederlandsche Schtroomnet over of alleen op bepaalde plaatsen oid?

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:50

fv

-------------------> hiero

5 uur scanner virus :? :P

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Verwijderd

staat er misschien iets in de windows taakplanner dat elke dag om 5 uur uitgevoerd wordt?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op donderdag 23 mei 2002 23:23 schreef MREn het volgende:
staat er misschien iets in de windows taakplanner dat elke dag om 5 uur uitgevoerd wordt?
lijkt me niet want als hij de tijd veranderd gaat de scanner toch om 5 uur piepen

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Op donderdag 23 mei 2002 20:16 schreef mvdejong het volgende:
5 uur, iedereen naar huis. Lampen uit, computers uit, dus de belasting op het lichtnet omlaag. Daardoor stijgt de spanning een paar volt (kan makkelijk 5V oplopen), en je scanner reageert.
Hmmzz, zou kunnen, maar de meeste mense zijn hier of ver voor 5 uur al weg of pas laat erna, het is niet zo dat iedereen ineens weg gaat.

Het kan wel zijn dat een ander bedrijf elke dag precies om 5 uur stopt ofzo, maar ik denk niet dat het iets is in het stroomnet waar dat ding op reageerd. Het lijkt wel of het ding gaat calibreren ofzo. Heel vreemd.

Het maakt trouwens ook niet uit hoe laat ik begin met werken, want als ik bijvoorbeeld pas om 11 uur begin doet hij het nog steeds precies om 5 uur.

Heel vreemd dit allemaal, ik denk toch dat ik last heb van spoken/geesten...

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Als je ergens een wat geavanceerdere UPS hebt, kun je de input-voltages monitoren. Ik heb er zelf eentje, en die toont fluctuaties tussen 222 en 227 volt over de dag (aan de deur wordt wel 230-240 afgeleverd, maar elke stopcontact/stekker-verbinding kost een paar volt).
Als bij het bedrijf de mensen zelf gespreid weggaan, dus dat niet het beschreven effect kan veroorzaken, kan het ook te maken hebben met het energie-bedrijf, dat als voorbereiding op de avond (licht/koken) om 5 uur wat meer generatoren bijschakelt.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1